نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ظروف چوبی یکی از شیک‌ترین و زیباترین ظروف آشپزخانه به حساب می‌آیند که نگهداری از آن‌ها، بسیار چالش‌برانگیز است.
نگهداری از ظروف چوبی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند اما بعد از مدتی استفاده کردن، کدر می‌شوند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم راهکارهایی برای شستشوی صحیح، ضدعفونی و براق کردن ظروف چوبی به شما خواهیم گفت.

روش صحیح شستن ظروف چوبی

  • برای شستشوی ظروف چوبی به جای اسکاچ زبر و سخت، از اسفنج نرم استفاده کنید. ضمنی اینکه توصیه می‌کنیم از مایع ظرفشویی استفاده نکنید و صابون را جایگزین آن کنید.
  • ظروف چوبی را اصلاً در سینک پر از آب فرو نکنید، زیرا این ظروف به سرعت آب را به خود جذب می‌کنند. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم اصلاً ظروف چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

نگهداری از ظروف چوبی

  • بعد از شستشوی ظروف با اسفنج نرم و صابون، آن‌ها را با آب داغ آبکشی کنید و تا جای ممکن، مدت زمانی که ظرف زیر آب قرار دارد خیلی کم باشد. در غیر این صورت ممکن است ظرف شما پوسته پوسته شود.
  • پس از اتمام شستشو، با استفاده از یک حوله تمیز و خشک ظروف را کاملاً خشک کنید. در این مورد توصیه می‌کنیم اصلاً ظروف را به حال خود رها نکنید که خشک شود. ضمن اینکه ظروف چوبی نمدار را داخل کابینت قرار ندهید.

از بین بردن لکه‌های ظروف چوبی

برای از بین بردن لکه ظروف چوبی و ضدعفونی کردن آن‌ها، بهتر است این روش را انجام دهید:

  • مقداری نمک دانه درشت را با آب لیمو مخلوط کنید و بر روی ظروف بمالید. حتی می‌توانید نصف لیمو را بردارید و مقداری نمک دانه درشت داخل ظرف بریزید، سپس لیمو را به ظرف بمالید. آب لیمو یک ضدعفونی کننده طبیعی و موثر است و نمک به آن کمک می‌کند.
  • راه حل بعدی  این است که 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بر روی ظروف چوبی بمالید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی ظروف باقی بماند. سرکه سفید خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. توصیه می‌کنیم بعد از 5 بار استفاده از ظروف چوبی، حتماً این روش را انجام دهید.
مطلب پیشنهادی:  بهترین لباس برای خانم‌ها با بازوهای تپل

نگهداری از ظروف چوبی

معمولاً ظروف چوبی بعد از مدتی استفاده، خشک شده یا ترک می‌خورند. برای جلوگیری از این اتفاق و نگهداری از ظروف چوبی، توصیه می‌کنیم روغن مخصوص ظروف آشپزخانه تهیه کنید. در این مورد توصیه می‌کنیم از روغن معدنی ظروف آشپزخانه استفاده کنید و با حوله کاغذی، ظروف را آغشته کنید.

نگهداری از ظروف چوبی

این روغن مانند یک جلادهنده عمل می‌کند و ظروف چوبی شما را براق می‌کند. بعد از آغشته کردن ظروف به این روغن، حداقل 30 دقیقه باید اجازه دهید تا کامل خشک شود و بعد داخل کابینت قرار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این روغن، عمر ظروف چوبی شما را بیشتر می‌کند. در آخر پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله از بین بردن لکه شیرآلات، شیرآلات خانه را برق بیندازید.

 

تعداد کلمات مطلب: 461

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

مستاجران حتما بعد از گرفتن پول پیش تخلیه کنند

در بسیاری از کشورها و به‌ویژه در ایران، تخلیه ملک بدون گرفتن پول پیش می‌تواند مشکلات قانون…