رازهای زیبایی که صنعت مد دوست ندارد شما بدانید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند آن است که چرا سلبریتی‌ها علیرغم بالا رفتن سن و دیگر مشکلات، همیشه ظاهری خیره‌کننده دارند؟
رازهای زیبایی

رازهای زیبایی زیادی وجود دارد که اگر بدانید همیشه زیبا و جذاب خواهید ماند حتی با بالارفتن سنتان. در این مطلب از دلتامگ مراقبت‌هایی را به شما خواهیم گفت که اگرچه ساده و برای هر کسی قابل‌انجام است؛ اما بسیار مؤثرند.

رازهای زیبایی که صنعت مد دوست ندارد شما بدانید

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین رازهای زیبایی را بیان می‌کنیم که صنعت مد اگر به مردم بگوید، ضرر می‌کند.

تأثیر کرم ضدآفتاب را دست‌کم نگیرید

داشتن پوستی زیبا و سالم با استفاده منظم از کرم ضدآفتاب بسیار در دسترس و آسان است. اگر این موضوع را رعایت نکرده و از این کرم معجزه‌آسا استفاده نکنید، هر تلاش دیگری برای پوستتان بیهوده است. لازم است این نکته مهم را بدانید که SPF کرم ضد آفتابتان هرگز نباید کمتر از ۳۰ باشد و طی روز نیز باید هر چند ساعت یک‌بار تجدید شود.

اگر پوستتان التهاب دارد خیلی خشکش نکنید

بیشتر کرم‌های ضدلک دارای بنزوئیل پراکسید هستند که پوست را خشک و التهاب آن را بسیار زیاد می‌کنند. همچنین باعث ترشح چربی در پوستتان می‌شود. الکل هم عملکرد مشابهی دارد. به همین دلیل لکه‌های پوستی‌تان از بین نمی‌رود.

کارشناسان و پزشکان پوست و مو توصیه می‌کنند که تمرکز خودتان را روی لایه‌‌برداری پوست با سالیسیک یا لاکتیک اسید و استفاده از ماسک‌های پاک‌کننده پوست با خاک رس بگذارید.

به پوستتان یخ بمالید

یکی از کارهایی که متخصصان پوست توصیه می‌کنند آن است که برای جلوگیری از کدرشدن پوست صورتتان یک قالب یخ را به مدت چند ثانیه روی آن بکشید. این ترفند ساده باعث افزایش گردش خون شده و پوست شروع به درخشیدن می‌کند.

رازهای زیبایی که صنعت مد دوست ندارد شما بدانید

از محصولات آرایشی بهداشتی خود درست نگهداری کنید

یادتان باشد که محصولات آرایشی خودتان را هرگز در حمام نگه ندارید؛ زیرا گرما و رطوبت باعث فاسدشدن آن‌ها می‌شود. کرم‌های صورت و دیگر محصولات آرایشی که زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، را در یخچال نگهداری کنید.

هر چیزی که با پوستتان تماس دارد را تمیز نگه دارید

یکی از رازهای زیبایی آن است که هرگز با دست‌های کثیف به صورتتان دست نزنید. اگر پوست خشک یا معمولی دارید، حداقل یک‌بار در هفته روبالشتی خود را عوض کرده و اگر پوستتان چرب است، این کار را هر ۳ روز یک‌بار انجام دهید. صفحه تلفن همراهتان را هم هرازگاهی حتماً تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  روستای جنت رودبار، نگین ارغوانی مازندران

از اسکراب و اسفنج‌های پاک‌سازی صورت استفاده نکنید 

هر نوعی از پوست به پاک‌سازی ملایم بدون صابون نیاز دارد و برای کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌توانید ترکیب خمیری آسپیرین و آب را به نقاط موردنظر بمالید.

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که اگر جوش دارید، اصلاً از محصولات پوستی سایشی مانند اسکراب و اسفنج‌ها و برس‌های پاک‌سازی استفاده نکنید؛ زیرا این کار تنها باعث تشدید التهاب پوست می‌شود.

از گردنتان غافل نشوید

گردن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که سن افراد را لو می‌دهد؛ بنابراین مراقبت از آن بسیار مهم و لازم است. پوست گردن نازک بوده و به همان اندازه پوست صورت احتیاج به مراقبت دارد.

از گردنتان غافل نشوید

ماساژ صورت به ازبین‌رفتن سیاهی زیر چشم‌ها کمک می‌کند

پزشکان ماساژ را برای ازبین‌بردن سیاهی زیر چشم‌ها توصیه می‌کنند. این ماساژ باعث تحریک جریان لنفاوی شده و پوست را صاف می‌کند و همچنین پف زیر چشم را از میان می‌برد. به‌علاوه، می‌توانید این کار را در خانه هم انجام دهید و یادگیری آن دشوار نیست. پس این مورد از رازهای زیبایی را فراموش نکنید.

پوستتان را کامل تمیز کنید

یکی از رازهای زیبایی آن است که هرگز با آرایش نخوابید. اگر این کار را کنید، منافذ پوست مسدود و در نهایت ملتهب می‌شود. با آنکه این موضوع امری ساده و بدیهی به نظر می‌رسد؛ اما هنوز بسیاری به آن عمل نمی‌کنند.

تعداد کلمات مطلب: 591

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…