روستای ورکانه، بهشت بکر همدان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر برای سفر تابستانی خود به دنبال یک روستای دنج و خنک هستید، این مطلب برای شماست.
روستای ورکانه همدان

روستای ورکانه همدان به روستای سنگی یا روستای رنسانس ایران شهرت دارد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر تابستانی خود هستید ،این مطلب بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کجا هستند؟ به شما کمک خواهد کرد. اگر به گشت و گذار در شهر و روستاهای عجیب و زیبای ایران علاقه مند هستید، با مجله دلتا همراه باشید تا با روستای ورکانه همدان آَشنا شوید.

روستای ورکانه در کدام استان است؟

ورکانه یکی از روستاهای همدان است. این روستا به علت خاص بودنش به یکی از جاذبه‌های خاص در استان همدان تبدیل شده است. علت خاص بودن این روستا سنگی بودن آن است. اگر از این روستا دیدن کنید قطعا یاد نقاشی و فیلم‌هایی که از دوران رنسانس اروپا دیده‌اید، خواهید افتاد. ورکانه ویژ”ی‌های خاص دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی همدان در تابستان

یکی از مکان‌های بسیار دیدنی استان همدان در فصل گرم تابستان، روستای ورکانه همدان است. این روستا آب و هوایی خوب و خنک دارد و برای تفریح وگردش در تابستان یک گزینه مناسب است. در کل همه افراد باید حداقل یک بار به این روستا سفر کنند و از معماری خاص و جالب و دیدن طبیعت زیبای روستای ورکانه همدان لذت ببرند.

روستای ورکانه همدان

تاریخچه روستای ورکانه

این روستا تاریخی است و قدمت طولانی آن به بیش از 400 سال قبل بازمی‌گردد. به علت معماری شاهکاری که دارد حس زندگی در زمان قدیم ا به گردشگران القا می‌کند.

طبیعت زیبا و بکر

ورکانه به علت اینکه در امتداد کوه‌های الوند قرار دارد و فاصله تقریبا کمی از شهر همدان دارد، یک گزینه بسیار عالی برای گردشگران است. ین روستا طبعیتی چشمگیر و زیبا نیز دارد که بی نهایت سرسبز است.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما

آّب و هوا

به علت اینکه همدان در کل یک شهر کوهستانی است، روستای ورکانه نیز در جوار کوه الوند قرار دارد، این روستا آب و هوایی بسیار خوب و خنک دارد که برای سفر و استراحت در فصل گرم تابستان بسیار مناسب و دلپذیر است.

جاذبه‌های گردشگری روستای ورکانه همدان

از جمله جاذبه‌هایی که در این روستای زیبا می‌توانید مشاهده کنید می‌توان به خانه‌های تمام سنگی، که سبکی اصیل و خاص در معماری دارد، اشاره کرد.

روستای ورکانه همدان

چشمه‌های طبیعی

این روستا چشمه‌های زیادی دارد که آبی زلال و خنک دارند. کنار این شمه‌ها طبیعتی زیبا برای استراحت و آرامش یافتن است.

آدرس دقیق روستای ورکانه همدان

این روستا حدود 25 کیلومتر از همدان فاصله دارد و در جنوب شرقی این استان واقع شده است. شما می‌توانید به راحتی از طریق جاده‌های هموار و آسفالت به این روستا برسید.

روستای ورکانه همدان

بهترین زمان بازدید از روستای ورکانه همدان

فصل بهار و تابستان به علت خنک بودن هوای این منطقه بهترین زمان برای سفر به آن‌جا می‌باشد.

اقامت

برای یافتن یک محل اقامت خوب و مناسب در این روستا می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در ورکانه استفاده نمایید.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 465

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…