تهران آخر هفته کجا بریم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیستی از جاهای دیدنی داخل و اطراف تهران که می‌توانید برای آخر هفته‌ها داشته باشید و از استراحت در دل طبیعت لذت ببرید.
جاهای دیدنی آخر هفته‌ای

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که در طول هفته درگیر گار هستند و می‌خواهند پنج شنبه و جمعه را در دل طبیعت سپری کنند تا تفریحات خوبی داشته باشند. اگر نمی‌دانید برای آخر هفته چه برنامه‌ای داشته باشید و کجا بروید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا جاهای دیدنی آخر هفته‌ای را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای اطراف تهران

  1. روستای برغان

یکی از بهترین مکان‌هایی که برای آخر هفته می‌توانید انتخاب کنید، رفتن به روستای برغان در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ است و طبیعت بی‌نظیری دارد. از آنجایی که این منطقه کوهستانی است و از ییلاقات استان به حساب می‌آید، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای شهریور ماه هم باشد. فاصله این روستا تا تهران حدودا 80 کیلومتر است و بعد از رسیدن به آن، یک مسیر دو ساعته پیاده روی پیش رو دارید و از دیدن رودخانه‌ها و باغ‌ها لذت خواهید برد.

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای

  1. تنگه واشی

صبح از خانه بیرون بزنید و به سمت فیروزکوه حرکت کنید و به تنگه واشی بروید. در این تنگه، پیاده روی دارید که از میان دیوارهای سنگی بلند و از داخل رودخانه عبور می‌کنید و از هوای گرم تهران در امان خواهید بود. حتما کفش و دیگر وسایل مناسب را همراه خود داشته باشید.

  1. دشت لار

یکی از زیباترین و مجبوب‌ترین جاهای دیدنی آخر هفته‌ای تهران که در دل کوهپایه دماوند قرار دارد و یکی از دشت‌های استان مازندران به حساب می‌آید. جاده رسیدن به دشت لار، طبیعت و چشم انداز بسیار زیبایی دارد و در حدود 75 کیلومتر با تهران فاصله دارد که بعد از رسیدن به این منطقه، می‌توانید به دور از شلوغی تهران، کمپ کنید و از طبیعت، لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه حلوای کاکائویی

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای

  1. جاده چالوس

بسیاری از تهرانی‌ها، جمعه‌ها را برای رفتن به جاده چالوس و کمپینگ انتخاب می‌کنند. طبیعت این جاده در هر فصلی بی‌نظیر است و می‌توانید خیلی سریع به آن برسید.

 

  1. لواسان

لواسان تنها 11 کیلومتر با تهران فاصله دارد و یک منطقه ییلاقی است و می‌توانید از سد لتیان هم دیدن کنید. اگر دل‌تان سفر می‌خواهد و زمان محدودی هم دارید، جمعه را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید.

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای

جاهای دیدنی آخر هفته‌ای داخل تهران

در کنار مناطق دیدنی اطراف تهران، شما داخل خود تهران هم می‌توانید تفریحات مناسبی داشته باشید.

  • دریاچه چیتگر یکی از جاهایی است که آخر هفته‌ها شلوغ است. نورپردازی و امکانات تفریحی این منطقه بسیار عالی است و می‌توانید تفریحاتی مانند رفتن به شهربازی، قایق سواری، دوچرخه سواری و باشگاه ورزش‌های آبی را داشته باشید.
  • پارک جوانمردان، پارک جنگلی لویزان، بوستان یاس فاطمی و پارک چیتگر از جمله پارک‌هایی هستند که می‌توانید آخر هفته آنجا کمپ داشته باشید.
  • اتاق فرار، کارتینگ، بام تهران و پینت بال از جمله تفریحاتی هستد که برای آخر هفته می‌توانید داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 454

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…