شهر اصفهان را بیشتر بشناسید + جدیدترین قیمت اجاره و خرید آپارتمان

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پس از تبریز و تهران، اصفهان با محله‌‌های توسعه‌یافته خود و همچنین برخورداری از امکانات رفاهی کامل در اولویت متقاضیان برای خرید خانه است.
شهر اصفهان

همه شهرهای ایران ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی دارند که برای زندگی و سرمایه‌گذاری مناسب هستند؛ اما در این میان اگر به دنبال یک شهر با امکانات فراوان هستید، شهر اصفهان می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ این شهر جزو یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران است که افراد بسیاری برای گردشگری و یا زندگی آن را انتخاب می‌کنند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره این شهر زیبا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم؛ چنانچه قصد اجاره و یا خرید آپارتمان در اصفهان را دارید با ما همراه باشید.

خرید آپارتمان در اصفهان

موقعیت جغرافیایی اصفهان

اصفهان، شهری است که در ۴۲۵ کیلومتری جنوب تهران، در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس بر آبرفت‌های زاینده‌رود بنا شده است. اصفهان با ۱۴ منطقه شهری، از غرب به خمینی شهر و نجف آباد، از جنوب به کوه صفه و سپاهان شهر، از شمال به شاهین شهر و از شرق به منطقه بیابانی منتهی می‌شود. نقش کلیدی اصفهان در شبکه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی کشور را نمی‌توان نادیده گرفت، این موضوع علاوه بر اینکه به توسعه این شهر کمک کرده، موجب شده تا خرید، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان بیش از گذشته اهمیت پیدا کند؛ جالب است بدانید که اصفهان در آذرماه ۱۳۹۴ به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست. بر اساس استانداردهای یونسکو، شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده می‌کند.

نقشه اصفهان

حمل و نقل عمومی در اصفهان

از آنجا که اصفهان قطب گردشگری کشور است، سیستم حمل و نقل عمومی آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. سرویس‌های تاکسی و اتوبوس در این شهر وظیفه جابه‌جایی مسافران را بر عهده دارند، ضمن آنکه متروی حومه شهری اصفهان در دست ساخت است.

تاکسی: علاوه بر تاکسی‌های عادی، تاکسی گردشگری، تاکسی بی سیم، تاکسی ویژه پایانه، تاکسی فرودگاه و سرویس مدارس، حمل و نقل در اصفهان را پوشش می‌دهند. تاکنون بیشتر تاکسی‌های اصفهان مجهز به سامانه هوشمند شده‌اند و از طریق این سیستم می‌توانید کرایه خود را به وسیله کارت‌های بانکی یا اصفهان کارت و یا کارت الکترونیکی حمل و نقل پرداخت کنید. اپلیکیشن‌های تپسی و اسنپ نیز در اصفهان فعال هستند.

اتوبوس: اتوبوس‌رانی اصفهان با ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل کشور است. تمامی اتوبوس‌های خط واحد اصفهان به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند و باید با  اصفهان کارت، کرایه را پرداخت کنید. سامانه اتوبوس‌رانی تندرو در اصفهان ۶ خط دارد که روزانه تعداد بسیاری از شهروندان و گردشگران را جابه‌جا می‌کند.

بازارهای شهر اصفهان

بازار اصفهان، بازار قیصریه، بازار شاهی، بازار بیدآباد، بازار ریسمان، بازار غاز و بازارهای اطراف میدان نقش‌ جهان از جمله بازار مسگرها، بازار هنر، بازار ترکش‌دوزها، بازار کلاهدوزها، بازار لواف‌ها و بازار آهنگرها از جمله بازارهای تاریخی_سنتی اصفهان است که علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت خرید آپارتمان در فرمانیه چند؟

مراکز خرید

اصفهان علاوه بر داشتن بازارهای تاریخی از مراکز خرید مدرن با برندهای معتبر ایرانی و جهانی بی‌نصیب نمانده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • مرکز خرید سیتی سنتر
  • بازار موبایل اصفهان
  • مرکز خرید جلفا
  • مجتمع تجاری مارتین
  • مجتمع تجاری پارک

شهر اصفهان

مراکز تفریحی

شهربازی رویاها: که برخی آن را بزرگ‌‌ترین شهربازی خاورمیانه می‌دانند، نخستین شهربازی کشور در کلاس بین‌المللی است و در ۱۷۰ هزار متر مربع و با ۹۰ جاذبه متنوع، میزبان گردشگران و علاقه‌مندان است.

پارک جنگلی صفه در دامنه کوه صفه یکی از پارک‌های جنگلی اصفهان با امکاناتی نظیر سینما و بولینگ و تله کابین و شهربازی و … است.

پارک جنگلی ناژوان از دیگر پارک‌های جنگلی اصفهان است که از امکانات بی‌نظیری مانند باغ پرندگان، خزندگان و پروانه‌ها، آکواریوم و پارک آبی تله سیژ و … برخوردار است.

پارک ناژوان شهر اصفهان

اقتصاد شهر اصفهان

وجود صنایع مادری مانند ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه، شرکت پلی‌اکریل اصفهان و همچنین کارخانه‌های متعدد سرامیک و کاشی‌سازی و معادن سنگ و سنگ‌بری اصفهان را به یک شهر قدرتمند صنعتی تبدیل کرده است. مشاغل مربوط به ظروف چینی و سرامیک و همچنین تولید لوازم خانگی، کارخانه تولید سیمان، ورق موجدار، صنایع خودروسازی، صنایع نظامی، صنایع هواپیماسازی، ساخت لوازم و تأسیسات گازی، صنایع مواد غذایی، فراورده‌های لبنی، ریسندگی، نساجی و … اقتصاد این شهر را پویا نگه داشته‌ است.

بررسی قیمت ملک در شهر اصفهان

عوامل متعددی بر قیمت ملک در نواحی مختلف اصفهان تاثیر می‌گذارند. آب و هوا، میزان نزدیکی به مکان‌های تاریخی و گردشگری و حتی مجاورت با زاینده‌رود در قیمت خرید و اجاره ملک بسیار تاثیرگذار است؛  محله های اصفهان نیز مانند دیگر شهرها از لحاظ ارزش ملکی به سه دسته لوکس، متوسط و ارزان تقسیم می‌شوند. محله‌های بالاشهر اصفهان در جنوب آن قرار دارند. محله‌هایی چون مهرآباد، شیخ صدوق، میرزا طاهر، چهارباغ بالا و مشتاق از محله‌های لوکس و مرفه‌نشین اصفهان محسوب می‌شوند. محله‌هایی مانند مرداویج نیز با اندکی کاهش قیمت در رده مناطق گران‌قیمت قرار دارد. از محله‌های مرکزی شهر اصفهان می‌توان به فرهنگیان، مسجد سید، مدرس، ولیعصر و … اشاره کرد. مناطق شمالی شهر اصفهان برخلاف شهرهای دیگر جزو محلات ارزان ‌قیمت خرید ملک است. بهارستان، امام خمینی، زینبیه، کاوه و رباط اول از محله‌های ارزان‌قیمت شهر اصفهان است. برای مثال قیمت یک واحد آپارتمان 126 متری 4 سال ساخت در مشتاق اصفهان 6 میلیارد تومان است. همچنین اگر قصد اجاره خانه دارید، برای اجاره یک واحد آپارتمان 170 متری 15 سال ساخت در منطقه 5 اصفهان به 1/500/000/000 ودیعه نیاز دارید. برای مشاهده آگهی‌های بیشتر می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 869

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله فردوسی، محله‌ای اصیل برای خرید خانه در تهران

فردوسی یکی از محله‌های پر جنب و جوش مرکز شهر تهران محسوب می‌شود که در منطقه 12 شده است. در…