چند اشتباه رایج در تنظیم مبایعه نامه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در تنظیم مبایعه نامه، نکات بسیار مهمی باید در نظر گرفته شود که در غیر این صورت، سبب مشکلات جدی برای افراد خواهد شد که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.
تنظیم مبایعه نامه

تنظیم مبایعه نامه یکی از فرآیندهای خرید و یا فروش کالا و یا ملک است که احتمال اشتباه و خطا در آن وجود دارد. «مجله ملکی دلتا» شما را با چند اشتباه رایج در تنظیم آن آشنا می‌کند.

با نگاهی اجمالی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع، می‌توان اشتباهات رایج در تنظیم مبایعه نامه را دردسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد که شامل:

مبلغ و یا قیمت معامله اشتباه وارد سند مبایعه نامه شود

به قیمت کالا و یا ملک مورد معامله در اصطلاح حقوقی ثمن گفته می‌شود. مشکل از جایی شروع می‌شود، که در تنظیم مبایعه نامه مبلغ فروش و یا خرید اشتباه وارد شود و یا مبلغی که مورد پذیرش یک طرف معامله است وارد شود. برای جلوگیری از ایجاد این اشتباه حتما قبل از تنظیم مبایعه نامه، طرف قرار داد خود را کاملا بشناسید و در طی جلسات متوالی مبلغ مورد معامله را کاملا مشخص کنید.

تاریخ تحویل ملک در مبایعه نامه مشخص نشده و یا اشتباه وارد شده باشد

برخی خریداران زمانی که به موعد پرداخت مبلغ خرید می‌رسند، ممکن است به هر دلیلی قادر به پرداخت آن نباشند و یا برخی افراد مکار در جهت تخریب معامله در ابتدا اقدام به پرداخت مبلغ ناچیزی می‌کنند و در ادامه از پرداخت مبلغ قرارداد خودداری می‌کنند. در این میان اگر تاریخ تحویل ملک مشخص نشده باشد، این مشکلات سبب قفل شدن معامله و متضرر شدن فروشنده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آژانس 850 کاپ قهرمانی را ربود

زمان تنظیم سند ملک

مشخصات دفترخانه و زمان تنظیم سند ملک در مبایعه نامه درج نشده باشد

حتما بسیار توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه مشخصات دفتر خانه محل تنظیم مبایعه نامه در آن ذکر می کنید، همچنین بیش از یک آدرس در آن وجود نداشته باشد. زیرا وجود بیش از یک آدرس سبب سردرگمی فروشنده و یا خریدار در تحویل سند رسمی می‌شود.

وارد کردن شروط فسخ قرارداد بدون اینکه مدت آن مشخص شده باشد

عدم تعیین مدت، در صورت برآورده نشدن شروط قرارداد، به این معنی است که هر زمان که فروشنده و یا خریدار متمایل باشند در صورت عدم انجام همه شروط می‌توانند مبایعه نامه را فسخ کنند. گاهی این عدم تعیین زمان سبب می‌شود تا در صورت طولانی شدن زمان مبایعه نامه، خریدار و یا فروشنده به دلیل عدم انجام یک شرط کوچک بتواند قرارداد را فسخ کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شرایط گرفتن حکم تخلیه خانه کدام است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 375

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…