تیرماه؛ زمان بازگشت رونق به بازار معاملات مسکن

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر معاملات آژانس دلتا 5 پیش بینی کرد که از تیرماه، بازار معاملات مسکن از رکود خارج شود و افزود: در شرایط فعلی بازار مسکن نیازمند ثبات است.
معاملات مسکن

کهنسال مدیر معاملات آژانس املاک دلتا 5، در گفتگو با «مجله ملکی دلتا» با بیان اینکه مسکن بعد از خوراک و پوشاک، جزو سومین کالای سبد خرید مردم است، عنوان کرد: همواره موضوعات سیاسی و اقتصادی تأثیر بسیار زیادی در بازار مسکن داشته است.

او در ادامه افزود: در طی ماه‌های اخیر موضوعاتی نظیر نوسانات قیمت ارز، اخبار پیرامون برجام و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مردم را یک مقدار در حال خلسه نگه داشته است.

کهنسال در این رابطه توضیح داد: در شرایط فعلی بازار مسکن، بسیاری از مردم سردرگم هستند و نمی‌دانند که شرایط فعلی بازار اقدام به خرید و فروش مسکن کنند یا خیر.

کهنسال اظهار داشت: بسیاری از مردم فعلاً دست نگه داشته‌اند تا ببینند نتیجه انتخابات پیش رو چه خواهد بود و چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود و اینکه سیاست‌های آن شخص برای دولت چیست؟

معاملات مسکن

تیرماه؛ خروج بازار مسکن از رکود

مدیر معاملات آژانس املاک 5 دلتا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از تیرماه به بعد شاهد پر رونق شدن بازار معاملات باشیم.

وی در خصوص شعارهای انتخاباتی که درباره مسکن توسط کاندیداهای ریاست جمهوری داده می‌شود، گفت: اغلب این شعارهای انتخاباتی برای مسکن مهر و یا مناطق جنوبی‌تر تهران داده شده است اما در این رابطه دو عامل در شغل ما بسیار تأثیرگذار است؛ اولین موضوع ثبات در بازار مسکن است.

مطلب پیشنهادی:  چه تعداد آپارتمان‌ در آبان‌ماه معامله شد؟

مدیر معاملات آژانس املاک دلتا 5 تصریح کرد: باید این ثبات در بازار مسکن به وجود بیاید که چه خریدار و چه فروشنده و حتی مستأجر احساس نکند که یک مسکنی را ارزان و یا گران خریداری یا اجاره کرده است.

وی در ادامه به موضوع دوم اشاره کرد و افزود: متأسفانه موضوعی که در فرهنگ مردم ما وجود دارد این است که به محض اینکه کالایی گران می‌شود به جای عدم خرید کالا به سمت خرید بیشتر آن هجوم می‌برند.

بازار مسکن نیازمند «ثبات» است

کهنسال در پایان ابراز کرد: در شرایط فعلی ما خودمان هم از این قضیه استقبال نمی‌کنیم که قیمت‌ها بالا برود و مردم بخواهند برای خرید و یا فروش مسکن هجوم بیاورند. چرا که این موضوع مقطعی است و بعد از چند ماه بازار مسکن به سمت رکود طولانی‌مدت می‌رود. ما نیز ترجیح می‌دهیم که بازار مسکن ثبات داشته باشد و طرفین با فراغ خاطر بیایند و یک معامله را انجام بدهند.

به زودی بخش دوم مصاحبه با مدیر معاملات آژانس دلتا 5 در سایت مجله ملکی دلتا منتشر خواهد شد.

تعداد کلمات مطلب: 390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

زمین رایگان دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص…