تقویت اراده با 5 راهکار علمی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما هم مدام تصمیم می‌گیرید تا از فردا به همه برنامه هایتان برسید اما نمی‌توانید یا همیشه منتظر آمدن شنبه برای شروع ورزش، رژیم یا کارهایتان هستید، این مطلب برای شماست.
تقویت اراده

تقویت اراده با اینکه ممکن است به نظر یک کار سخت برسد اما با چند راهکار ساده اما علمی به راحتی می‌توانید اراده خود را تقویت کنید. تقویت اراده به شما در تمام زمینه های زندگی مانند شخصی، تحصیلی، حرفه ای، شغلی و اجتماعی کمک می‌کند و شما با تقویت کردن اراده خود شاهد تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی در خودتان خواهید شد. همراه با دلتامگ اراده خود را تقویت کنید.

اراده چیست؟

اراده یک مفهومی است که افراد می‌تواند با داشتنش به اهداف خود برسند. همه انسان‌ها حتی اگر ادعا کنند که بی اراده هستند هر فعالیتی که در طول روز انجام می‌دهند مانند بیدار شدن در ساعات زود در صبح، درس خواندن، حمام کردن و از این قبیل فعالیت ها کارهایی هستند که با داشتن اراده انجام می‌شوند. در واقع اراده تنظیم کردن خود است. انسان ها با اراده امیال خود را کنترل و به درستی مدریت می‌کنند. اراده برای انجام دادن فعالیت ها و  اخذ تصمیم ها کمک می‌کند. اراده می‌تواند به شما در مسیر رسیدن به اهدافتان کمک کند.

تقویت اراده

تقویت اراده با راهکارهای علمی

علم به شما در هر زمینه کمک می‌کند. راهکار های علمی تقویت اراده به دلیل اینکه پژوهش هایی درباره آن صورت گرفته و نتایج اثربخشی آن بسیار بالا بوده بازدهی بیشتری برای شما دارد.

گام های کوچک بردارید

معمولا هنگامی که یک هدفی بزرگ برای خود تعیین می‌کنید دچار ترس می‌شوید. زیرا هدف های بزرگ نیاز به قدم های بزرگ دارد که ممکن است انجام دادن آن ها سخت باشد. اما با برداشتن گام های کوچک شما می‌توانید هر روز خود را یک قدم به هدف خود نزدیک کنید. هنگامی که در ابتدای مسیر برای تقویت کردن اراده خود هستید بهتر است با گام های کوچک شروع کنید. برای اینکه بتوانید از پس انجام این گام های کوچک راحت‌تر بربیاید می‌توانیدبرای خود پاداش در نظر بگیرید و پس از به نتیجه رسیدن هر گام به خود جایزه بدهید.

تقویت اراده

محیط اطراف خود را تغییر دهید

تمامی موقعیت ها و شرایطی که مانع انجام فعالیت های شما می‌شوند را از محیط زندگی خود پاک کنید. زیرا هر فردی که مانع از انجام فعالیت های روزانه شماست، انرژی را از شما می‌گیرد و باعث می‌شود در انجام وظایف خود ضعیف عمل کنید. گاهی اوقات برخی شرایط ممکن است به دلایلی مانند شلوغ بودن فضا تمرکز شما را بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  اندازه انگشت کوچک شما چه اسراری را فاش می‌کند!

یک دوست با اهداف مشترک پیدا کنید

انتخاب یک دوست که اهدافش با شما مشترک است، و در انجام فعالیت های شما همراهی‌تان کند انجام وظایف برای شما آسان تر خواهد کرد زیرا تحقیقات ثابت کرده‌اند که در مواقعی که خسته هستید یا انرژی لازم برای انجام وظایف خود را ندارید، داشتن یک دوست می‌تواند شمارا تشویق به شروع وظایفتان دارد. برخی فعالیت ها مانند ورزش کردن، درس خواندن، یادگیری زبان‌های جدید اگر با یک دوستباشد برای هر دو نفر اثرگزاری بیشتری دارد.

تقویت اراده

در زمان حال زندگی کنید

اگر مدام ذهن خود را درگیر اتفافات گذشته کنید و خود را بخاطر آن سرزش کنید یا با دغدغه آینده، فکرتان پر از نگرانی شود، توان ذهنی شما کم خواهد شد. زندگی کردن در زمان حال به شما در زمینه های مختلفی کمک می‌کند. شما با حضور کامل در لحظه حال می‌توانید تمام تمرکز خود را بر همین لحظه بگذارید. هر چه افکار آشفته در فکر شما کمتر باشد و بتوانید بهتر تمرکز کنید، اراده کردن برای شما آسان‌تر خواهد شد.

تقویت اراده

اضطراب خود را کنترل کنید

انسان ها هنگامی که مضطرب می‌شوند عملکرد ذهنی‌شان تا حد بسیار زیادی پایین می‌آید. اضطراب مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد اما یکی از مهم ترین آن‌ها، کاهش اراده به دلیل نداشتن تمرکز کافی و ترس از شکست است. شما وقتی مضطرب هستید دائما نگران می‌شوید که شکست بخورید و این مسئله باعث شود که کمتر بتوانید با اراده به کارهای خودبرسید.

برای تقویت اراده این نکات را حتما رعایت کنید

هرگز خود را سرزنش نکنید حتی اگر برای خود یک برنامه ریزی دقیق انجام داده بودید و نتوانستید آن را انجام دهید یا نصفه نیمه رهایش کردید، خود را سرزنش نکنید. سرزنش خود باعث می‌شود تا اعتماد به نفستان کاهش یابد و باورتان به خود را از دست بدهید. سعی کنید حتی اگر یک فعالیت کوچک انجام داده اید باز هم برای کارتان ارزش قائل شوید.

تعداد کلمات مطلب: 694

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…