هزینه وام مسکن در آبان کاهش یافت!

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هزینه وام مسکن در پایان هفته اول آبان به کمترین سطح خود در این ماه رسیده و نرخ سود را به 21.35 درصد تنزل داد.
قیمت مسکن و اجاره‌ بها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هزینه وام مسکن در آبان روندی نوسانی را پشت سر گذاشته و درنهایت در آخرین روز به کمترین میزان در آبان ماه دست پیداکرد. این رخداد موجب شد تا هزینه وام مسکن مجردین به کمتر از 19 میلیون تومان تقلیل یابد.

سقف این وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین 240 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین سقف لازم برای تهیه اوراق خریداری شده مجردین 280 مورد و برای متاهلین 480 مورد خواهد بود

در 5 آبان ماه قیمت هر کدام از اوراق به 67 هزار و 700 تومان رسید. این رقم نسبت به روز قبل 2 درصد کاهش داشته ودر نهایت به کمترین سطح خود در 5 روز ابتدایی آبان ماه رسید.

سقف خرید وام مسکن برای متقاضیان هزینه وام مسکن برای مجردین در این روز به 18 میلیون و 950 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

برای متاهلین نیز این رقم نسبت به روز های دیگر اخذ هزینه وام مسکن در آبان ماه در کمترین حد خود قرار گرفته و به مرز 32 میلیون تومان رسید.

مطلب پیشنهادی:  قیمت تمام شده ساختمان 4 برابر می‌شود؟

اما بررسی روزانه این آمار در این هفته نشان می‌دهد مسیر نرخ سود به طور کلی سیری نوسانی داشته و نمی‌توان اظهار نظر مشخصی را برای ابتدای هفته بعد داشت.

در ادامه محاسبات نشان می‌دهد هزینه نهایی که متقاضیان برای باز پرداخت وام مسکن در طول 12 سال به بانک مسکن بازپرداخت می‌کنند برای متاهلین 332 میلیون تومان بوده و برای مجردین معادل با 179 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

بررسی‌های آماری در این موعد در روز نخست آبان با رشد هفتگی قیمت اوراق برابر با 2.6 درصد بیشترین رشد را داشته روز پایانی در این موعد بیشترین افت هفتگی را داشته است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ایران شرایط زیر ساخت انبوه سازی را دارد؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…