کدامیک برای سلامتی قلب بهتر است: یک پیاده‌روی طولانی یا چند پیاده‌روی کوتاه در روز؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیاده‌روی باعث تقویت عضلات پا، ساق پا، بازوها و عضلات کمر می‌شود. علاوه بر آن، عضلات قلب و ریه را نیز تقویت می‌کند و عملکرد بدن در فعالیت‌های روزمره و ورزشی را تسهیل می‌کند.
فواید پیاده روی برای سلامتی

همه از فواید پیاده روی برای سلامتی آگاه هستیم. مزایای بی‌شماری از قبیل کاهش خطر افسردگی و تقویت تناسب قلبی عروقی و بهبود متابولیسم. اما  بهترین روش پیاده‌روی چیست؟ یا به طور دقیق‌تر، آیا باید یک پیاده روی طولانی یا چند پیاده‌روی کوتاه در روز انجام دهیم؟ با ما در دلتامگ همراه باشید.

به‌طور کلی، هر روشی که برای پیاده‌روی انتخاب کنید، مزایای قابل توجهی خواهد داشت. دکتر نیکلاس برگر، مدرس ورزش در دانشگاه تیساید می‌گوید: بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، تقویت عضلات پاها و کمر، مفاصل و استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی از جمله مزایای سلامتی مرتبط با پیاده روی هستند.

بعد از چند روز پیاده‌روی شاهد بهبود ترکیب عضلات بدن و افزایش توده عضلانی آن خواهید بود، اما راه رفتن با سرعت تند با ترکیبی از سراشیبی و سرپایینی بهترین روش برای انجام پیاده روی است.

پیاده روی طولانی و کوتاه: تفاوت در چیست؟

دکتر برگر می‌گوید که یک پیاده‌روی کوتاه یعنی راه رفتن در حدود ۲۰ دقیقه و یک پیاده‌روی طولانی ۴۵ دقیقه و بالاتر از آن زمان می‌برد. به باور متخصصان  بزرگسالان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند و پیاده روی منظم راهی مطمئن برای کمک به شما در رسیدن به این حداقل است.

طبق گفته متخصصان: می‌توانید ۳۰ دقیقه، پنج بار در هفته ورزش کنید اما تمرینی که انتخاب می‌کنید نباید شدید باشد. می‌تواند به سادگی پیاده‌روی باشد. رسیدن به این حداقل هدف برای سلامت جسمی و روانی شما حیاتی است. فواید پیاده روی برای سلامتی در هر دو صورت طولانی و کوتاه، بسیار خواهد بود.

فواید پیاده روی برای سلامتی

پیاده‌روی کوتاه  اعتماد به‌نفس شما را برای تناسب اندام افزایش می‌دهد

هرکسی باید از جایی شروع کند، بنابراین اگر نمی‌توانید یک پیاده‌روی ۴۵ دقیقه‌ای را یک‌باره مدیریت کنید، تقسیم آن به چند قسمت ممکن است برای شما راحت‌تر باشد. نشستن طولانی‌مدت بر سلامتی ما تأثیر منفی می‌گذارد. برگر اشاره می‌کند که انجام این کار می‌تواند باعث بعضی مشکلات جسمی از جمله گرفتگی، گرد شدن شانه‌ها، کاهش تحرک، کمبود توده عضلانی و همچنین افزایش خستگی شود.

مطلب پیشنهادی:  حتی الاغ‌ها هم طرح ترافیک داشته‌اند!

طبق مطالعه‌ای که در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است، یک پیاده‌روی سریع روزانه ۱۱ دقیقه‌ای ممکن است مقدار کافی ورزش برای کاهش خطر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و تعدادی از سرطان‌ها باشد. بنابراین، دو یا سه پیاده‌روی کوتاه در طول روز فواید پیاده روی برای سلامتی را به بدن شما بخشیده و از عوارض نشستن طولانی‌مدت جلوگیری خواهد کرد.

پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر به‌طور قابل توجهی برای مفاصل شما بهتر است و احتمال آسیب را کاهش می‌دهد. به این دلیل که انجام یک پیاده‌روی کوتاه‌تر با سرعت بیشتر، فشار زیادی به مفاصل شما وارد نمی‌کند. همچنین پوشیدن کفش مناسب و زمین مسطح برای کسانی‌که از زانو درد رنج می‌برند مناسب خواهد بود.

پیاده‌روی طولانی ضربان قلب شما را افزایش داده و  همچنین به کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کند. از فواید پیاده روی برای سلامتی همچنین بهبود گردش خون در سراسر بدن  و کمک به گردش خون در مناطق راکد است.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر معماری خانه بر سلامتی افراد را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…