کنترل چربی پوست با 10 ترفند ساده و کاربردی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کنترل چربی پوست یکی از مشکلات اصلی در تابستان است.
کنترل چربی پوست

در فصل گرم تابستان، کنترل چربی پوست عملاً دشوار است. تابستان با گرمای بسیار بالایی همراه است و مشکلات زیادی برای پوست، به خصوص پوست چرب ایجاد می‌کند. با افزایش سبوم و عرق، دچار مشکلاتی مانند جوش و درخشندگی ناخواسته پوست می‌شویم؛ اما برای این مشکلات، راه‌حل‌هایی وجود دارد. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم راهکارهای موثر برای کنترل چربی پوست در فصل تابستان بگوییم، با ما همراه باشید.

شستشوی منظم پوست

یکی از مهم‌ترین نکات برای کنترل چربی پوست، شستشوی منظم و درست آن است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یک شوینده مناسب پوستتان انتخاب کنید که ترجیحاً حاوی سالیسیلیک اسید باشد. این ماده به کاهش چربی و جلوگیری از جوش کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم دو بار در روز، یعنی صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خواب به دلیل تعریق شدید حتماً صورتتان را بشویید.

شستشوی منظم پوست

استفاده از تونر در روتین

تونر در روتین به تنظیم pH پوست و کاهش تولید چربی کمک می‌کند. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم از تونرهایی که حاوی عصاره‌های طبیعی مانند گلاب هستند استفاده کنید. این محصولات باعث کوچک شدن منافذ و کاهش درخشندگی پوست می‌شوند.

مرطوب کننده مناسب

رایج‌ترین اشتباه به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند، عدم استفاده از مرطوب کننده است. استفاده از مرطوب کننده سبک و بدون چربی می‌تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و رطوبت پوست را نگه دارد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم از مرطوب کننده‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند استفاده کنید.

ضدآفتاب غیر چرب

استفاده از ضدآفتاب در تابستان، ضروری‌ترین محصولی است که باید در روتین پوستی داشته باشید. اما برای پوست چرب توصیه می‌کنیم از محصولات بدون چربی و با پایه ژل استفاده کنید. ضدآفتاب‌های مات هم گزینه مناسبی است که از درخشندگی پوست جلوگیری می‌کنند.

استفاده از کاغذهای جذب چربی

یکی از کاربردی‌ترین محصولات برای کنترل چربی پوست در تابستان، استفاده از کاغذهای بلاتینگ است. این کاغذهای جذب چربی یک راهکار سریع برای کاهش درخشندگی پوست در طول روز هستند. درواقع کاغذهای جذب چربی بدون تخریب آرایش، چربی اضافی را جذب می‌کنند و پوست را مات نگه می‌دارند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه تاس کباب ساده و بدون گوشت در 30 دقیقه

کاغذ کنترل چربی پوست

رژیم غذایی مناسب

به طور کلی غذاهای چرب و تند می‌توانند تولید چربی پوست را افزایش دهند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A مانند هویج و خیار که به کنترل چربی پوست کمک می‌کنند استفاده کنید. همچنین مصرف آب کافی و حفظ هیدراته بودن پوست بسیار اهمیت دارد.

اجتناب از استفاده از محصولات سنگین

بهتر است در تابستان از کرم‌ها و محصولات آرایشی سنگین استفاده نکنید. محصولات سبک و غیرکومدوژنیک که منافذ پوست را نمی‌بندند را استفاده کنید که ایجاد جوش نمی‌کند.

لایه‌برداری منظم

لایه‌برداری منظم به حذف سلول‌های مرده و جلوگیری از بسته شدن منافذ کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است که این کار را با احتیاط انجام دهید چون لایه‌برداری بیش از حد می‌تواند تولید چربی را تحریک کند.

لایه برداری پوست

ماسک‌های طبیعی

از ماسک‌های طبیعی مانند ماسک خاک رس استفاده کنید که جذب چربی اضافی را کاهش می‌دهد و منافذ را پاکسازی می‌کند. این ماسک‌ها می‌توانند یک یا دو بار در هفته استفاده شوند و باعث آسیب نمی‌شوند.

مراقبت‌های روزانه

رعایت نکات پایه‌ای مانند شستشو، استفاده از تونر و مرطوب‌کننده باید به صورت روزانه انجام شود تا پوست در طول تابستان در بهترین حالت ممکن باشد.  در آخر به شما توصیه می‌کنیم برای کنترل چربی پوست، از اسپری‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید تا پوستتان دهیدراته نشود و شاداب بماند.

تعداد کلمات مطلب: 555

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

4 جاذبه گردشگری تویسرکان شهر گردوی ایران

در 60 کیلومتری همدان، چهارمین شهر بزرگ این استان یعنی تویسرکان قرار دارد و در این مقاله مج…