سفری به دل دوره قاجار در خانه فاموری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازدید از یک بنای قدیمی با معماری بی‌نظیر دوره قاجار و استفاده از فضای باز کافه مجموعه.
خانه فاموری

خانه فاموری، یکی از بناهای قدیمی و ماندگار از دوران قاجار است و از جاذبه‌های تهران گردی و حتی ایران گردی به حساب می‌آید. در دل کوچه پس کوچه‌های خیابان جمهوری، خانه‌ها و بناهای قدیمی بسیاری وجود دارد و اگر به دنبال یک جای دنج هستید که کافه و رستوران داشته باشد، رفتن به این خانه را از دست ندهید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل خانه فاموری بپردازیم.

خانه فاموری

تاریخچه خانه فاموری

اما چرا خانه فاموری؟ صاحب این بنا، شخصی به نام خانم فاموری بوده که در سال 1387 تصمیم به بازسازی آن می‌گیرد و با پیگیری‌های خود، باعث شده تا نام این خانه قدیمی در فهرست آثار ملی ثبت شود. معماری خانه فاموری متعلق به دوره قاجار است و بعد از بازسازی، این امکان ایجاد شده که بتوانید از آن دیدن کنید.

معماری این بنا بسیار هوشمندانه انجام شده و به محض اینکه وارد حیاط آن می‌شوید، حس و حال عجیبی خواهید داشت. گلدان‌های آویزان شده از سقف و استفاده از مبل‌های قدیمی، در کنار نمای آجری به سبک قاجار نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

کافه رستوران خانه فاموری

خانه فاموری واقع در خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، بعد از خیابان رم و در انتهای کوچه گشتاسب قرار دارد و این روزها، کاربری کافه- رستوران نیز پیدا کرده است. از در که وارد می‌شوید، حیاط و قسمت باز کافه را می‌بینید و در طبقه اول، بار کافه وجود دارد و آنچه که بسیار جالب است، معماری خاص این بنا با در فیروزه‌ای، کاشی کاری‌های چند ضلعی و حوضی پر از ماهی است که آرامش خاصی را در محیط احساس خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه ترشی گل کلم پاییزی

خانه فاموری

در این کافه، سه مدل غذای ایرانی زرشک پلو، لوبیا پلو و قلیه ماهی سرو می‌شود و عصرها هم می‌توانید کوکو سبزی و کشک بادمجان را از منو انتخاب کنید. ناگفته نماند که خیلی‌ها برای صرف نوشیدنی‌های بی‌نظیر و چای به این مجموعه می‌آیند.

بازدید از خانه فاموری

شما هر روز هفته به غیر از شنبه‌ها، از ساعت ده صبح تا دوازده شب، می‌توانید از خانه فاموری دیدن کنید و حتی می‌توانید بعد از اینجا، از دیدنی‌های اطراف این بنا مانند کوچه لولاگر و هم چنین پردیس چارسو نیز دیدن کنید. این را هم باید به آن اشاره کنیم که امکان اجاره و برگزاری نمایشگاه در این خانه قدیمی وجود دارد که اگر اهل نقاشی و هنر هستید و قصد دارید نمایشگاه بزنید، فضای داخل خانه بسیار عالی بازسازی شده است.

 

تعداد کلمات مطلب: 403

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

چند ایده جذاب برای بازیافت بطری و پلاستیک خرید

ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم چند ایده جذاب برای بازیافت پلاستیک خرید را به شما آم…