اکوکمپ در دل جنگل سه هزار

0
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفری متفاوت و اقتصادی با گردشگری جدید و در دل طبعیت.
اکوکمپ

اکوکمپ، گردشگری ارزانی است که باید خود را برای سفر به دل طبیعت آماده کنید. معمولا افرادی که اهل سفر و اجاره اقامتگاه و بومگردی هستند، این کلمه را شنیده‌اند. با توجه به اینکه طبیعت گردی حال و هوای روحیه شما را عوض می‌کند و اگر اهل رفتن به سفر و اقامت در جنگل هستید، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا سبک جدیدی از گردشگری به نام اکوکمپ در جنگل سه هزار را به شما معرفی کنیم.

اکوکمپ

اکوکمپ چیست؟

اکوکمپ یا زیست بوم، یکی از سبک‌های گردشگری است که دارای اقامتگاه‌هایی در دل طبیعت است و تمامی استانداردهای لازم را هم داراست. در واقع، این نوع اقامتگاه‌ها، حالت بومی و سنتی دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند و منظره بسیار فوق‌العاده‌ای دارند.

تفاوت اکوکمپ با بومگردی در این است که بومگردی‌ها در بافت شهر و روستا ساخته می‌شوند و امکاناتی مانند کافه و رستوران را دارا هستند، اما در اکوکمپ چنین امکاناتی وجود ندارد و شما در دل جنگل اقامت خواهید داشت. سفر در اکوکمپ به عنوان یک سفر اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و حتی شاید لازم باشد خودتان را برای اقامت در چادرهای عشایری نیز آماده کنید.

اکوکمپ جنگل سه هزار

اکوکمپ‌های کوهستانی، کویری و جنگلی در ایران وجود دارد که افرادی که علاقه بیشتری به طبیعت گردی دارند، می‌توانند سراغ اکوکمپ جنگل سه هزار بروند. این اکوکمپ در جنگل سه هزار در تنکابن قرار دارد و حتما سفری با تجربه جدید و بی‌نظیر در انتظارتان خواهد بود. از آنجایی که این منطقه در ارتفاعات ییلاقی مازندران قرار دارد، بهتر است فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید که هم هوا خیلی مطبوع است و هم اینکه می‌توانید از تماشای شکوفه‌ها لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  مصرف روزانه سماق معجزه می‌کند!

اکوکمپ

جاذبه گردشگری اکوکمپ جنگل سه هزار

برای رسیدن به اکوکمپ در جنگل سه هزار، از مسیر جنگلی در جنوب تنکابن رد می‌شوید که یکی از زیباترین و بکرترین جاده‌های شمال ایران است. در طول مسیر، از میان چشمه‌ها و آبشارهای طبیعی عبور می‌کنید و در زمان اقامت خود می‌توانید از پارک جنگلی چالدره، پارک چشمه کیله، آبگرم فلکده و مرداب نشتارود نیز دیدن کنید.

اقامت در اکوکمپ در دل جنگل سه هزار، با تجربیات زیر همراه خواهد بود:

  • اقامت در محیطی کاملا آرام و به دور از هیاهوی شهر
  • لذت بردن از هوای تمیز و فوق‌العاده
  • زندگی در دل طبیعت و دیدن گله‌های گوسفندان و یا حتی رصد ستاره‌ها در شب
  • آشنایی با سبک زندگی افراد بومی

اگر اهل سفر در دل طبیعت هستید، حتما اکوکمپ و سفر در دل طبیعت سه هزار را تجربه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 420

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه تینت لب خانگی، خوشمزه و ارزان

طرز تهیه تینت لب خانگی را بلدید؟ این تینت لب به علت اینکه هیچ مواد شیمیایی و مضری ندارد، ب…