کمپوست کاغذ برای تقویت گیاهان آپارتمانی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهیه یک کود عالی با استفاده از مقوا، روزنامه و کاغذ باطله که به رشد بهتر گیاه و تقویت خاک آن کمک خواهد شد.
کمپوست کاغذ

کمپوست کاغذ، کود بسیار مفید برای گیاهان آپارتمانی و خاک است که از بازیافت کاغذهای باطله، مقوا و روزنامه بدست می‌آید و در واقع، ماده‌ای است شبیه خاک که سرشار از مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه می‌باشد. نکته قابل توجه این‌جاست که می‌توانید این کود گیاهی را خودتان به راحتی در منزل درست کنید و به رشد گیاه‌تان کمک کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی نکات تولید کمپوست کاغذ بپردازیم.

مواد تولید کمپوست در خانه

همه ما زباله‌های تر و حتی خشک را دور می‌ریزیم، اما غافل از این‌که از همین مواد می‌توانید برای تقویت و رشد گیاهان خود استفاده کنید. موادی مانند پوست تخم مرغ، تفاله چای و قهوه، پوست میوه، ته مانده سبزیجات، کاغذ باطله و روزنامه. اما توجه داشته باشید که از موادی مانند آشغال گوشت و مرغ، فلز، پلاستیک، مواد چرب و فرآوری شده و یا محصولات لبنی نباید استفاده شود.

کمپوست کاغذ

مراحل تولید کمپوست کاغذ

برای تهیه کمپوست کاغذ، روزنامه، مقوا و کاغذ باطله‌ها را دور نیندازید و مراحل زیر را انجام دهید تا یک کود عالی برای گیاهان‌تان آماده کنید. نکته مهم این است که کاغذهایی که انتخاب می‌کنید، نباید فلز داشته باشند.

  1. ابتدا کاغذها، مقوا یا روزنامه باطله‌ها را تا حد امکان خرد و ریز کنید و اگر از مقوا استفاده می‌کنید، بهتر است با آب مرطوب‌شان کنید تا بافت نرمی پیدا کنند و راحت‌تر بتوانید خردشان کنید.
  2. یک لایه کاغذ به قطر 7 تا 10 سانتی متر را به همراه خاک با زهکشی بالا، داخل یک ظرف یا سطل زباله بریزید و جایی قرار دهید که نور کافی به آن برسد. مواد کاغذی را در آب غوطه ور کنید تا مانند یک اسفنج حجیم شده شود و سپس روی آن مقداری از مواد آلی مانند علف تازه یا پوست میوه و ته مانده سبزیجات بریزید.
  3. روی تمامی این مواد، یک لایه خاک ساده بریزید. اگر می‌خواهید ارتفاع کمپوست کاغذ زیاد باشد، مراحل گفته شده را مجدد تکرار کنید و چند لایه مواد داشته باشید.
  4. هفته‌ای یک بار، لایه‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید و اگر می‌خواهید این کود سریعتر آماده شود، لایه‌ها را مرتب زیر و رو کنید. توجه داشته باشید که هم زدن را به نحوی انجام دهید که هوا و رطوبت به طور یکسان به همه قسمت‌ها پخش شود.
مطلب پیشنهادی:  با عجیب‌ترین مناسبت‌های تقویم آشنا شوید!

کمپوست کاغذ

چند نکته مهم در تولید کمپوست کاغذ

  • کمپوست باید به طور مرتب از نظر دما و رطوبت بررسی شود و اگر احساس کردید، رطوبت کم است و خشک است، روی آن مقداری آب بریزید و مجدد هم بزنید.
  • اگر متوجه بوی بد شدید، نشان از رطوبت بالای مواد است و یا اینکه گردش هوا زیاد است، که در چنین شرایطی بهتر است مواد خشک بیشتری را اضافه کنید.

با تهیه این کود خانگی، شاهد رشد و تقویت بهتر گیاهان خود خواهید بود.

 

تعداد کلمات مطلب: 457

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…