دریاچه خال خالی جهان کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه‌ای با دایره‌های سبز و زرد رنگ که به صورت خال خالی به نظر می‌آید و بسیار بکر است.
دریاچه خالدار کانادا

دریاچه خالدار کانادا، یکی از عجیب‌ترین دریاچه‌های جهان است که قطعا از دیدن آن شگفت زده خواهید شد، چرا که شکل ظاهری آن به صورت خال خالی است که Spotted Lake نامیده می‌شود. اما چرا این دریاچه به این شکل درآمده و چه رازی در آن نهفته است. ما در مجله دلتا، به معرفی کامل دریاچه خالدار کانادا خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه خالدار کانادا

راز دریاچه خالدار کانادا

دریاچه خالدار، دریاچه‌ای است کوچک و در عین حال منحصر به فرد که در کشور کانادا و ما بین دو دره اوکانگان و سیمیلکامین واقع شده است. این دریاچه برای بسیاری از کانادایی‌ها مقدس به حساب می‌آید، چرا که معتقدند که مردم را شفا می‌دهد و حتی در گذشته از آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شده است.بر روی این دریاچه، دایره‌های زرد رنگی دیده می‌شود و جالب است بدانید که معدنی‌ترین دریاچه جهان به حساب می‌آید و موادی مانند کلسیم، منیزیوم سولفات و سدیم سولفات به وفور در آن یافت می‌شود.

این مواد از تپه‌های اطراف وارد این دریاچه می‌شوند و در فصل تابستان که هوا گرم است و بیشتر آب دریاچه تبخیر می‌شود، مواد معدنی به این شکل روی سطح آب ظاهر می‌شوند. رنگ دایره‌ها سبز و زرد است که به ماده معدنی موجود در آن‌ها بستگی دارد و این را هم در نظر داشته باشید که این پدیده تنها در فصل تابستان اتفاق میا‌فتد و در دیگر فصول سال، دریاچه ظاهر کاملا معمولی دارد.

دریاچه خالدار کانادا، به دیل این‌که از نظر زیستی و فرهنگی بسار حساس است، کاملا حفاظت شده است و گردشگران باید به این نکته توجه داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  سفر به دور ایران در هشت دقیقه! (گزارش تصویری)

تاریخچه دریاچه خالدار کانادا

دریاچه خالدار کانادا برای افراد بومی بسیار باارزش و مقدس است. در اطراف این دریاچه، قبیله‌ای با قدمت سه هزار سال وجود دارد که افراد آن معتقدند آب دریاچه، نقش درمانی برای آنها داشته و همچنان این آب برای‌شان مقدس و شفابخش به حساب می‌آید. این افراد در گذشته در این آب شنا می‌کردند، اما در حال حاضر و به دلیل حصارکشی اطراف، امکان شنا برای‌شان وجود ندارد.

دریاچه خالدار کانادا

در طول جنگ جهانی اول، از مواد معدنی موجود در دریاچه برای ساخت مهمات جنگی استفاده شده و افراد بومی بر این نظرند که پیش از جنگ، تنوع رنگی دریاچه بیشتر بوده است. جالب است بدانید که تحقیقاتی که چند سال پیش بر روی این دریاچه انجام شده است، نشان می‌دهد که سطحی مشابه مریخ دارد.

دسترسی به دریاچه خالدار کانادا

دریاچه خالدار کانادا در قسمت جنوبی اوکانگان قرار دارد که تا ونکوور، حدود 4.5 ساعت فاصله دارد. نزدیک شدن به این دریاچه ممنوع است، اما از آن‌جایی که در ارتفاع قرار دارد، حتی از دور هم می‌توانید این دایره‌های رنگی را به خوبی ببینید.

اگر روزی به کشور کانادا سفر و یا مهاجرت کردید، حتما از این دریاچه بکر و عجیب دیدن کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 459

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…