گرفتن تلخی بادمجان با چند روش ساده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با چند راهکار ساده، خوراک و غذاهای مختلف با بادمجان را خوشمزه و شیرین درست کنید و دیگر نگران تلخ شدن غذا نباشید.
تلخی بادمجان

تلخی بادمجان، می‌تواند طعم و کیفیت غذای شما را تغییر بدهد و غذا باب میل نباشد. حتی گاهی ممکن است با انتخاب بادمجان‌های سالم و شیرین هم با چنین موردی روبرو شوید و بعد از سرخ کردن، متوجه تلخ بودن بادمجان‌ها شوید. خب در چنین حالتی چه باید کرد؟ بادمجان‌ها را دور بریزیم؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا چند روش ساده گرفتن تلخی بادمجان را به شما بگوییم.

5 روش ساده گرفتن تلخی بادمجان

معمولا توصیه می‌شود هنگام خرید، بادمجان‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر سالم‌تری دارند، براق هستند و وزن سنگین‌تری دارند. از طرفی، هر چه بادمجان قلمی‌تر باشد، دانه‌های ریزتر و کمتری دارد و این احتمال وجود دارد که خوشمزه و شیرین باشد. اما با این حال، اگر متوجه طعم تلخ بادمجان، حتی بعد از سرخ کردن شدید، روش‌های زیر را انجام دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود.

تلخی بادمجان

  1. استفاده از نمک

یکی از موثرترین روش‌ها در از بین بردن تلخی بادمجان‌ها این است که بعد از این‌که آن‌ها را پوست گرفتید و برش زدید، نمک را روی سطح بادمجان‌ها بریزید و بگذارید به مدت نیم ساعت باقی بماند. با انجام این کار، قطرات زرد رنگی روی بادمجان‌ها دیده می‌شود و نشان دهنده این است که تلخی گرفته شده است.

حتی می‌توانید بادمجان‌ها را داخل ترکیب آب و نمک قرار دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه، آن‌ها را بشویید و برای پخت غذا استفاده کنید.

  1. استفاده از آبلیمو

داخی یک کاسه، آب بریزید و دو تا سه قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و بادمجان‌ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه، داخل این ترکیب قرار دهید. بادمجان‌ها را بعد از این مدت از آبلیمو در بیاورید و کمی فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و بعد از خشک شدن، در غذا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

تلخی بادمجان

  1. قرار دادن بادمجان‌ها داخل فریزر

یکی دیگر از روش‌هایی که به گرفته شدن تلخی بادمجان‌ها کمک می‌کند، این است که آن‌ها را بعد از پوست گرفتن، به مدت 4 تا 5 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کامل یخ بزنند. سیس از فریزر در بیاورید و در دمای محیط قرارشان دهید و برای غذا استفاده کنید. بعد از خارج کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را مقداری فشار دهید، اگر آب تیره خارج شد، مشخص است که تلخی گرفته شده است.

  1. خارج کردن تخم‌ها

در صورتی که تخم‌ها را از همان ابتدا جدا کنید، مطمئن باشید بادمجان بعد از پخت و سرخ شدن، طعم خوبی خواهد داشت.

  1. استفاده از آب نمک و آرد

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر بادمجان‌ها را داخل ظرفی با ترکیب نمک، آب و آرد سفید بریزید، تلخ بودن بادمجان‌ها گرفته خواهد شد.

چند نکته مهم برای پخت غذا بدون تلخی بادمجان

  • اگر بادمجان‌ها را بعد از سرخ کردن داخل فریزر گذاشته‌اید و هنگام پخت، احساس کرید تلخ هستند، مقداری آبغوره اضافه کنید.
  • در زمان پخت خورشت بادمجان، می‌توانید هویج یا سیب زمینی اضافه کنید تا تلخی را به خود بگیرند.

 

تعداد کلمات مطلب: 477

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه برگر خانگی

درست کردن برگر خانگی شاید برایتان کار سختی بوده و به خوبی رستوران‌ها نمی‌شود اما در این را…