6 ترفند طلایی برای خنک تر کردن کولر در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه در تابستان کمتر احساس گرما کنید، بهتر است ترفندهای خنک تر کردن کولر را امتحان کنید.
خنک تر کردن کولر

خنک تر کردن کولر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در روزهای گرم تابستان است. با استفاده بهینه از کولر نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک کرده‌ایم، بلکه محیطی که در آن حضور داریم بسیار راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد شد.

با توجه به افزایش دما در تابستان و نیاز به ایجاد شرایط مطلوب، آشنایی با روش‌های بهینه‌سازی عملکرد کولرها بسیار ضروری است. در این مقاله از مجله دلتا به شما 6 ترفند طلایی برای خنک تر کردن کولر در تابستان را می‌گوییم تا تابستانی خنک داشته باشیم. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم اگر از عرق کردن کلافه شده‌اید، مقاله ما درباره 6 راه حل برای جلوگیری از عرق در تابستان را مطالعه کنید.

تمیز کردن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور که در واحد بیرونی کولر قرار دارند، نقش مهمی در آزادسازی گرمای مبرد است. مبرد ترکیبی از مواد است که به شکل سیال در سیستم‌های تبرید استفاده می‌شود و از مایع به گاز تبدیل می‌شود. ممکن است این کویل‌ها با گردوغبار و زباله پوشانده شود و عملکرد خنک تر کردن کولر را مختل کند.

تمیز کردن کویل‌های کندانسور

برای تمیز کردن کویل‌های کندانسور، ابتدا باید برق دستگاه را خاموش کنید و سپس با استفاده از آب شلنگ، کویل‌ها را با دقت بشویید تا تمیز شود. این مورد برای کولرهای گازی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تنظیم و کالیبره کردن ترموستات

ترموستات مرکز کنترل کولر شما است و تنظیم درست آن می‌تواند عملکرد خنک تر کردن کولر را افزایش دهد. استفاده از ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی می‌تواند به تنظیم دما در زمان‌های مختلف کمک کند و کارایی کولر را افزایش دهد.

استفاده از پرده

یکی از دلایل گرم شدن خانه، تابیدن بیش از حد نور خورشید به داخل است که با استفاده از پرده می‌توانیم مقدار آن را کنترل کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از پرده‌های ضخیم و کرکره‌های عایق می‌توانید تا مقدار بسیاری زیادی از گرمای ناشی از نور خورشید را کاهش دهید.

مطلب پیشنهادی:  فواید ماساژ صورت با یخ برای پوست

پرده در خانه

عایق‌کاری و درزگیری

حتماً این مورد را در زمستان انجام داده‌اید که برای جلوگیری از ورود سوز و سرما، درزهای خانه را پوشانده‌اید. این کار را توصیه می‌کنیم در فصل گرما نیز انجام دهید و با استفاده از نوارهای آب‌بندی و عایق‌های مناسب، درب و پنجره‌ها را عایق‌بندی کنید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم اگر در خانه شومینه دارید، دریچه آن را کامل ببندید تا هوا از خانه خارج نشود.

کاهش منابع تولید گرما

استفاده از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را به ساعات خنک روز موکول کنید. همچنین استفاده از لامپ‌های LED به جای لامپ‌های رشته‌ای تاثیر به‌سزایی در کاهش تولید گرما در خانه خواهد داشت.

ایجاد سایه‌بان برای کولر

اگر می‌خواهید عمر کولر آبی شما افزایش یابد و عملکرد بهتری داشته باشد، برای آن یک سایه‌بان تهیه کنید. با این کار، کولر برای خنک کردن خودش تلاش نمی‌کند و فضا را خنک می‌کند.

سایه بان کولر

در این مقاله 6 ترفند طلایی برای خنک تر کردن کولر به شما پیشنهاد کردیم و امیدواریم با اجرای آن‌ها، تابستانی خنک داشته باشید. لازم به ذکر است که بگوییم حتماً هر سال پوشال‌های کولر آبی را عوض کنید و حواستان به پمپ آب نیز باشد.

تعداد کلمات مطلب: 497

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه کیک کرم‌ دار نارگیلی

کیک کرم‌ دار نارگیلی از جمله خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که اگر یک بار آن را درست کنید طرفدار…