هموار شدن تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برای واردات فناوری و تکنولوژی از سایر کشورها باید کمی تامل کرد
تامین مالی ساخت

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از وزیر اقتصاد، تجربه تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت‌های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی‌هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبر‌های خوبی در این زمینه باشید.

وی گفت: ساخت یک میلیون مسکن مکاتباتی با بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی داشتیم تا تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن متنوع شود که تجربه ساخت مسکن مهر تکرار نشود.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: برای واردات فناوری و تکنولوژی از سایر کشورها باید کمی تامل کرد چراکه در ایران مهندسان و سازندگان بسیار حرفه‌ای هستند که می‌توان با اتکا به آنها بزرگترین پروژه عمرانی کشور را در مدت کوتاه ساخت.

او اظهار کرد: در حال حاضر توان بخش خصوصی و همچنین توان مهندسان ایرانی برای اجرای این پروژه‌ها کافی است.

خسروی یادآور شد: البته در طرح مسکن مهر به دلیل آنکه برخی از سازندگان و انبوه‌سازان عملکرد خوبی از خود به یادگار نگذاشتند و باعث شدند بسیاری از پروژه‌ها بخوابد بنابراین در آن دوران از سازندگان و تکنولوژی کشور ترکیه استفاده شد .

مطلب پیشنهادی:  هزینه وام مسکن در آبان کاهش یافت!

رئیس اتحادیه املاک اظهار کرد: در این دوره باید با سازندگان و انبوه‌سازان این بخش قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها به گونه‌ای منعقد شود که بعد از گذشت چند سال تجربه مسکن مهر تکرار نشود.

در حال حاضر ثبت‌نام دو میلیون نفر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و اراضی بیش از ۵۲۰ هزار هکتار در شهرهای مختلف هم تامین شده که به گفته مسئولان در وزارت راه وشهرسازی به زودی ساخت و اجرای این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم سالانه مسکن ۵۱.۸ درصد است» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 280

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…