یک میلیارد تومان سود خالص با خرید آپارتمان در کنار دریاچه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد خرید آپارتمان در چیتگر بهتر است بدانید که متوسط قیمت در این منطقه به ازای هرمترمربع 80 میلیون تومان است؛ ناگفته نماند که اکثر آپارتمان‌های ساخته شده در این منطقه وام دارند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی از بازار مسکن در 22 منطقه تهران، میانگین قیمت‌ها در یک سال گذشته بین 10 تا 34 رشد داشته است و منطقه 22 تهران در این میان صدرنشین بوده است.

یکی از مهمترین عواملی که خریداران ملک در کل کشور به آن توجه می‌کنند، بازدهی و سرمایه‌گذاری مناسب است و بیشتر شهروندان در هنگام خرید سعی دارند در منطقه‌ای خانه خریداری کنند که در درازمدت رشد بیشتری داشته باشد.

در آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی، قیمت مسکن در مردادماه 1403، نسبت به مردادماه سال گذشته در ابرشهری مانند تهران رشدی چشمگیر داشته است و این افزایش در هر منطقه تهران با منطقه دیگر متفاوت بوده است.

در این میان، بین مناطق 22 گانه پایتخت، منطقه 22 تهران بیشترین بازدهی در سرمایه را داشته است؛ به‌صورتی که قیمت خانه در این منطقه در یک سال گذشته حدود 34 درصد افزایش داشته است.

پس از این منطقه، منطقه یک تهران در رتبه دوم قرار دارد و قیمت هر متر آپارتمان در این منطقه از پایتخت 33.2 درصد رشد داشته است. منطقه 20 نیز با 28 درصد رشد در جایگاه سوم در استان تهران قرار گرفته است.

خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران

طبق گزارش‌های منتشر شده رسمی، قیمت هر مترمربع آپارتمان در کنار دریاچه در یک سال حدود 34 درصد افزایش داشته است. بنابراین کسانی‌که با هدف سرمایه‌گذاری در این منطقه خانه خریده‌اند، توانستند بازده مالی مناسبی را دریافت کنند. به‌عنوان مثال اگر شهروندی مردادماه 1402 آپارتمانی 60 متری را در منطقه 22 و در کنار دریاچه با پرداخت 3 میلیارد و 700 میلیون تومان خریداری کرده باشد، اکنون می‌تواند آن را با رقمی در حدود 4 میلیارد و 900 میلیون تومان بفروشد.

اگر قصد خرید خانه در چیتگر در سال جاری دارید، بهتر است بدانید که متوسط قیمت در این منطقه به ازای هرمترمربع 80 میلیون تومان است اما در برخی از برج‌های معروف به بیش از 100 میلیون برای هرمترمربع هم می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

ناگفته نماند که اکثر آپارتمان‌های ساخته شده در این منطقه وام دارند و افراد می‌توانند با بودجه و پیش‌پرداخت کمتری صاحب خانه شوند. برای مثال، اگر سری به آگهی‌های خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران بزنید، با موارد متعددی روبه‌رو می‌شوید.

در حال حاضر یک آپارتمان نوساز 240 متری در طرح خرید خانه کارمندان که وام هم دارد، با پرداخت 9 میلیارد تومان قابل خریداری است. همچنین یک آپارتمان 160 متری واقع در برج پزشکان با قیمت هرمترمربع 72 میلیون تومان قابل خریداری است. این آپارتمان فول امکانات وام ندارد و برای خرید آن باید 11 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شود.

دریاچه چیتگر

آشنایی با منطقه 22 تهران

منطقه 22 تهران شامل محله‌های دهکده المپیک، دریاچه چیتگر، میدان ساحل، محله اندیشه، بلوار کوهک، خیابان امیرکبیر، منطقه هوانیروز و همچنین محله تفریحی و سکونتی بام لند است.

محله چیتگر تهران از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به شهرداری منطقه 5 تهران، از غرب به نواحی وردآورد شمالی و از جنوب به محله تهرانسر محدود شده است. منطقه 22 تهران به عنوان قطب گردشگری پایتخت نیز شناخته می‌شود و توانسته امکانات رفاهی و گردشگری شهروندن تهرانی را تا حد زیادی جبران کند.

با توجه به آمار گفته شده تقریبا 90 درصد برج‌های این منطقه توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مختلف ساخته شده است. و همانطور که گفته شده اکثر واحدهای ساخته شده در این منطقه وام دارند و افراد می‌توانند حتی به‌صورت پیش فروش در این منطقه صاحب خانه شوند.

تعداد کلمات مطلب: 562

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تعیین ضرب‌الاجل 15 روزه برای تمامی مشاوران املاک

یاسر دستمالچیان، رئیس کارگروه تنظیم بازار وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک غیرمجاز کمت…