حساسیت پوستی کودکان را با این ویتامین به آسانی درمان کنید

4
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشکلات پوستی در نوزادان و کودکان بسیار دردناک است. برای درمان آسان و سریع آن‌ها این مطلب را مطالعه کنید.
اگزما در کودکان

اگزما در کودکان بسیار دلخراش و دردناک است. به علت اینکه کودکان نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند و در روند بهبودی گام بردارند، والدین باید این وظیفه دشوار را انجام بدهند. به دلیل اینکه کودکان کنترلی بر اعمال خود ندارند و نمی‌توانند خودشان رابه درستی مدریت کنند، آسیب بیشتری هنگام بیماری می‌بینند و والدین باید 24 ساعته مراقب باشند تا کودک آسیب بیشتری به خود نزند. با دلتامگ همراه باشید تا با درمان اگزما در کودکان آشنا شوید.

اگزما در کودکان چه نشانه‌هایی دارد؟

اگزما یکی از انواع بیماری پوستی است که از نشانه‌های ظاهری آن می‌توان به قرمز شدن پوست، ملتهب شدن و خارش آن اشاره کرد. اگزما در کودکان در سنین 6 ماه تا 5 سالگی شیوع بالاتری دارد. اگزما باعث بروز نوعی از آلرژی نیز خواهد شد. این آلرژی به علت اینکه سیستم ایمنی بدن دچار ضغف می‌شود، به وجود می‌آید. اگزما تاول‌های بسیار بزرگ و دردناکی را ایحاد می‌کند. اما نکته مثبت این است که اگزما هم قابل پیشگیری است و هم می‌توان آن را به سادگی درمان کرد.

اگزما در کودکان

چند نوع اگزما در کودکان شایع است؟

اگزما در کودکان فقط یک نوع نیست و می‌تواند با نشانه‌ها و شرایط متفاوتی ایجاد شود. در ادامه به بررسی انواع اگزما خواهیم پرداخت.

دراماتیت آتوپیک

یکی از شایع‌ترین انواع اگزما، اگزمای درماتیت آتوپیک است که مدت زمان طول درمان و بیماری آن بسیار بیشتر است. جزو بیماری‌های مزمن به حساب می‌آید. این نوع از اگزما می‌تواند تحت شرایطی خاص انواع دیگری از اگزما را نیز پوشش دهد. یک نکته جالب که در این نوع اگزما به چشم می‌خورد این است که این بیماری به علت اینکه در سیستم ایمنی بدن ضعف ایجاد می‌کند، باعث بروز مشکلاتی در این زمینه و در نتیجه بیش‌فعالی خواهد شد. اما تا کنون با پژوهش‌های بسیار علتی برای این مسئله یافت نشده است.

اگزما در کودکان

علائم اگزما درماتیت آتوپیک

باعث ملتهب شدن پوست می‌شود و به یکپارچگی و انسجام پوست آسیب می‌رساند. در این شرایط پوست بسیار خشک می‌شود و برای ابتلا انواع بثورات پوستی آمادگی پیدا می‌کند. خارش شدید یکی از بارز ترین نشانه‌های این اگزما است. پوست به حالتی قرمز رنگ در می‌آید و اگر شخص پوستی سبزه داشته باشد، قهوه‌ای خواهد شد.

دراماتیت تماسی

این نوع از اگزما به علت وجود داشتن حساسیت و آلژی به نام ماده‌ای به اسم آلرژن به وجود می‌آید. آلرژن برای همه افراد مشکلات پوستی و اگزما ایجاد نمی‌کند. بنابراین برای همه افراد ضرری ندارد. این آلرژن‌ها بیشتر در مواد سارزنده صابون‌ها و موادی که برای شستوشو می‌باشند، یافت می‌شود. بعضی از میوه‌ها و اشیایی که در مواد اولیه آن‌ها لاتکس به کار رفته است وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  ۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه می‌شود؟

اگزما در کودکان

علائم اگزما در کودکان چیست؟

  • خشکی پوست
  • خارش زیاد
  • قرمز شدن پوست
  • وجود تاول‌های زیاد
  • تغییراتی در رنگ پوس

دلایل بروز اگزمای کودکان چیست؟

  • مواد اولیه‌ای که با آن‌ها لباس تهیه می‌شود.
  • آب و هوای خشک یا عرق کردن زیاد کودک
  • انواع صابون و موادهای شوینده
  • برخی غذاها و موهای حیوانات اهلی

کمبود کدام ویتامین موجب اگزما در کودکان خواهد شد

ویتامین دی به علت اینکه احتمال ابتلا به عفوت‌های مختلف و شدید را زیاد می‌کند در این بیماری تاثیر بسیار زیادی دارد. نتایج پژوهش‌هایی که به دست آمده است نشان می‌دهد تا ویتامین دی در بروز نشانه‌های ابتلا به بیماری اگزما در کودکان نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. همچنین افرادی که در مناطق سردرسیر زندگی می‌کنند و نور آفتاب کمتری دریافت می‌کنند، احتمال ابتلای آنان بیشتر می‌شود.

اگزما در کودکان

درمان‌هایی ساده برای اگزما در کودکان

اگزمای کودکان با سه روش قابل درمان است که این درمان‌های ساده را می‌توانید به راحتی انجام دهید. در ادامه به معرفی این درمان‌ها خواهیم پرداخت.

پوست کودکتان را مرطوب نگه دارید

به علت اینکه در اگزما پوست بسیار خشک می‌شود بهتر است سعی کنید تا آن را مرطوب نگه دارید. این رطوبت به آرام‌تر شدن دردی که پوست کودکتان دارد نیز کمک می‌کند. زیرا خشک بودن پوست باعث درد بسیاری می‌شود. سعی کنید با مشورت پزشک از مرطوب کننده‌هایی که برای پوست کودک مناسب‌تر هستند ومواد شیمیایی و نگهدارنده کمتری دارند، استفاده کنید.

اگزما در کودکان

دلایلی که باعث اگزمای کودکتان می‌شود را حذف کنید

سعی کنید از لباس‌های ابریشمی و نخی استفاده کنید تا برای پوست کودک شما مضر نباشد. حتما از شامپو و صابون‌هایی که برای پوست کودکان مناسب هستند استفاده کنید. اگر حیوان خانگی دارید ترجیحا سعی کنید از کودک خود دور نگه دارید.

4 دیدگاه

  1. علی

    28 فروردین 1403 در 2:07 ب.ظ

    واقعا عالی.
    متاسفانه بابای من هم خیلی اگزما میزنه

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      28 فروردین 1403 در 2:15 ب.ظ

      برای درمان از راهکار ها استفاده کنید

      پاسخ

  2. ناشناس

    29 فروردین 1403 در 0:45 ق.ظ

    تشکرازاطلاعات خوب شماکه به مادادید

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      29 فروردین 1403 در 8:24 ق.ظ

      خواهش می‌کنم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

چگونه قند خون نرمال داشته باشیم؟

قند خون نرمال هر انسان بالغی که دچار بیماری، افت فشار و یا قند نباید، بر اساس پژوهش‌های به…