5 راز نگهداری از گیاهان در تابستان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگهداری از گیاهان در تابستان مستلزم این است که این 5 نکته را انجام دهید.
نگهداری از گیاهان در تابستان

نگهداری از گیاهان در تابستان به باور بسیاری از افراد این است که آن‌ها را غرق آب کنیم و در سایه بگذاریم تا نابود شوند! در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با رازهای نگهداری از گیاهان در تابستان آشنا کنیم تا بهتر از آن‌ها مراقبت کنیم.

آبیاری منظم و کافی

یکی از مهم‌ترین عوامل نابودی گیاهان به خصوص در فصل تابستان، آبیاری بیش از حد یا کمتر از حد مجاز آن‌ها است. گیاهان در تابستان به آب بیشتری نیاز دارند اما در ادامه لازم است که حتماً زهکشی مناسب داشته باشد تا آب اضافی از گلدان خارج شود. ضمن اینکه بهتر است اگر از میزان آبیاری لازم برای گیاهتان آگاه نیستید، درباره آن اطلاعات کسب کنید.

جلوگیری از شوک دمایی

یکی از دلایل از بین رفتن گیاهان این است که ما انسان‌ها بدون توجه به دمای مناسب برای آن‌ها، از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌کنیم. این موضوع باعث شوک دمایی در گیاهان می‌شود و آن‌ها را آزرده می‌کند.

نگهداری از گیاهان در تابستان

بهترین دما برای اکثر گیاهان بین 12 تا 20 درجه سانتی‌گراد است و تغییرات دمایی بین 8 تا 10 درجه سانتی‌گراد در شبانه‌روز، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما توجه داشته باشید که اگر گیاهان بسیاری در خانه نگه می‌دارید، در ظهر تابستان آن‌ها را بدون روشن نگه داشتن وسایل سرمایشی تنها نگذارید.

نور مناسب

آفتاب شدید تابستان حتی برای انسان‌ها مضر است، چه برسد به گیاهان که ما انسان‌ها از آن‌ها مراقبت می‌کنیم! بنابراین توصیه می‌کنیم برای نگهداری از گیاهان در تابستان، آن‌ها را در فضاهایی قرار دهید که نور خورشید به صورت غیرمستقیم آن‌ها را نوازش کند.

مطلب پیشنهادی:  خواص شگفت‌انگیز روغن حیوانی

بررسی وضعیت گیاهان

این نکته ارتباطی به صرفاً فصل تابستان ندارد و لازم است که به طور مرتب، برای گیاهان وقت بگذارید و آن‌ها را بررسی کنید. تغییر رنگ برگ‌ها یا وجود لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا زرد، ریزش شدید برگ‌ها یا تغییر شکل و رنگ خاک از عواملی است که گیاه را به سمت نابودی می‌برد. بنابراین لازم است که حتماً برای نگهداری از گیاهان در تابستان به طور مداوم آن‌ها را بررسی کنید.

استفاده از گلدان مناسب

به طور کلی استفاده از گلدان‌های لعاب‌دار، سفالی و سرامیکی برای نگهداری از گیاهان توصیه می‌شود. این گلدان‌ها به دلیل اینکه امکان تبادل هوا با بیرون از گلدان را فراهم می‌کنند، بهترین گزینه هستند. ضمن اینکه این دسته گلدان‌ها، ریشه‌‌ها را خنک نگه می‌دارند.

استفاده از گلدان مناسب

توجه داشته باشید که در فصل تابستان، گیاهان را به هیچ وجه در گلدان‌های پلاستیکی و تیره قرار ندهید. این گلدان‌ها مانع از تبادل هوا می‌شوند و خاک را بیش از حد گرم نگه می‌دارند. در آخر توصیه می‌کنیم برای نگهداری از گیاهان در تابستان یک پارچه خیس را دور گلدان بپیچید تا خاک خنک بماند و از شوک دمایی نیز جلوگیری شود.

تعداد کلمات مطلب: 445

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خورشت ساک، خوشمزه ترین غذای شمالی

طرز تهیه خورشت ساک را بلدید؟ این یکی از خوش طعم و عطرترین خورشت‌های شمالی است که اصالت آن …