پاریس ایران کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرهایی در ایران که از نظر طبیعت، فرهنگ و آداب و رسومی که دارند، به آن‌ها لقب پاریس ایران داده شده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارند.
شهر پاریس ایران

تا به حال چیزی در مورد شهر پاریس ایران شنیده‌اید؟ این لقب را به شهرهایی می‌دهند که از نظر طبیعت یا تاریخچه‌ای که دارند، تشابهاتی را با پاریس دارند که در ایران هم از این شهرها داریم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شهر پاریس ایران را به شما معرفی کنیم.

معرفی شهر پاریس ایران

بجنورد در خراسان شمالی و بروجرد در لرستان، به عنوان شهر پاریس ایران شناخته می‌شوند که هر دو این مناطق، طبیعت بسیار بکری دارند و به دلیل ویژگی‌های خاص و آداب و رسومی که دارند، این گونه لقب داده شده‌اند. در این قسمت به بررسی جاذبه‌های گردشگری هر یک از این دو شهر خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های گردشگری بجنورد

بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی است و با اینکه شهر چندان بزرگی نیست، اما جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد.

شهر پاریس ایران

  • روستای پا قلعه

این روستای زیبا در دهستان آلاداغ قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. در اطراف روستا می‌توانید از دیدن رودخانه‌های خروشان و کوه‌های مرتفع لذت ببرید.

  • روستای اسفیدان

یکی دیگر از روستاهای دیدنی در بجنورد است که ساختار پلکانی آن مشابه ماسوله است و آبشار و چشمه و قلعه‌های بسیاری دارد و از  قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آن سیر نخواهید شد. بیشتر خانه‌های این روستا به رنگ فیروزه‌ای و رنگی رنگی هستند.

  • دریاچه سد شیرین دره

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سدهای خراسان شمالی که از سرشاخه‌های رود اترک است و آب بجنورد و چند روستای اطراف، از آن تامین می‌شود و هم چنین برای کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعت اطراف این سد بسیار زیباست و می‌توانید تفریحاتی مانند قایق سواری و ماهیگیری داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری بروجرد

بروجرد، دیگر شهر پاریس ایران، شهرستانی است واقع در استان لرستان در غرب ایران که بعد از خرم آباد، پرجمعیت‌ترین شهر لرستان به حساب می‌آید. از جمله جاهای دیدنی این شهرستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطلب پیشنهادی:  چگونه با زبان بدن خود بر مشتریان تاثیر بگذاریم؟

شهر پاریس ایران

  • مسجد جامع بروجرد

قدیمی‌ترین مسجد غرب ایران که بر روی یک آتشکده ساخته شده و در دوران صفویه و زندیه، مورد بازسازی قرار گرفته است و معماری بسیار خاصی دارد. این بنای تاریخی در میدان جعفری قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای افرادی است که به معماری دوران اسلام علاقه دارند.

  • پارک چغا و بام بروجرد

یکی از دلایلی که به بروجرد لقب پاریس ایران داده شده، همین پارک است که دارای دریاچه است و یک تپه آتشفشانی در کنار آن قرار دارد و از امکانات تفریحی بسیاری برخوردار است. استخر آب و فواره‌ای که در میان پارک قرار دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و سوژه بسیار خوبی برای عکاسی است.

  • پارک فدک و باغ پرندگان

در این مجموعه، دریاچه مصنوعی وجود دارد که آب آن از رودخانه گلرود آمده است و دارای باغ پرندگان با انواعی از حیوانات مانند آهو، گوزن و خرگوش است و پرندگانی دارد که بسیار کمیاب هستند.

  • بازار بروجرد

اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، بازدید از بازار بروجرد را از دست ندهید. بازاری قدیمی و سنتی که البته این روزها، مغازه‌ها جای حجره‌ها را گرفته‌اند، اما می‌توانید ظروف مسی و سفالی، پارچه و گلیم را به خوبی پیدا کنید و سوغات بیاورید.

  • موزه مردم شناسی

خانه‌ای به یادگار از کمال الدین طباطبایی که با فرهنگ و معماری آن دوران ساخته شده در آن، لباس‌های تاریخی، اسناد تاریخی و مشاغلی مانند قالی بافی و نمد دوزی از آن دوران برای نمایش گذاشته شده است. چیدمان و سبک معماری این بنا، به همان صورت از گذشته باقی مانده و تغییری نکرده است.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 569

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…