محلول پاک کننده خانگی با سرکه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیز کردن سطوح مختلف خانه و آشپزخانه به کمک سرکه و در ترکیب با دیگر مواد طبیعی که وسایل ضد عفونی نیز خواهند شد.
تمیز کردن سطوح

تمیز کردن سطوح، یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار با آن روبرو هستند و بسیاری از ما، برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن، سراغ شوینده‌های شیمیایی می‌رویم. اما اکنون زمان آن رسیده که استفاده از مواد شیمیایی و مضر را کنار بگذارید و مواد طبیعی را جایگزین کنید. سرکه، یکی از مواد طبیعی است که یک ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده در نظر گرفته می‌شود. پس در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا روش تمیز کردن سطوح را چند محلول سرکه به شما بگوییم.

آماده سازی محلول سرکه برای تمیز کردن سطوح

برای تمیز کردن سطوح، شما نیاز به یک محلول سرکه دارید که می‌توانید در ترکیب با چند ماده آن را تهیه و استفاده کنید.

تمیز کردن سطوح

 

  1. محلول سرکه و آب

سرکه را با مقداری آب ترکیب کنید و برای سطوح آشپزخانه، سرویس بهداشتی و کاشی و کفپوش استفاده کنید. این محلول می‌تواند هر نوع لک و کثیفی چسبناک را پاک کند و از بین ببرد. حتی اگر ملحفه و یا حوله، لک شده و پاک نمی‌شود و یا می‌خواهید آن‌ها را ضد عفونی کنید، می‌توانید آن‌ها را به مدت ده دقیقه، داخل محلول سرکه و آب قرار دهید و سپس بشویید.

از این ترکیب هم چنین می‌توانید برای تمیز کردن داخل ماکروویو، هم استفاده کنید.

  1. محلول سرکه و روغن

برای تمیز کردن سطوح و صیقلی کردن آن‌ها می‌توانید سرکه را با مقداری روغن ترکیب کرده و روی سطح مورد نظر بزنید و سپس با استفاده از یک دستمال، ناحیه را تمیز کنید.

  1. محلول سرکه و جوش شیرین

برای تمیز کردن سطوحی که جرم گرفته‌اند، مانند اطراف لوله‌ها و شیر آلات، حتما از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که نصف فنجان جوش شیرین را با نصف پیمانه سرکه ترکیب کنید و روی جرم بریزید و برای اینکه نتایج بهتری حاصل شود، روی سطح مورد نظر آب جوش یا داغ بریزید تا تمامی جرم‌ها برداشته شوند.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن غبغب فقط با چند ترفند ساده

تمیز کردن سطوح

  1. محلول صابون و سرکه

برای از بین بردن لک روی فرش، از ترکیب سرکه و صابون استفاده کنید. به این صورت که محلول را روی قسمت مورد نظر اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه‌ای خیس بخورد و سپس لک را با یک پارچه یا حوله تمیز پاک کنید. اگر میزان لک کم باشد، محلول آب و سرکه هم تاثیر خواهد داشت.

  1. محلول سرکه و لیمو

برای برق انداختن کابینت‌ها و یا ضدعفونی کردن فصای داخل حمام و سرویس بهداشتی، یک چهارم فنجان آب لیمو را با سرکه و آب مخلوط کنید و روی سطح مورد نظر بزنید. این ترکیب می‌تواند تا 90 درصد باکتری‌ها را از بین ببرد و یک محلول ضد عفونی کننده قوی خواهید داشت.

  1. محلول سرکه و نمک

برای تمیز کردن لک‌های مقاوم و یا لک‌هایی که برای مدت طولانی روی سطح باقی مانده‌اند، نمک و سرکه را ترکیب کنید و روی سطح مورد نظر بزنید. زمانی که این ترکیب روی سطح باقی می‌ماند، مایه خمیری شکلی ایجاد می‌شود که باید آن را با استفاده از یک پارچه بردارید و سطح را با دستمال نم‌دار پاک کنید.

تعداد کلمات مطلب: 496

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

مستاجران حتما بعد از گرفتن پول پیش تخلیه کنند

در بسیاری از کشورها و به‌ویژه در ایران، تخلیه ملک بدون گرفتن پول پیش می‌تواند مشکلات قانون…