زیباترین سواحل ایران از دریای شمال تا خلیج فارس

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین سواحل ایران از شمال تا جنوب در هر فصل میزبان گردشگران بسیاری هستند.
زیباترین سواحل ایران

زیباترین سواحل ایران سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. این سواحل از دریای شمال تا خلیج فارس وجود دارند و برای سرگرمی‌های پرهیجان یا گشت و گذار بهترین گزینه هستند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی کنیم.

ساحل درک

در لیست زیباترین سواحل ایران، ساحل درک یکی از خاص‌ترین آن‌ها است. این ساحل زیبا محل تلاقی دریا و بیابان است و به عنوان پاک‌ترین ساحل کشور شناخته می‌شود. اگر به ساحل درک سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم طلوع و غروب خورشید را حتماً از این ساحل تماشا کنید.

ساحل درک

ساحل چمخاله

چمخاله یکی از زیباترین سواحل ایران برای مسافرت در تابستان است. این ساحل زیبای ایران در استان گیلان قرار دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر است. در این منطقه مزارع متعددی در نزدیکی دریا وجود دارد که به زیبایی این ساحل افزوده است.

ساحل چمخاله

ساحل بریس

یکی دیگر از سواحل زیبای ایران که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در فصل مناسب به آن سفر کنید، ساحل بریس است. این ساحل در 60 کیلومتری شرق چابهار قرار دارد و از بالای صخره‌های استوار آن می‌توانید به تماشای دریای عمان بنشینید.

ساحل بریس

ساحل صدف آستارا

اگر می‌خواهید زمانی که از دریا بازمی‌گردید جیب‌هایتان پر از صدف باشد، ساحل صدف آستارا را فراموش نکنید. این ساحل زیبای ایران در 7 کیلومتری آستارا و در مسیر تالش قرار دارد. به دلیل وجود خدمات رفاهی و تفریحی بسیار در این منطقه، این ساحل یکی از پربازدیدترین سواحل ایران به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی:  مجازات شلاق رابطه نامشروع را به جزای نقدی تبدیل کنید

ساحل صدف آستارا

ساحل چپکرود

یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران در استان مازندران قرار دارد. این ساحل زیبای ایران با 18 کیلومتر طول، سالانه مسافران بسیاری را جذب خود می‌کند. ساحل چپکرود دارای تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودک، زمین والیبال، زمین فوتبال شنی، فضای سبز و امکانات دیگر است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن بازدید کنید.

ساحل چپکرود

ساحل بندرعباس

قدم زدن بر روی شن‌های نرم و گرم جنوب را در ساحل بندرعباس تجربه کنید. این ساحل زیبای ایران بهترین مقصد گردشگری در زمستان است.در این زمان، رطوبت هوا تا حد زیادی کاهش می‌یابد و تا اوایل دی، دمای آب به 24 درجه می‌رسد.

ساحل بندرعباس

ساحل لاک پشت‌ها

آخرین ساحل زیبای ایران که به شما معرفی می‌کنیم، ساحل لاک پشت‌ها در جزیره قشم است. این ساحل در فصل بهار پر از لاک پشت‌هایی می‌شود که برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند. در این ساحل می‌توانید لاک پشت‌های پوزه عقابی که در حال حاضر در حال انقراض هستند را ببینید.

ساحل لاک پشت

در این مقاله از مجله دلتا 7 مورد از زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی کردیم تا برای مسافرت‌های بعدی یکی از این ساحل‌ها را انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 420

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

طاق بستان کرمانشاه تاریخ مصور ساسانیان

طاق بستان یا طاق وسان در زبان محلی، در شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد. این اثر تاریخی در زما…