6 مکان شگفت انگیز جاهای دیدنی بابل + آدرس و عکس

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سفر به کدام‌یک از شهرهای شمال را بیشتر می‌پسندید؟ آیا علاقه‌ای به مسافرت به شهر بابل دارید؟ جاهای دیدنی بابل را می‌شناسید؟ این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی بابل

یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین شهرهای شمال کشور شهر بابل است. جاهای دیدنی بابل از آبشار درازکش تا کاخ سلطنتی بابل همگی در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شوند. همراه مجله دلتا با چند مورد از این جاذبه‌های زیبا و دیدنی آشنا شوید.

آبشار درازکش از جاهای دیدنی بابل

در دل جنگل‌های زیبا و سرسبز شمالی، آبشاری به بلندای هفت متر وجود دارد که به آبشار درازکش معروف است. این آبشار تنها سیصد و شصت متر از سطح دریا ارتفاع دارد. میزان آب این آبشار در فصل پاییز و بهار به بیشتری حد خود می‌رسد. حوضچه‌ای درست زیر سرریز آبشار وجود دارد که آب آبشار ابتدا در آن می‌ریزد. سپس مسیر خود را در جهت شمال به‌صورت رودخانه ادامه می‌دهد.

آبشار درازکش بابل

آدرس آبشار درازکش: برای رسیدن به این آبشار باید ابتدا به شهر بابل برسید و سپس وارد بندپی شرقی شده و 25 کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید. سپس زمانی که به گلوگاه رسیدید، از روی پل به سمت چپ جاده رفته و در جاده فیروزجاه حرکت کنید. پس از آن به یک دوراهی می‌رسید که باید به سمت چپ حرکت کنید. پس از رسیدن به روستا، ادامه مسیر را باید پیاده طی کنید تا به آبشار برسید.

آبگرم ازرو از جاهای دیدنی بابل

در میان دره‌ای جنگلی و در مجاورت یک رودخانه چشمه‌ آبگرمی وجود دارد که به چشمه آبگرم ازرو معروف است. این چشمه آبگرم با رنگ فیروزه‌ای خود چشم‌انداز زیبایی در مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد. آب تنی در این چشمه که آب آن از دل زمین می‌جوشد و در استخر کوچکی جمع می‌شود موجب درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی و روماتیسمی می‌شود.

چشمه ابگرم ازرو

آدرس آبگرم ازرو بابل: برای رسیدن به این چشمه آبگرم باید به شهرستان آمل بروید. سپس در جاده خوش رودپی به مسیر خود ادامه دهید تا به جاده شیاده برسید. با کمی رانندگی در این جاده به چشمه آبگرم می‌رسید.

روستای ییلاقی شیخ موسی

در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل روستایی ییلاقی در دو هزار و پانصدمتری از سطح دریا واقع شده است که مناظر زیبایی از چشم‌اندازهای جنگلی، ییلاقی و کوهستانی دارد. روستای ییلاقی شیخ موسی معروف‌ترین روستای بابل است که شصت و پنج کیلومتر با این شهر فاصله دارد. مسیر رسیدن به این روستا از گلوگاه و سپس از دل جنگلی با درختان سرسبز و انبوه می‌گذارد.

روستای ییلاقی شیخ موسی

برای رسیدن به این روستای ییلاقی زیبا، باید از بابل به گلوگاه بروید که حدود 15 کیلومتر باهم فاصله دارند. بعد از عبور از گلوگاه، حدود 30 کیلومتر در جاده آسفالته رانندگی کنید. این جاده در دل جنگل سرسبز و رودخانه‌ها می‌گذرد و بسیار زیباست. سپس در یک مسیر 10 کیلومتری جاده خاکی رانندگی کنید تا در آخر به ییلاق حاجی شیخ موسی برسید.

مطلب پیشنهادی:  جیمز وب، راز ستاره گمشده را کشف کرد!

کاخ سلطنتی بابل

دانشگاه پزشکی استان مازندران یا در واقع دانشگاه علوم پزشکی بابل در میان باغ زیبا و جذابی واقع شده است و ساختمان اصلی آن در واقع کاخ سلطنتی بابل است. یک عمارت تاریخی باشکوه و مجلل که از دوران پهلوی به یادگار مانده است. این کاخ از دوطبقه با اتاق‌ها و سالن‌های بسیار متعدد تشکیل شده است که معماری آن‌ها ویژگی‌های قابل توجهی دارند. بنای این کاخ تزیینات زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد که به‌صورت گچ‌بری‌های زیبا و هنرمندانه اجرا شده‌اند.

کاخ سلطنتی بابل

برای بازدید از کاخ سلطنتی بابل باید به سمت جنوبی شهر و به میدان انتفاضه بروید.

جنگل نارنجلو از جاهای دیدنی بابل

یکی از سرسبزترین و زیباترین جنگل‌های شمال کشور که در نزدیکی شهر بابل واقع شده است، جنگل نارنجلو است. این جنگل زیبا یکی از جنگل‌های حفاظت شده مازندران است. جنگل نارنجلو در بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار گرفته است.

جنگل نارنجلو بابل

مجتمع های تفریحی بابل

در بابل مجتمع‌های تفریحی بسیاری وجود دارد که مجتمع تفریحی توریستی پردیس بابل یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این مجتمع‌ها است. به طور کلی، مازندران مملو از جاهای دیدنی و زیباست. یکی از جاهای دیدنی مازندران شهر بابل است.

بابل یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شمال کشور است و هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود. جنگل شیاده، دریاچه کامی کلا، آبشار کیمون، آبشار کلیره، پارک جنگلی بزچفت یا پارک جنگلی بابلکنار و سد شیاده از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند. همچنین مسجد چهارسوق بابل، مسجد جامع بابل، پل محمدحسن خان، موزه بابل و موزه ننه مکرمه از جاذبه‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شوند. برای گردشگرانی که به اماکن تاریخی مذهبی علاقه دارند مسجد جامع بابل و امامزاده قاسم بابل نیز ممکن است جذابیت خاصی داشته باشند.

تعداد کلمات مطلب: 717

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

میکاپ ابرو؛ راهکاری ساده برای داشتن ابروهای زیبا

میکاپ ابرو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی گفته می‌شود که برای شکل‌دهی، پر کردن، و تعر…