آبشار طلایی خرم آباد جاذبه ای در دل زاگرس

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تماشای این آبشار در خرم آباد نیازی نیست از شهر خارج شوید؛ آبشار طلایی در قلب شهر قرار دارد.
آبشار طلایی خرم آباد
آبشار طلایی خرم آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری معروف استان لرستان در غرب ایران است. شاید فکر کنید که این آبشار هم مانند سایر جاذبه‌های طبیعی در خارج از شهر قرار دارد. اما لازم است به شما بگوییم که این آبشار در میان بافت شهر قرار دارد. در این مقاله از مجله دلتا به سراغ آبشار طلایی می‌رویم و درباره موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن صحبت می‌کنیم.

آبشار طلایی کجاست؟

آبشار طلایی خرم آباد که به نام آبشار دره گرم نیز شناخته می‌شود، در دل بافت مسکونی شمال شهر خرم آباد و در بزرگ‌ترین بوستان درون‌شهری غرب کشور واقع شده است.
آبشار طلایی خرم آباد
نکته جالب توجه درباره آبشار طلایی این است که با وجود قرارگیری در داخل شهر، همچنان بافت طبیعی خود را حفظ کرده و همین موضوع باعث جذابیت بیش از حد آن شده است. بهترین زمان سفر و بازدید از آبشار طلایی خرم آباد، از اوایل اردیبهشت تا پایان تابستان است.

چرا آبشار طلایی؟

دلیل نامگذاری این آبشار به طلایی، به دلیل وجود پوشش گیاهی طلایی در اطراف این منطقه است. گیاهانی که در اطراف این آبشار رشد می‌کنند، در تابستان به رنگ طلایی درمی‌آیند و جلوه‌ای بی‌نظیر دارند. ضمن اینکه جلبک‌های اطراف آبشار هم به رنگ طلایی هستند و به همین دلیل، این آبشار به نام طلایی شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی اطراف

محیط اطراف آبشار طلایی به دلیل وجود درختان سرسبز، رودخانه‌های کوچک و باغ‌های طبیعی، مکان مناسبی برای پیک‌نیک و استراحت در دل طبیعت است.
آبشار طلایی خرم آباد
همچنین وجود مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در نزدیکی آبشار، امکان لذت بردن از طبیعت بکر و مناظر طبیعی را برای گردشگران فراهم کرده است. در نزدیکی این آبشار، مجموعه‌های گردشگری و مهمانسراهایی نیز وجود دارد که امکانات اقامتی مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

مسیر دسترسی آبشار طلایی

آبشار دره گرم یا آبشار طلایی لرستان، در شهر خرم‌آباد قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار لازم است که تا پای مخمل کوه مسیری را پیاده‌روی کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً کفش مناسب داشته باشید. بعد از اینکه به مخمل کوه رسیدید، از منطقه‌ای به نام ساری سو یا سر آستان باید بالا بروید. چشمه ساری سو خود یکی از جاهای دیدنی لرستان به حساب می‌آید که این هم یک توفیق اجباری است که از آن هم دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی:  هوره؛ روستای پنهان در دل چهار محال و بختیاری

آبشار دره گرم

بعد از دنبال کردن مسیر حرکت آب به ابتدای دره گرم می‌رسید. عبور از دره کمی سخت است و شاید برای همه افراد مناسب نباشد. این مسیر برای پیاده‌روی و عکاسی بسیار زیباست و سختی مسیر شما را اذیت نخواهد کرد. برای رسیدن به آبشار از پایین مخمل کوه تا بالای آبشار، مسیری 2 الی 3 ساعت خواهید داشت.

تعداد کلمات مطلب: 432

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…