تفاوت درصد اکسیدان ها از نیم تا 12% برای داشتن بهترین رنگ مو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهم‌ترین عامل رنگ‌پذیری و روشن‌کنندگی مو درصد اکسیدان است. درواقع درصد اکسیدان می‌تواند موهای شما را برای رنگ مویی جذاب و رویایی آماده کند و در صورت استفاده نادرست، باعث ریزش مو شود.
درصد اکسیدان

درصد اکسیدان ارتباط مستقیمی با رنگ‌پذیری و روشن‌کنندگی مو دارد. درواقع درصد اکسیدان و میزان استفاده از آن در صورتی که به درستی انجام نشود، ممکن است باعث تیره شدن مو یا آسیب شود. در این مقاله از مجله دلتا شما را با انواع درصد اکسیدان آشنا می‌کنیم تا رنگ مویی عالی و جذاب داشته باشید.

اکسیدان چیست؟

اکسیدان یک ماده شیمیایی است که با شماره‌ها و درصدهای مختلف در رنگ‌پذیری مو تاثیر می‌گذارد. از اکسیدان در شکل‌های مایع، لوسیون و کرم می‌توانیم استفاده کنیم.

تفاوت درصد اکسیدان ها در چیست؟

به طور کلی، اکسیدان به عنوان فعال‌کننده رنگ شناخته شده است که نسبت به شماره یا درصدی که دارد دسته‌بندی می‌شود. درواقع درصد اکسیدان به روشن‌کنندگی مو تاثیر می‌گذارد. اگر درصد یا عدد روی اکسیدان بالا باشد، میزان روشن‌کنندگی بیشتر می‌شود و اگر پایین باشد، موها را تیره می‌کند.

درصد اکسیدان

اکسیدان 3%

اکسیدان 3% یا نیم معمولاً برای رنگساژ و هایلایت مو مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع درصد اکسیدان 3% ضعیف‌ترین شماره به حساب می‌آید و برای روشن کردن مو مناسب نیست. از این شماره اکسیدان بیشتر برای رنگ موهای مشکی، قهوه‌ای و رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.

اکسیدان 6%

معمولاً برای تکنیک‌های هایلایت با فویل مانند آمبره و سامبره از اکسیدان 6% یا شماره 1 استفاده می‌شود. ضمن اینکه این شماره بهترین پوشانندگی تارهای سفید را دارد و برای رنگ کردن ابرو و ریشه موها بهترین گزینه است. از اکسیدان 6% برای دکوپاژ و دکلره‌های ضعیف استفاده می‌شود.

اکسیدان 9%

محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین درصد اکسیدان برای 9% است. این اکسیدان برای دکلره‌های متوسط که به پایه 8 می‌رسند مناسب است. ضمن اینکه اکسیدان 9% برای موهای روشن از شماره 5 الی 8 مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اکسیدان 12%

بالاترین درجه روشن‌کنندگی را درصد اکسیدان 12% دارد. برای دکلره قوی و دریافت بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان، اکسیدان 12% بهترین گزینه است تا مو را به پایه روشن برسانیم. اما توصیه می‌کنیم به دلیل آسیب‌های بی‌شمار این درصد اکسیدان تعداد دفعات کمتری از آن استفاده کنید. از جمله آسیب‌های اکسیدان 12% به ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو می‌توانیم اشاره کنیم.

مطلب پیشنهادی:  بررسی مفهوم روانشناسی بازار

میزان تاثیر درصد اکسیدان در رنگ‌پذیری مو

همانطور که خدمت شما گفتیم، اکسیدان‌ها در درصدهای 3، 6، 9 و 12 هد کدام تاثیر متفاوتی بر روی رنگ‌پذیری مو دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای روشن‌کنندگی بالا در کنار آسیب کمتر و رنگ‌پذیری بهتر، اکسیدان 9% را استفاده کنید. جهت پوشاندن موهای سفید از درصد اکسیدان 6% و برای تیره کردن موها از 3% استفاده کنید.

روشن کنندگی مو با اکسیدان

چقدر اکسیدان برای رنگ کردن مو لازم داریم؟

جهت اضافه کردن اکسیدان برای رنگ کردن مو، از نسبت یک و نیم به یک استفاده می‌کنیم. یعنی برای 100 میلی گرم رنگ مو، 150 میلی‌لیتر اکسیدان باید اضافه کنیم. توجه داشته باشید که هرچقدر میزان اکسیدان اضافه شده به رنگ مو کم باشد، رنگ تیره‌تری خواهید داشت. اگر هم اکسیدان بیشتری به رنگ مو اضافه کنید، رنگ روشن‌تری به دست خواهید آورد.

چقدر اکسیدان برای رنگ مو لازم است

در این مقاله از مجله دلتا، شما را با درصد اکسیدان و تاثیر آن‌ها در رنگ‌پذیری و روشن‌کنندگی مو آشنا کردیم. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای هایلایت کردن مو در خانه این مقاله را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 512

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین بستنی انبه در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بستنی انبه را به بهترین شکل در خانه درست کنید. خبر خوبی که برایت…