چطور از شر خواب آلودگی در محل کار خلاص شویم؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواب آلودگی در محل کار یکی از مشکلاتی است که همه ما یک بار گرفتار آن شده‌ایم. اما این مشکل هم راه‌حلی دارد و آن را در مجله دلتا به شما گفته‌ایم.

دلایل بسیاری می‌توانند ما را دچار خواب آلودگی در محل کار کنند. معمولاً این اتفاق در ساعات اولیه صبح یا بعد از میل کردن ناهار اتفاق می‌افتد. خواب آلودگی در محل کار گاهاً به قدری شدید می‌شود که ممکن است از کنترل ما خارج شود و بعد از چند دقیقه پشت میز کار در حال چرت زدن باشیم.

اما چطور می‌توانیم خواب آلودگی در محل کار را کنترل کنیم؟ یا چطور می‌توانیم سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم که چنین اتفاقی را تجربه نکنیم؟ در این مقاله از مجله دلتا به شما می‌گوییم که چطور بدون از دست دادن شغلتان، خواب آلودگی در محل کار را کنترل و مدیریت کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار مشکل تنفس در خواب هستید، مقاله 2 تکنیک تمرین نفس برای خواب راحت و آسوده را مطالعه کنید.

مصرف مایعات

یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و خواب آلودگی در محل کار، مربوط به کم‌آبی یا بی‌آبی بدن است. زمانی که بدن شما هیدراته نباشد، بیشتر خسته می‌شود و این خستگی ممکن است خواب آلودگی را به همراه داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به طور مرتب در محل کار مایعات به خصوص آب بنوشید.

نوشیدن آب در محل کار

خوردن غذاهای مناسب

غذاهایی که کربوهیدرات پیچیده مانند غلات و سبزیجات دارند یا از پروتئین سرشار برخوردارند، بیشتر به شما انرژی می‌دهند. درواقع غذاهایی که پروتئین بالایی دارند، هشیاری بدن شما را تنظیم می‌کنند و در نتیجه، شما بیشتر انرژی خواهید داشت.

انجام حرکات کششی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اکثر ما در محل کار این است که از صبح تا زمانی که ساعت کاری تمام می‌شود، به تعداد دفعات محدود از پشت میز بلند می‌شویم. این موضوع بعد از میل کردن ناهار تشدید می‌شود و باعث ایجاد احساس کرختی و بی‌حالی می‌شود. در نتیجه خواب آلودگی در محل کار را به همراه دارد.

حرکات کششی در محل کار

در این مورد پیشنهاد می‌کنیم هر 30 الی 40 دقیقه یک‌بار، استراحتی 5 دقیقه‌ای داشته باشید. از پشت میزتان بلند شوید و سعی کنید شانه‌هایتان را به سمت بالا و عقب بکشید. یک دستتان را به سمت خودتان خم کنید و با آن، دست دیگرتان را به سمت مخالف بکشید. به این صورت کمی از حالت خواب آلودگی فاصله می‌گیرید و احساس بهتری خواهید داشت. در این فاصله پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان آب نیز نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی:  سوپ زرشک مجلسی، انتخابی عالی برای مهمانی‌های شما

استفاده از خوراکی های نعنایی

نعناع یک محرک طبیعی است که باعث هوشیاری و مانع از خواب آلودگی می‌شود. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم بعد از میل کردن ناهار، با خمیردندان نعنایی دندان‌هایتان را مسواک بزنید. اگر چنین امکانی وجود ندارد، از آدامس‌هایی نعنایی استفاده کنید.

کنترل مصرف کافئین

یکی از دلایلی که باعث خواب آلودگی شما در ساعات اولیه صبح و بعد از میل کردن ناهار می‌شود، مصرف کافئین در ساعت اشتباه یا مصرف بیش از حد آن در طول روز است. زمانی که شما برای نوشیدن قهوه یا چای مقدار در نظر نداشته باشید و آن را در ساعات قبل از خوابیدن مصرف کنید، خواب باکیفیت شب را از دست می‌دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل 4 الی 6 ساعت قبل از خواب، کافئین مصرف نکنید. 

کنترل مصرف کافئین

در این مقاله از مجله دلتا به شما چند راهکار برای کنترل و مدیریت خواب آلودگی در محل کار را گفتیم. توجه داشته باشید که اگر در کنار این موارد، خواب کافی داشته باشید به مراتب کمتر دچار خستگی می‌شوید. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم عواملی مانند سیگار، وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی و مصرف کافئین را در ساعات پایانی شب محدود کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 560

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…