جاهای دیدنی اطراف تبریز (تبریز گردی در تابستان 1403)

0
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهر تبریز در شمال غربی ایران یکی از بهترین مقاصد برای سفر در بهار و تابستان است. در این ایام آنقدر هوا خوب است که می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی به دیدن جاهای دیدنی شهر و اطراف آن بروید.

مردم مهمان نواز و خون‌گرم تبریز آذری‌های ایران هستند که به طور کلی با زبان ترکی آذری و فارسی صحبت می‌کنند. اگر زبان ترکی آذری را بفهمید، قطعا مورد لطف و توجه بیشتری از سمت اهالی تبریز و آذربایجان شرقی قرار می‌گیرید. در این مطلب به بررسی تفریحات و دیدنی های شهر تبریز می‌پردازیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی اطراف تبریز

دیدنی های تبریز در تابستان بسیار زیاد هستند. آب و هوای مطلوب و خلوتی شهر بهترین فرصت برای بازدید از دیدنی های اطراف تبریز در تابستان است. با خرید بلیط هواپیما تبریز کمترین زمان را برای سفر طی کنید و سفری راحت و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

پارک ائل گلی

اگر به دنبال تفریحات هیجان انگیز در تبریز هستید، پارک ائل گلی مناسب ترین انتخاب است. در پارک ائل گلی تبریز، شهربازی، قایق سواری، درشکه سواری و عمارت گردی وجود دارد که طبق علاقه خودتان می‌توانید هیجان انگیزترین انتخاب را داشته باشید و از تفریح در پارک ائل گلی لذت ببرید.

  • آدرس: تبریز، آزادراه کنارگذر جنوبی تبریز، ایستگاه مترو ائل گلی

همچنین بخوانید: راهنمای سفر به تبریز، شهر بدون گدا در ایران

بازار بزرگ تبریز

از دیگر جاهای دیدنی و تفریحی تبریز می‌توان به بازار بزرگ تبریز اشاره کرد. در بازار تبریز هر چیزی که بخواهید یافت می‌شود. از ادویه های رنگارنگ با طعم و بوهای مختلف تا خوراکی و سوغاتی های تبریز. آنقدر فروشگاه‌های واقع در بازار تبریز، خوش قیمت هستند که مسافران زیادی از کشورهای خارجی مثل ترکیه، با خرید بلیط استانبول تبریز به این شهر زیبا سفر می‌کنند و از بازار آن خرید می‌کنند.

  • آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، شهید مطهری، حکیم

روستای زنوزق

این روستا در شمال غربی تبریز و در دامنه کوه‌های میشو واقع شده است. زنوزق به خاطر مناظر طبیعی زیبا و معماری سنتی خانه‌ها شهرت دارد.

جنگل ارسباران

این منطقه جنگلی در شمال تبریز قرار دارد و به خاطر تنوع زیستی و مناظر طبیعی بی‌نظیر خود معروف است. ارسباران یکی از مناطق حفاظت‌شده ایران است و برای طبیعت‌گردی بسیار مناسب است.

قلعه بابک (قلعه بذ)

این قلعه تاریخی در نزدیکی شهرستان کلیبر و در دل کوه‌های ارسباران قرار دارد. قلعه بابک به خاطر موقعیت استراتژیک و تاریخچه‌ای که به دوران بابک خرمدین بازمی‌گردد، بسیار مشهور است.

روستای اسکو

این روستا در جنوب غربی تبریز واقع شده است و به خاطر معماری سنتی و مناظر طبیعی زیبا جذابیت دارد. حمام تاریخی اسکو و باغ‌های سرسبز از جاذبه‌های این منطقه هستند.

آبشار آسیاب خرابه

این آبشار در نزدیکی شهر جلفا و در منطقه مرزی ایران و ارمنستان قرار دارد. آبشار آسیاب خرابه به خاطر مناظر زیبا و محیط طبیعی بکر خود شناخته شده است.

کلیسای سنت استپانوس

این کلیسا در نزدیکی شهر جلفا و در دل کوه‌های ارسباران واقع شده است. کلیسای سنت استپانوس به خاطر معماری زیبا و تاریخچه مذهبی خود معروف است.

روستای لیقوان

قدم زدن در هوای خنک با وزش ملایم نسیم، چشیدن طعم واقعی پنیر، تجربه‌ای به یاد ماندنی از گشت و گذار در لیقوان تبریز است. در فاصله ۳۰ کیلومتری تبریز در دل ارتفاعات رشته کوه سهند، روستای لیقوان قرار دارد که مسافران زیادی را از جای جای ایران و جهان به خود دیده است. جالب است بدانید که در ایام بهار و تابستان، بیشتر مسافران با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز از این روستای دیدنی بازدید می‌کنند.

  • آدرس: ۳۶ کیلومتری شرق تبریز و ۲۴ کیلومتری جنوب شهرستان باسمنج در دامنه کوه سهند

جاهای دیدنی اطراف تبریز

روستای کندوان

روستای سنگی صخره ای کندوان، از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز است. خانه‌های موجود در این روستا به شکل کندوی زنبور عسل هستند که همین باعث شده اسم کندوان را برای این روستا انتخاب کنند. این روستا در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر تبریز قرار دارید که راحت می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به آن جا سفر و شب را در اقامتگاه‌های آن جا سپری کنید.

