پشت نویسی تمدید قرارداد اجاره به چه صورت تنظیم شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورتی که می‌خواهید بدون مراجعه به بنگاه و پرداخت کمیسیون، قرارداد اجاره را تمدید کنید، حتما باید پشت قرارداد را پشت نویسی کرده و موارد جدید را در آن قید کنید.
متن تمدید قرارداد اجاره

تنظیم متن تمدید قرارداد اجاره یکی از موارد مهمی است که هنگام پایان یافتن قرارداد و تمدید اجاره با همان مستاجر باید در نظر گرفته شود. تمدید قرارداد می‌تواند به دو صورت انجام شود: 1) مراجعه به دفتر املاک و تنظیم یک اجاره نامه جدید 2) پشت نویسی قرارداد اجاره قبلی. از آن‌جایی که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند کمیسیونی به بنگاه پرداخت نکنند، متن قرارداد را خودشان تنظیم می‌کنند که در چنین شرایطی، دیگر نیازی به نوشتن تمام بندها نیست و با چند جمله، تمامی موارد ثبت خواهند شد.

توجه داشته باشید که در متن پشت نویسی قرارداد باید به موارد زیر اشاره شود:

  • مدت قرارداد
  • مبلغ اجاره
  • شرایط تعمیر و نگهداری از خانه (در صورتی که شرایط جدیدی به وجود آمده باشد)

متن تمدید قرارداد اجاره

چند نکته مهم در خصوص متن تمدید قرارداد اجاره

زمانی که متن تمدید قرارداد اجاره را خودتان تنظیم می‌کنید، حتما نکات و موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. در زمان تمدید قرارداد حتما باید دو نفر به عنوان شاهد، پشت نویسی را امضا کنند.
  2. از متن پشت نویسی حتما دو نسخه تهیه کنید و هر دو مالک و مستاجر آن را داشته باشند.
  3. در صورتی که تغییری در بندهای قرارداد قبلی ایجاد شده و یا شرایط جدیدی لحاظ شده، حتما تغییرات در پشت نویسی مشخص و قید شوند.
  4. تاریخ همان روزی که قرارداد جدید بسته می‌شود، در قسمت پشت نویسی باید قید شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که زمانی که تمدید قرارداد اجاره در بنگاه انجام می‌شود، کد رهگیری املاک دریافت می‌کنید و قرارداد شما در سامانه ثبت می‌شود و از همین طریق می‌توانید قرارداد اجاره خود را تمدید کنید.

متن تمدید قرارداد اجاره

چند نمونه متن تمدید قرارداد اجاره به صورت پشت نویسی

اگر قرار است متن تمدید قرارداد اجاره را خودتان تنظیم کنید و از آنجایی که مهم است درست نوشته شود، می‌توانید از فرمت‌های زیر استفاده کنید:

نمونه اول

قرارداد شماره …… در تاریخ …… ما بین موجر …… و مستاجر …… به مدت …… از تاریخ ….. تا تاریخ …… تمدید می‌شود. مبلغ ودیعه طبق توافق طرفین از …… تا …… و مبلغ اجاره ……. می‌باشد. این قرارداد به استناد قرارداد اجاره شماره …… تنظیم گردیده و کلیه مفاد قرارداد شماره …… برای این قرارداد معتبر بوده و لازم الاجراست.

نمونه دوم

با توجه به پایان یافتن قرارداد شماره …… در تاریخ …… در خصوص اجاره یک دستگاه آپارتمان توسط ……. از ……. با توجه به توافق طرفین، قرارداد جدیدی بین دو طرف منعقد شده و مبلغ ودیعه از …… به …… تغییر یافته و اجاره از …… به …… افزایش/ کاهش می‌یابد.

نمونه سوم

قرارداد شماره …… بین …… و …… در تاریخ …… و به منظور تمدید اجاره واحد فوق‌الذکر به مدت …… تنظیم می‌شود. کلیه مفاد قرارداد شماره …… برای این قرارداد معتبر بوده و مبلغ ودیعه از …… به …… و مبلغ اجاره از …… به …… تغییر می‌یابد.

 

تعداد کلمات مطلب: 475

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات معاملات ملکی