تنگه بهشت کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر استان مازندران، در شهر عباس آباد که به دلیل داشتن آبشار و حوضچه، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
تنگه بهشت

تنگه بهشت که با عنوان تنگه خرماچال نیز شناخته می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران است که در 7 کیلومتری جنوب عباس آباد واقع شده است. وجود تنگه‌های زیبا، آبشارها و حوضچه‌های کوچک و تجربه پیاده روی و کوهنوردی، باعث شده تا هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن کنند. اگر قصد سفر به مازندران را دارید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل تنگه بهشت بپردازیم.

اطلاعات کلی از تنگه بهشت

تنگه بهشت، نه تنها مقصد گردشگری بسیار شگفت انگیزی است، بلکه جاده عباس آباد به کلاردشت یکی دیگر از جاذبه‌های مسیر است که طبیعت بکر آن روح را جلا می‌دهد و به آرامش خاصی خواهید رسید. این تنگه زیبا، مسیر پیاده روی دو ساعته دارد که در انتها به یک آبشارختم می‌شود و ارتفاع آب به میزان بارندگی فصل بستگی دارد و توصیه ما این است که در فصل تابستان به این مکان دیدنی سفر کنید که می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه باشد.

تنگه بهشت

در مسیر پیاده روی، حوضچه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید تفریحاتی مانند آب‌تنی داشته باشید و از آب و هوای مطبوع منطقه لذت ببرید. در طول راه، درختان سر به فلک کشیده‌ای را خواهید دید که روی صخره‌ها و رودخانه را پوشانده‌اند و صدای رودخانه، آرامش عجیبی را در فضا ایجاد کرده است و به جرات می‌توان گفت که طبیعت آن را در جای دیگری نخواهید دید.

دسترسی به تنگه بهشت

تنگه بهشت در جاده چالوس و نرسیده به عباس آباد و در مسیر جاده کلاردشت قرار دارد. به همین خاطر برای رسیدن به این تنگه زیبا، خود را به جاده چالوس برسانید و بعد از عبور از مرزن آباد، به سمت عباس آباد حرکت کنید. در شهر عباس آباد و بعد از رسیدن به میدان جانبازان، از راه بلوار شهدا وارد جاده کلاردشت شوید و به مسیر خود ادامه دهید، بعد از 10 کیلومتر به یک دو راهی می‌رسید که در سمت راست شما، تنگه بهشت قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ گیاه آپارتمانی که به کمترین مراقبت نیاز دارند

البته شما می‌توانید از راه جاده هزار نیز به مقصد برسید که نیاز است بعد از پل سفید، مسیر عباس آباد را در پیش بگیرید و بعد از آن، مسیر را مانند جاده چالوس ادامه دهید. به طور کلی از عباس آباد تا این تنگه، حدودا 15 دقیقه راه در پیش دارید.

تنگه بهشت

جاذبه‌های دیدنی اطراف تنگه بهشت

در کنار لذت بردن از طبیعت بکر تنگه بهشت، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های اطراف آن نیز دیدن کنید و سفر خاطره‌ انگیزی را برای خود رقم بزنید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنگل‌های هیرکانی

یکی از مهم‌ترین جنگل‌های دنیا که قدمت بسیار بالایی دارد و درختان افرا، بلوط، کاج، سیب و گلابی به وفور در آن یافت می‌شود و تراکم بالای پوشش گیاهی، مانع از وقوع سیل در این منطقه شده است. شرایط آب و هوایی منطقه به گونه‌ای است که گیاهان به خوبی در آن رشد می‌کنند و نقش مهمی در حفظ تعادل اکوسیستم دارند.

تنگه بهشت

  • دریاچه ولشت

یکی از جاذبه‌های بکر اطراف تنگه که در میان جنگل قرار دارد و می‌توانید یک روز کامل از طبیعت فوق‌العاده آن لذت ببرید.

  • پارک عباس آباد

این پارک تنها 3 کیلومتر با تنگه فاصله دارد و می‌توانید تجربه فوق‌العاده‌ای از کمپینگ داشته باشید و این پارک، مجهز به امکانات تفریحی و رفاهی می‌باشد.

 

 

 

تعداد کلمات مطلب: 541

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عاشق کردن مردان با سیاست های جذاب و جالب

عاشق کردن مردان موضوعی پیچیده است که نیاز به فهم عمیق از روانشناسی و رفتارهای انسانی دارد.…