تهران با پل حافظ خداحافظی می‌کند!

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد.
پل حافظ

به گزارش دلتامگ به نقل از همشهری آنلاین، در روز ۲۲ آذرماه جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران در خصوص وضعیت پل‌های موقت در پایتخت گفت: تعدادی پل در تهران وجود دارد که قرار بود از آن‌ها به طور موقت استفاده شود. برای مثال تاریخچه  پل حافظ  تهران به سال‌های پیش از انقلاب باز می‌گردد؛ اما شاهد آن هستیم که این پل‌ همچنان پابرجا است.

تاریخچه کوتاهی از سال ساخت پل حافظ

داستان پل حافظ طالقانی به اوایل دهه ۵۰ خورشیدی باز می‌گردد. در آن سال‌ها قرار بود در فاصله زمانی دهم تا بیست و پنجم شهریور سال ۱۳۵۳، شهر تهران میزبان هفتمین دوره بازی‌های آسیایی باشد. به همین منظور تصمیم به ساخت پل گرفته شد تا حجم ترافیکی که از هتل تا ورزشگاه به وجود می‌آید کاسته شود. تمامی قطعات فلزی این پل توسط یک شرکت بلژیکی در بلژیک ساخته شد. البته قرار نبود تنها پل حافظ طالقانی مسئولیت کنترل ترافیک در این بازی‌های آسیایی را برعهده بگیرد، بلکه باید هفت پل فلزی (حافظ شمالی، حافظ جنوبی، کالج، گیشا، چوبی، ستارخان و کریمخان) باهم بار کنترل ترافیک شهر تهران را بر دوش بکشند.

آیا  طرح تخریب پل حافظ اجرا می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: از جمله این پل‌های قدیمی می‌توان به پلی که در تقاطع خیابان حافظ و طالقانی قرار دارد اشاره کرد. باتوجه به اینکه این پل از نظر ترافیکی کاربردی ندارد، می‌توان آن را خراب کرد.

مطلب پیشنهادی:  تمدید مهلت نام‌‌نویسی در طرح ملی مسکن

در همین راستا؛ عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد که در ایام تعطیلات عید نوروز، پل حافظ که در تقاطع خیابان طالقانی قرار دارد خراب می‌شود. مطالعات فعلی سازمان حمل و نقل و ترافیک حاکی از این است که بود و نبود پل حافظ در تقاطع خیابان طالقاتی تأثیر چندانی در ترافیک ندارد.

پل حافظ

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه نگهداری این پل به اندازه به هزینه خود پل است و بر همین اساس به صرفه است که این پل در صورتی که تأثیر چندانی بر ترافیک ندارد، برداشته شود. پل حافظ جمهوری نیز، در حال حاضر در فاز مطالعاتی است و احتمال برداشته شدن آن وجود دارد.

شعبانی گفت: برداشته شدن پل حافظ طالقانی باید در روزهایی صورت گیرد که شهروندان کمترین میزان تردد را دارند؛ درنتیجه  احتمال می‌رود در صورت انتخاب پیمانکار، در ایام تعطیلات عید این پل برداشته شود.

پیشنهاد مطالعه: اعطای مجدد وام مسکن به ایثارگران

تعداد کلمات مطلب: 395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تهاتر ملک چیست و چه مزایایی دارد؟

در معاملات معمول در ازای پرداخت پول، کالا یا خدماتی دریافت می‌شود اما در معاملات تهاتر، اف…