این 7 غذای سیر کننده کم کالری را از دست ندهید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی غذاها برای رژیم لاغری بسیار مناسب هستند و با خوردن آن‌ها بدون گرسنگی لاغر خواهید شد.
غذای سیر کننده کم کالری

غذای سیر کننده کم کالری برای رژیم لاغری بسیار مناسب است زیرا به علت اینکه کالری کمی دارد شما را در مدت زمان زیادی سیر نگه می‌دارد و برای شما بسیار مناسب است. در رژیم لاغری باید به دنبال غذای سیر کننده کم کالری باشید. به خصوص در رژیم لاغری کالری شماری که یکی از بهترین رژیم‌ها برای لاغری بدون آسیب دیدن بدن است. با دلتامگ همراه باشید تا با غذای سیر کننده کم کالری آشنا شوید.

غذای سیر کننده کم کالری

این غذاها به شما کمک می‌کند تا در کنار اینکه سیر شوید، در کوتاه‌ترین زمان نیز لاغر شوید.

  • جو دو سر

جو دو سر یک غذای سیر کننده کم کالری است. که می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی روزانه شما باشد. آن‌ها نه تنها کالری کمی دارند، بلکه سرشار از پروتئین و فیبر هستند که می‌تواند احساس سیری را در شما حفظ کند. یک وعده ۱/۲ فنجان (۴۰ گرم) جو خشک فقط ۱۵۴ کالری دارد اما حاوی ۵ گرم پروتئین و ۴ گرم فیبر است که هر دو می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر گرسنگی و اشتهای شما داشته باشند. ماست یونانی یک غذای سیر کننده کم کالری است که منبع عالی پروتئین است که می‌تواند در یک رژیم غذایی مغذی گنجانده شود.

غذای سیر کننده کم کالری

  • ماست یونانی

یک فنجان (۲۴۵ گرم) ماست یونانی بدون چربی حدود ۱۵۰ کالری و ۲۵ گرم پروتئین دارد. مطالعات نشان داده‌اند که خوردن ماست یونانی باعث کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری می‌شود. سوپ می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد و کالری کمی داشته باشد. یک وعده ۱/۲ فنجان سوپ رشته فرنگی تغلیظ شده مرغ از یک قوطی حاوی حدود ۶۰ کالری و ۳ گرم پروتئین است.

غذای سیر کننده کم کالری

  • توت

توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند سلامت شما را بهینه کنند. به عنوان مثال، ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) زغال اخته فقط ۸۶ کالری دارد اما ۳.۶ گرم فیبر دارد.

غذای سیر کننده کم کالری

  • تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای سیر کننده کم کالری است که  بسیار غنی از مواد مغذی است، زیرا کالری کمی دارد اما سرشار از بسیاری از مواد مغذی حیاتی است. یک تخم مرغ بزرگ تقریباً ۷۲ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد. پاپ کورن به دلیل محتوای فیبر بالایش یکی از سیر کننده‌ترین میان وعده‌های کم کالری است. یک فنجان پاپ کورن بدون روغن حدود ۳۱ کالری دارد.

مطلب پیشنهادی:  نیلوفر آبی، مادر معابد زیبای هندوستان

غذای سیر کننده کم کالری

  • سیب

سیب‌ها نه تنها کالری کمی دارند بلکه سرشار از فیبر و آب هستند که به احساس سیری کمک می‌کنند. یک سیب متوسط حدود ۹۵ کالری و ۴ گرم فیبر دارد. خیار‌ها به دلیل محتوای آب بالایشان کالری بسیار کمی دارند و می‌توانند به احساس سیری کمک کنند. یک خیار بزرگ تنها حدود ۴۵ کالری دارد. کرفس یکی از کم‌کالری‌ترین سبزیجات است که می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف شود. یک ساقه کرفس فقط حدود ۶ کالری دارد.

  • گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از آب و فیبر است و کالری بسیار کمی دارد. یک گوجه فرنگی متوسط حدود ۲۲ کالری دارد. گریپ فروت به دلیل محتوای بالای آب و فیبر یکی از میوه‌های کم‌کالری و سیر کننده است. نصف یک گریپ فروت بزرگ حدود ۵۲ کالری دارد.

غذای سیر کننده کم کالری

  • سالاد

سالاد سبزیجات که شامل سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو، اسفناج و سایر سبزیجات کم‌کالری است، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سیر کننده و کم‌کالری مصرف شود. کدو سبز یکی از سبزیجات کم‌کالری است که می‌تواند به روش‌های مختلف پخته و مصرف شود. یک فنجان کدو سبز پخته فقط حدود ۱۹ کالری دارد. با افزودن این غذاهای کم‌کالری به رژیم غذایی خود می‌توانید هم از کاهش وزن لذت ببرید و هم احساس سیری بیشتری داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 579

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

طرز تهیه میلک شیک شکلات خوشمزه و ساده در خانه

میلک شیک شکلات یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و مقوی در سراسر جهان است که به عنوان یک نوشیدنی ب…