درمان جوش صورت در خانه با 5 ترفند ارزان

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشکلات پوستی از جمله جوش یکی از بیشترین مشکلاتی است که امروزه خانم‌ها را به خود درگیر کرده است.
درمان جوش صورت

درمان جوش صورت قطعا بر زیباتر شدن شما تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. جوش‌ها یکی از متداول‌ترین مشکلات پوستی هستند که انواع مختلفی دارند. هر کدام از انواع جوش‌ها نوعی درمان خاص دارند. در زمان‌های گذشته درمان جوش بسیار سخت بود اما امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه علم پزشکی به خصوص تخصص پوست و مو شده است، درمان جوش آسان شده. برای درمان دائمی جوش بهتر است ابتدا علت آن را در یابیم. علل مختلفی مانند تغذیه، استرس، علل روانشناختی، آب و هوا و نوع پوست بستگی دارد. با دلتامگ همراه باشید تا با درمان جوش صورت آشنا شوید.

جوش صورت چیست؟

جوش صورت و حتی بدن یک از متداول‌ترین مشکلاتی است که برای پوست به وجود می‌آید. علت به وجود آمدن جوش بر صورت جمع شدن سلول‌های پوستی است که از بین رفته و مرده‌اند. غدد چربی که در پوست وجود دارد چربی زیادی ترشح می‌کند و در نتیجه جوش به وجود می‌آید. جوش‌های صورت بیشتر در قسمت‌هایی مانند گونه، چانه و پیشانی ایجاد می‌شوند. فرم‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند. می‌توانند قرمز و یا سفید رنگ باشند. جوش‌هایی که به رنگ قرمز هستند معمولا التهاب بیشتری دارند. در جوش‌های سفید تجمع چربی بیشتری وجود دارد. درمان جوش صورت در جوش‌های قرمز و سفید متفاوت است.

درمان جوش صورت

عواملی که باعث بروز جوش می‌شود

جوش‌ها با دلایل مختلفی ظاهر می‌شود و برای هر فرد متفاوت است. دلایل وجود جوش در خانم‌ها به شرح ذیل است:

  1. تغییرات هورمونی در بدن
  2. قبل از شروع عادت ماهانه
  3. استرس و اضطراب
  4. نوجوانی
  5. بارداری
  6. پوست چرب

اکثر خانم‌ها در دوران قاعدگی و قبل از آن به علت اینکه تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می‌کنند، جوش می‌زنند. در واقع در دوران قبل از قاعدگی که دوره پی‌ام‌اس خانم‌ها است تغییرات هورمونی تاثیرات منفی زیادی رابر آن‌ها می‌گذارد که یکی از آن‌ها وجود تنش و استرس است. این هم در به وجود آمدن جوش بی تاثیر نیست.

درمان جوش صورت

علل عمومی بروز جوش

  1. آب و هوای آلوده
  2. نوع پوست، پوست‌هایی که چرب هستند بیشتر مستعد جوش زدن می‌باشند
  3. ژنتیک
  4. تغذیه نامناسب، برخی غذاهای مانند فست‌فود‌ها و شیرینی‌جات
  5. نمک زیاد
  6. لمس کردن پوست با دست آلوده
  7. لوازم آرایشی تاریخ گذشته و بی کیفیت

انوع جوش‌ها و درمان جوش صورت

جوش‌ها انواع مختلفی دارند و برای اینکه بتوانیم به درمان جوش صورت رسیدگی کنیم ابتدا باید با آن‌ها آشنا شویم.

جوش‌های سرسیاه

این نوع از جوش‌ها کاملا به علت وجود تجمع چربی‌ها در منافذ پوست هستند. وقتی چربی‌ها بسیار زیاد از مقداری که باید ترشح می‌شوند، در یک جا انباشته می‌شوند و به علت برخورد با اکسیژن و هوا به اصطلاح اکسید می‌شوندو به رنگی سیاه در می‌آیند. جوش‌های سر  سیاه معمولا بیشتر بر روی بینی تجمع دارند. این نوع جوش اصلا درنانک نیست.

مطلب پیشنهادی:  مونت ودر، آخرین پناهگاه بشر در آخرالزمان!

جوش‌های سر سفید

این مدل از جوش‌ها که بسیار آزاردهنده و دردناک هستنددر هر جایی از صورت ظاهر می‌شوند. به علت اینکه منافذ پوست کاملا انسداد می‌یابند، به وجود می‌آید. این جوش‌ها تقریبا بزرگ هستند و رنگ سفیدی دارند. اگر این جوش‌ها در مقابل اکسیژن زیادی قرار بگیرند، به جوش‌های سرسیاه نیز تبدیل خواهند شد.

آکنه کیستیک

این نوع جوش که جزو دردناک‌ترین جوش‌ها هستند در نتیجه ملتهب شدن بسیار شدید منافذ چربی به وجود می‌آیند. این نوع جوش یا همان آکنه به علت وجود باکتری، عفونت می‌کنند. آن‌ها به صورتی عمیق در لایه زیرین پوست قرار دارند و قرمز رنگ هستند. آکنه‌ها می‌توانند زمینه ای برای بیماری لکه‌های پوستی، تشکیل قارچ و خارش زیاد شوند.

درمان جوش صورت

درمان جوش صورت در یک روز

همه جوش‌هارا نمی‌توان در یک روز از بین برد اما با این‌حال برخی جوش‌ها مانند جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید کوچک را می‌شود از بین برد. اما برای درمان جوش صورتاز نوع آکنه باید درمان طولانی‌تری را در پی بگیرید.

درمان جوش صورت با یخ

بهتر است یخ رابه تکه‌های کوچک در بیاورید. ابتدا آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس بین یک دستمال بگذارید. حالا وقت آن است که به آرامی یخ را بر روی جوش خود قرار دهید. سعی کنید به جوش فشار نیاورید. این کار باعث می‌شود که جوش از التهابش کاسته شود وبا تکرار این کار کوچک خواهد شد.

عصاره آلوئه‌ورا

یک قاشق چای خوری از عصاره گیاه آلوئه‌ورا را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی جوش خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا هم التهاب جوش شماکم شود و با کم شدن التهاب کوچک‌تر خواهد شد. از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

درمان جوش صورت

راهکاهای سریع درمان جوش صورت

  • استفاده از چای سبز
  • شستوشوی جوش و کل صورت با آب ولرم و صابون
  • استفاده از ماسک‌های سالم و گیاهی مانند قهوه و عسل

 

یک نظر

  1. کامران

    30 فروردین 1403 در 11:23 ق.ظ

    ممنون از مطالبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…