  • آدرس: ۳۶ کیلومتری شرق تبریز و ۲۴ کیلومتری جنوب شهرستان باسمنج در دامنه کوه سهند

قلعه های اطراف تبریز

در اطراف تبریز ۳ قلعه دیدنی و معروف وجود دارد که هر کدام گوینده داستان و افسانه‌ای از تاریخ است. قلعه پشتاب که در روستایی به این اسم قرار دارد، برای رسیدن به قلعه پشتاب باید از ۲۲۰ پله عبور کنید. این قلعه در شهرستان اهر روستای پشتاب قرار دارد. یکی دیگر از قلعه‌های معروف تبریز، قلعه ضحاک است که برگرفته از نام ضحاک در شاهنامه است. قلعه ضحاک در بین سه پرتگاه قرار دارد. قلعه ضحاک در شهرستان هشت‌رود قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  3 مورد از هیجان‌انگیزترین تله کابین های ایران را بشناسید

کلیسای موجومبار

کلیسای موجومبار یکی از زیباترین مناطق دیدنی اطراف تبریز است که توسط پادشاه ارمنستان در قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی برای زنده نگه داشتن نام دخترش ساخته شد. اگر علاقمند به معماری اروپایی هستید و از خواندن تاریخ لذت میبرید حتما در سفرتان به تبریز از کلیسای موجومبار دیدن کنید.

  • آدرس: آدرس: شهرستان شبستر- روستای موجومبار حدود ۳۰ کیلومتری جاده تبریز – مرند

جاهای دیدنی تبریز در تابستان

منطقه دیدنی جلفا

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تبریز و اطرافش، منطقه جلفا است که در مرز بین ایران و نخجوان قرار دارد. معماری جلفا متفاوت از دیگر مناطق استان آذربایجان شرقی است. اگر دوست دارید که با معماری اروپایی جلفا عکس یادگاری بگیرید، حتما به این منطقه سر بزنید.

  • آدرس: ۱۴۰ کیلومتری تبریز – جلفا

جاهای تفریحی اطراف تبریز

اطراف تبریز مکان‌های تفریحی بسیاری دارد که می‌تواند برای گردشگران و مسافران جذاب باشد. در زیر تعدادی از این مکان‌ها آورده شده است:

1. پارک ائل‌گلی (شاه‌گلی)

این پارک در جنوب شرقی تبریز واقع شده و دارای دریاچه‌ای مصنوعی، قایق‌سواری، باغ‌های زیبا و فضاهای سبز است. این مکان یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی در تبریز است.

2. پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در نزدیکی تبریز و در دامنه کوه سهند قرار دارد. این پیست در فصل زمستان مکان مناسبی برای اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی است.

3. پارک ملی ارسباران

این منطقه جنگلی و حفاظت‌شده در شمال تبریز واقع شده و مکانی عالی برای پیاده‌روی، کوهنوردی و مشاهده طبیعت است. ارسباران به خاطر تنوع زیستی و مناظر طبیعی بی‌نظیر خود شهرت دارد.

جاهای دیدنی اطراف تبریز

4. مجتمع تفریحی و گردشگری عینالی

مجتمع عینالی در شمال تبریز قرار دارد و شامل تله‌کابین، پیاده‌روی، فضاهای سبز، آلاچیق‌ها و رستوران‌ها می‌باشد. این مکان مناسب برای یک روز تفریحی خانوادگی است.

5. دهکده توریستی کندوان

این روستا با خانه‌های صخره‌ای خود یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در نزدیکی تبریز است. گردشگران می‌توانند در هتل‌های سنگی اقامت کرده و از مناظر طبیعی زیبا لذت ببرند.

6. پارک مینیاتوری تبریز

این پارک شامل مدل‌های مینیاتوری از بناهای معروف ایران و جهان است. این مکان برای خانواده‌ها و کودکان بسیار جذاب است و اطلاعاتی جالب در مورد معماری و فرهنگ مناطق مختلف ارائه می‌دهد.

7. دریاچه قوریگل

این دریاچه در نزدیکی بستان‌آباد واقع شده و مکانی مناسب برای پیک‌نیک، قایق‌سواری و مشاهده پرندگان است. طبیعت زیبا و آرامش این دریاچه، آن را به یکی از مقاصد محبوب برای تفریح تبدیل کرده است.

8. آبشار آسیاب خرابه

این آبشار در نزدیکی شهر جلفا و در منطقه مرزی ایران و ارمنستان قرار دارد. این مکان با مناظر طبیعی بکر و صدای آرامش‌بخش آبشار، مکانی عالی برای استراحت و تفریح است.

9. غار کبوتر (هامپوئیل)

این غار در نزدیکی روستای علی‌آباد و در دامنه کوه سهند قرار دارد. غار کبوتر یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه است و برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و کاوش مناسب است.

10. منطقه تفریحی عینالی

این منطقه دارای تله‌کابین، فضای سبز و آلاچیق‌ها است و مکانی مناسب برای یک روز تفریحی و پیک‌نیک خانوادگی است. منظره زیبا از بالای کوه، تجربه‌ای لذت‌بخش به شما می‌دهد.

این مکان‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های تفریحی اطراف تبریز هستند و هر کدام می‌توانند تجربه‌ای خاص و به یادماندنی برای شما و خانواده‌تان فراهم کنند.

کلام پایانی

تمام شهر تبریز و اطراف آن پر از دیدنی های تاریخی و تفریحی است که می‌توانید در سفرتان به این شهر زیبا، چندین جای مختلف را مشاهده کنید. اگر علاقمند به تاریخ و ادبیات هستید، از مقبره الشعرا و آرامگاه شاعران بزرگ بازدید کنید. اگر از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری خوشتان می‌آید قطعا دیدن روستاها و قلعه های اطراف تبریز خالی از لطف نیست. به نظر شما بهترین جاذبه تبریز کدام است؟

تعداد کلمات مطلب: 1304

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…