اصول مراقبت از گل قهر و آشتی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرایط نگهداری و مراقبت از گیاهی حساس به لمس، به گونه‌ای که با لمس دست‌ برگ‌ها جمع می‌شوند و بعد از چند دقیقه مجدد باز خوهند شد.
گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی یا همان گیاه میموزا، یکی از گیاهان حساس آپارتمانی است که به محض لمس کردن برگ‌هایش، خودش را جمع می‌کند و گفته می‌شود که قهر کرده است که البته بعد از چند دقیقه، برگ‌ها مجدد باز می‌شوند. همین ویژگی باعث شده تا بسیاری از افراد طرفدار آن باشند و آن را برای خانه خود خریداری کنند. اما با این گیاه حساس چه باید کرد و چه مراقبتی نیاز دارد؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا اصول مراقبت از گل قهر و آشتی را به شما بگوییم.

اطلاعات کلی از گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی، یکی از مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید و در فضای بالکن قرار دهید. برگ‌های این گیاه، مستطیلی شکل است و در کناره‌های آن، پرزهایی وجود دارد که نسبت به لمس  و همچنین تغییرات دمایی، حساس هستند و به همین خاطر است که به محض این‌که برگ‌ها را با دست لمس کنید، خودشان را جمع می‌کنند و بعد از چند دقیقه مجدد باز می‌شوند.

گل قهر و آشتی

این گل می‌تواند تا 150 سانتی متر رشد کند و عرض آن در حدود 90 سانتی متر است و دارای گل‌هایی به رنگ صورتی است که عمدتا در اواسط تابستان گل می‌دهد.

شرایط نگهداری از گل قهر و آشتی

نگهداری از گل قهر و آشتی کار آسانی است و تنها کافی جای مناسبی را در خانه برای آن در نظر بگیرید و شرایط رشد را فراهم کنید. نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که این گیاه، سرعت رشد و تکثیر بالایی دارد که میتواند فضای زیادیی را اشغال کند، به همین خاطر جای نگهداری آن نباید کم و تنگ باشد. در نگهداری این گل حساس باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • آبیاری

خاک گیاه میموزا باید همیشه مرطوب باشد و البته این را هم در نظر داشته باشید غرقاب نباشد، آن هم به این دلیل که آب زیاد باعث می‌شود گیاه سریع پوسیده شود و از بین برود. هر زمان که احساس کردید خاک خشک شده، آن را آبیاری کنید و نکته مهم این است که آب اضافی باید از زیر گلدان خارج شود.

  • نور

گل قهر و آشتی را جایی قرار دهید که نور کافی داشته باشد، به طوری‌که روزی 8 ساعت نور به آن بخورد. توجه داشته باشید که اگر نور به برگ‌ها نرسد، قهر می‌کنند و جمع خواهند شد، به همین خاطر بهتر است در کنار پنجره قرار داده شود.

مطلب پیشنهادی:  سفری دلچسب به دره عشق

گل قهر و آشتی

  • دما و رطوبت

بهتر است این گیاه در دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود و رطوبت هم باید به مقدار کافی به آن برسد. از قرار دادن گل در کنار وسایل گرمایشی خودداری کنید و اگر محیط خشک است، از دستگاه بخور استفاده کنید.

  • خاک

خاک رس یا خاک سبک با زهکشی خوب برای گل مناسب است و نیازی به استفاده از خاک‌های غنی از مواد مغذی نیست. در صورتی که خواستید گیاه رشد بیشتری داشته باشد، می‌توانید یک کود مایع با درصد پتاسیم بالا تهیه کنید و هر چند هفته یکبار به خاک اضافه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 504

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…