زیباترین خیابان ایران کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه در دل پایتحت ایران با وجود چنارهای بلند قامت.
زیباترین خیابان ایران

زیباترین خیابان ایران، خیابانی است که فرهنگ و قدمت شهر را نشان می‌دهد و از این دست خیابان‌ها در ایران بسیار داریم. در دل تهران، پایتحت ایران، خیابان‌هایی وجود دارد با قدمت زیاد که در هر کدام، اتفاقات مهمی اتفاق افتاده و سرگذشت مردمان را نشان می‌دهد. اما زیباترین خیابان ایران کجاست؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی، زیباترین خیابان ایران بپردازیم.

معرفی زیباترین خیابان ایران

خیابان ولیعصر در تهران، به عنوان یکی از زیباترین خیابان ایران شناخته می‌شود و هم چنین طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه می‌باشد. این خیابان، شمال و جنوب تهران را به هم وصل می‌کند که از میدان راه آهن در جنوب آغاز می‌شود و به میدان تجریش در شمال ختم می‌گردد. خیابان ولیعصر یا همان پهلوی قدیم، در سال 1390 در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

زیباترین خیابان ایران

یکی از زیبایی‌های این خیابان، وجود درختان چنار بلند قامت است که روی خیابان را پوشانده‌اند و در فصلی از سال، زیبایی خیره کننده‌ای دارند. علاوه بر این، انواعی از فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و پارک‌ها در راستای خیابان ولیعصر وجود دارد و شک نکنید که از قدم زدن در این خیابان، خسته نخواهید شد.

جاهای دیدنی زیباترین خیابان ایران

کمتر کسی را در تهران خواهید دید که خاطره‌ای در زیباترین خیابان ایران نداشته باشد. پیاده روی در خیابان ولیعصر می‌تواند روح شما را تازه کند و در کنار آن، می‌توانید از جاهای دیدنی بسیاری هم دیدن کنید.

  1. پارک ملت

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های تهران در خیابان ولیعصر که وسعت بسیاری دارد و دارای انواعی از نماها و مجسمه‌های تاریخی است که می‌توانید از رستوران‌هایش استفاده کنید و یا آن را برای پیک نیک روز تعطیل انتخاب کنید.

  1. باغ فردوس

موزه سینمای ایران و باغ فردوس، از مهم‌ترین جاهای دیدنی خیابان ولیعصر هستند که عمارت باشکوه آن در دوره قاجار ساخته شده و مکانی بوده برای برگزاری جشن‌های ملی و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد از این عمارت دیدن می‌کنند و فضای تفریحی به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد روانشناسی اسلامی

زیباترین خیابان ایران

  1. خانه پروفسور عدل

پروفسور عدل، پدر جراحی ایران است که در واقع، اولین رئیس بخش جراحی نوین در ایران بوده و خانه وی از آن دوران به یادگار مانده است و یکی از جاهای دیدنی خیابان ولیعصر به حساب می‌آید.

  1. بازار تجریش

در انتهای زیباترین خیابان ایران، به بازار تجریش می‌رسید که سبک معماری قدیمی آن، بسیار منحصر به فرد است و بسیاری از افراد، مایحتاج خود را در این بازار پیدا می‌کنند. در کنار این بازار، مقبره امامزاده صالح قرار دارد که خود یک مکان گردشکری است و ازدحام بالایی هم دارد.

  1. کاخ موزه مرمر

این کاخ موزه، یادگار دوران پهلوی است که در سال 1357، در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا تا چند سال بعد از انقلاب، بازدید عموم نداشت، اما در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری است و می‌توانید از آن دیدن کنید.

دسترسی به زیباترین خیابان ایران

در ابتدا تا انتهای خیابان ولیعصر، خط بی آر تی و چندین ایستگاه مترو وجود دارد و حتی با استفاده از تاکسی و از هر منطقه‌ای، می‌توانید خود را به این خیابان برسانید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 507

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پنکیک سیب‌ زمینی؛ غذایی خوشمزه و ارزان

پنکیک سیب‌ زمینی یک غذای محبوب و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان پیش‌غذا، میان‌وعده یا حتی…