شهر بادام هندی ایران کجاست؟

0
20
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما بهترین آجیل جهان کدام است؟
شهر بادام هندی ایران

بادام هندی یکی از خوشمزه‌ترین آجیل‌های موجود است که اکثر مردم به آن علاقه‌مند هستند اما می‌دانید که شهر بادام هندی ایران کجاست؟ ایران به دلیل آب و هوای بسیار عالی که دارد و به علت تنوع در این آب و هوا می‌تواند در تولید و کشت هر نوع میوه‌، آجیل و یا سبزیجاتی موفق باشد. اگر به میوه‌های خاص علاقه مند هستید شهر آووکادو ایران  نیز آشنا شوید. با دلتامگ همراه شوید تا با شهر بادام هندی ایران آشنا شوید.

  • پایتخت بادام هندی ایران کجاست؟

بادام هندی درخت دارد و در واقع یک میوه دارد که در واقع این بادام هندی هسته آن میوه است. برای تولید و به عمل آمدن بادام هندی نیاز به آب و هوای گرمسیری است. و همانطور که باقی میوه و آجیل‌های گرمسیری مانند موز، آناناس و یا انبه اغلب در سیستان و بلوچلستان است، درخت بادام هندی نیز در این شهر رشد می‌کند اما به علت اینکه این آجیل به تازگی در ایران در حال تولید است و به صورت انبوه از آن موجود نیست شاید کمتر کسی درباره این شهر و کشت بادام هندی در ایران شنیده باشد.

شهر بادام هندی ایران

  • درخت بادام هندی

درخت بادام هندی به طور گسترده در مناطق گرمسیری و همینطور با رطوبت بسیار بالا رشد می‌کند. بادام هندی در اصل برای آمریکای جنوبی، به ویژه کشور برزیل است. درخت بادام هندی به یک نوع آب و هوا با ویژگی‌های خاص نیاز دارد که یکی از این شرایط خاص داشتن حداقل 25 درجه دما است. این درخت نیاز دارد تا روزانه حداقل یک چهرم از 24 ساعت را در زیر نور خورشید قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  با آرایش مخصوص سرکار جذاب‌تر شوید

شهر بادام هندی ایران

یکی دیگر از عواملی که به رشد این درخت کمک می‌کند رطوب است و باید به طور متوالی خاکش را مرطوب نگه داشت وگرنه خشک می‌شود و یا آسیب می‌بیند. به همین علت کشت و نگهداری از این درخت در شهر بادام هندی ایران بسیار سخت است.

در ایران، به علت اینکه تفاوت‌های آب و هوایی و اقلیمی برای تولید انبوه این آجیل وجود دارد به طور عمده و زیاد نمی‌توان این درخت را کاشت اما در حد تولیدات کم در حد چندین درخت در سیستانو بلوچستان در حال پرورش است. مناطقی محدود که شرایط مانند شهرهای ساحلی دارای رطوبت و گرما و با آفتاب زیاد امکان رشد این درخت را دارند.

شهر بادام هندی ایران

  • نگهداری و رشد درخت بادام هندی

درخت بادام هندی به طور معمول دارای یک تنه کوتاه و ارتفاعی بین 10 تا 20 متر است و میوه‌های آن به دلیل حساسیت‌زا بودن پوست اولیه نیازمند دقت در برداشت هستند.

یکی دیگر از عواملی که در رشد درخت بادام هندی در شهر بادام هندی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است این است که باید از کود و خاک مناسبی استفاده شود. این کود عمدتا باید کودی سبک باشد تا به راحتی رطوبت را در خود انتقال دهد.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 462

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

رشد انفجاری گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم (Alocasia spp) یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر برگ‌های بزرگ و تزئینی‌…