خوشگذران‌ترین شهر ایران کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما شادترین مردم در کدام شهر زندگی می‌کنند؟
خوشگذران‌ترین شهر ایران

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که خوشگذران‌ترین شهر ایران کدام است؟خوشگذرانی و داشتن تفریحات مختلف می‌تواند تاثیر به سزایی در روحیه بگذارد و حتما نیاز نیست تا هزینه زیادی را برای تفریح کردن کنار بگذارید. در ایران برخی از شهرها، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارند و مردمان آن شهر، می‌توانند با هزینه‌های کمتری، تفریحات خود را داشته باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی خوشگذران‌ترین شهر ایران بپردازیم.

خوشگذران‌ترین شهر ایران

معرفی خوشگذران‌ترین شهر ایران

لرستان، به عنوان خوشگذران‌ترین شهر ایران معرفی شده‌ است. یکی از تفریحات مردمان این شهر می‌تواند رفتن به رستوران و یا خرید از فروشگاه‌ها باشد و ثابت شده است که خانواده‌های ایرانی، میزان مصرف فست فود بالایی دارند. از طرفی، می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی در این شهر به نسبت تهران و یا دیگر شهرهای بزرگ ایران، کمتر است و می‌توان هزینه‌ای را برای یک سری تفریحات کنار گذاشت.

شهر بروجرد در استان لرستان که سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت لرستان است، خوشگذران‌ترین و باصفاترین مردمان را دارد.

جاذبه‌های دیدنی خوشگذران‌ترین شهر ایران

لرستان، یکی از استان‌های غربی ایران است که طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری ازاین منطقه دیدن می‌کنند. در این قسمت، به معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان می‌پردازیم تا شما هم در سفر به لرستان بتوانید از آن‌ها دیدن کنید.

  1. آبشار بیشه

یکی از زیباترین آبشارهای لرستان که در نزدیکی شهر درود و در دامنه کوه زاگرس، قرار دارد و ارتفاع آن در حدود 48 متر است. از زیبایی‌های این آبشار می‌توان به این مورد اشاره کرد که از چند آبشار کوچک تشکیل شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپینگ به حساب می‌آید. طبیعت این منطقه به قدری بکر است که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خوشگذران‌ترین شهر ایران

  1. تنگه هلت

تنگه هلت در شهرستان پل دختر و در میان صخره‌ای مرتفع قرار گرفته و در حدود دو ساعت پیاده روی دارید. عمق آب در داخل این تنگه در بعضی از قسمت‌ها به یک و نیم متر می‌رسد و معمولا بهترین زمان برای بازدید از آن، فصل تابستان است که بتوانید تفریحاتی مانند شنا کردن هم داشته باشید.

  1. پارک جنگلی مخمل کوه

پارک مخمل کوه، پارکی است پوشیده از گل سنگ در شمال خرم آباد که میتوانید تفریحاتی مانند پیاده روی و کوهنوردی داشته باشید. داخل محوطه پارک، امکانات تفریحی و رفاهی مانند رستوران و آلاچیق برای مسافران در نظر گرفته شده است.

  1. تنگه لی‌لی

تنگه‌ای زیبا و دل فریب در دل صخره‌های زاگرس که چندین حوضچه طبیعی را در خود جای داده و به یک استخر طبیعی برای گردشگران تبدیل شده است. فصل تابستان، بهترین زمان برای بازدید از این تنگه است و حتما تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید که می‌توانید از قایق سواری هم لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  برای مهمانت، سالاد روسی را تنها در چند دقیقه آماده کن

خوشگذران‌ترین شهر ایران

  1. بازار خرم آباد

اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید سوغاتی بخرید، حتما به بازار قدیمی خرم آباد بروید که بسیار جای دیدنی است. معماری این بنا به دوران قاجار برمی‌گردد و در حدود 2130 متر مساحت آن می‌باشد.

  1. آبشار نوژیان

از دیگر آبشارهای استان لرستان می‌توان به نوژیان اشاره کرد که در نزدیکی شهرستان خرم آباد قرار گرفته و یکی از بلندترین آبشارهای ایران می‌باشد. در اطراف این آبشار، انواعی از گونه‌های گیاهی و دارویی رشد می‌کنند و بهتر است فصل بهار و تابستان را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 545

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پخت لازانیا در قابلمه خوشمزه و سریع

پخت لازانیا در قابلمه یکی از سریع‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها برای کسانی است که امکان پخ…