4 خاصیت تخم کتان برای خانم ها + روش نگهداری و مصرف

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تخم کتان یکی از در دسترس‌ترین و مقوی‌ترین دانه‌ها است. از بارزترین ویژگی‌های تخم کتان برای خانم ها تنظیم هورمون‌های زنانه است که در این مقاله به طور کامل آن‌ها را توضیح داده‌ایم.
تخم کتان برای خانم ها

تخم کتان برای خانم ها مانند یک معجزه عمل می‌کند. این دانه مقوی با استروژن بالایی که دارد به خانم‌ها در حفظ و بالا بردن هورمون‌های زنانه و مبارزه با مشکلات و بیماری‌های زنانه کمک می‌کند.

در این مقاله از مجله دلتا به شما 4 مورد از بارزترین خاصیت‌های تخم کتان برای خانم ها را گفته‌ایم. ضمن اینکه در ادامه به معرفی دو مورد از بهترین روش‌های نگهداری و مصرف آن پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد لاغری دارید حتماً مقاله آیا می‌دانستید تخم کتان برای لاغری معجزه می‌کند؟ را مطالعه کنید.

تنظیم قاعدگی و تخمدان پلی کیستیک

تخم کتان با خواصی که دارد بر سندرم تخمدان پلی کیستیک تاثیر می‌گذارد. این تاثیر با کاهش سطح آندروژن و هیرسوتیسم اتفاق می‌افتد. سندرم پلی کیستیک یکی از اختلالات غدد درون‌ریز است که در خانم‌هایی که در سنین باروری هستند رخ می‌دهد. از علائم این سندرم به پرمو بودن، یائسگی زودتر از موعد و چاقی می‌توانیم اشاره کنیم.

تخم کتان برای پریود

تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان، یکی از اختلالات شایع بین خانم‌ها است. اما با مصرف تخم کتان برای خانم ها و بهره‌مند شدن از خواص فیبر، امگا 3، اسیدهای آمینه و لینگان موجود تعادل در بدن برقرار می‌شود.

تنظیم استروژن و زمان یائسگی

تخم کتان برای خانم ها در زمان پیش از یائسگی می‌تواند دردهایی مانند سردرد، حساس بودن سینه‌ها، اضطراب، مشکلات خواب، کاهش میل جنسی و خونریزی شدید را بهبود ببخشد. علت این اتفاق، وجود استروژن در تخم کتان است که به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند. لازم به ذکر است اگر تخم کتان برای خانم ها در سنین یائسگی روزی 30 گرم استفاده شود، قابلیت جایگزینی مکمل‌های درمان هورمون‌ها خواهد بود. ضمن اینکه مصرف تخم کتان در این دوره به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

تاثیر تخم کتان بر نازایی

عدم تعادل هورمونی در خانم‌ها یکی از عوامل اصلی ناباروری شناخته می‌شود. جالب است بدانید که تخم کتان برای خانم ها که قصد مادر شدن دارند و به دلیل عدم تعادل هورمونی امکان آن را ندارند مانند یک معجزه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  دلستر بهتره یا نوشابه؟

تخم کتان برای خانم ها

تخم کتان سرشار از استروژن است و همانطور که قبل‌تر گفته‌ایم، به درمان تخمدان پلی کیستیک و از بین بردن کیست‌های تخمدان کمک می‌کند. ضمن اینکه هورمون‌های مردانه تستوسترون  را در بدن خانم‌ها کاهش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران، تخم کتان از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. تخم کتان برای خانم ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. ضمن اینکه مصرف آن در آقایان، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

نحوه مصرف و نگهداری تخم کتان

روش‌های مختلفی برای مصرف و نگهداری تخم کتان وجود دارد که در این مقاله به دو مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

جهت مصرف تخم کتان برای خانم ها پیشنهاد می‌کنیم مقداری از آن را به مدت 10 دقیقه در آب گرم یا 2 ساعت در آب سرد خیس کنید. این کار باعث می‌شود اسید فیتیک داخل آن از بین رفته و مواد مفید داخل آن بهتر جذب شود.

روش دیگری که پیشنهاد می‌کنیم، آسیاب کردن تخم کتان‌ها است. این روش توانایی بدن در جذب مواد مفید داخل تخم کتان را افزایش می‌دهد. البته در این روش هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را با آب یا مایعاتی مانند شیر مصرف کنید تا فیبر موجود در آن به بدن شما کمک کند.

تعداد کلمات مطلب: 542

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…