رشد سریع مو با 4 خوراکی ارزان قیمت

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موهایی سالم و پرپشت همواره یکی از خواسته‌های بشر بوده است. با خواندن این مطلب می‌توانید به رشد موهای خود سرعت ببخشید.
برای رشد سریع مو

برای رشد سریع مو می‌توانید از روش‌های طبیعی که به سلامتی شما آسیب نمی‌رسانند استفاده کنید. رشد مو و سلامتی آن به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. رشد مو تا حدودی وابسته به ژنتیک است اما شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا، استرس و اضطراب، مصرف برخی دارو ها، سن و سلامت بودن خود فرد نیز بستگی دارد. شما قطعا نمی‌توانید ژنتیک خود را تغییر بدهید اما می‌توانید با کنترل برخی عوامل مخرب، برای رشد سریع موی خود اقدام کنید. با دلتامگ همراه باشید تا برای رشد سریع مو‌های خود روش‌هایی کاملا طبیعی و عالی ییاموزید.

عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند

رژیم‌های غذایی که کم کربوهیدرات هستند و در واقع شما این منابع غذایی را بسیار کم دریافت می‌کنید می‌تواند یکی از بزرگترین دلایل ریزش مو باشد. کمبود برخی ویتامین‌ها هم مسبب ریزش موی شما هستند. ویتامین‌های مهم و ضروری برای بدن مانند b12، ویتامین دی، بیوتین و آهن. البته ویتامین‌ها و مواد معدنی و طبیعی دیگری هم بر ریزش مو دخیل هستند. سعی کنید برای کاهش وزن سراغ رژیم‌هایی مانند کتوژنیک نروید زیرا با قطع کردن کربوهیدرات ممکن است کاهش وزن داشته باشید اما قطعا به سلامی موی خود آسیب خواهید رساند.

تخم‌مرغ برای رشد سریع مو مفید است

تخم‌مرغ به علت اینکه دارای مواد معدنی و مقوی بسیار زیادی است یک منبع بسیار عالی برای رشد مو می‌باشد. مواد معدنی که تخم‌مرغ حاوی آن‌ها است، پروتئین، زینک، سلنیوم و بیوتین می‌باشد. پروتئین و بیوتین این دو ماده معدنی همانطور که قبلا اشاره کردیم موادی مفید هستند و به رشد موی شما سرعت بسیار زیادی می‌بخشند. بیوتین برای سلامتی پوست و موی شما یک ماده ضروری است. زینک و سلنیوم برای اینکه موی شما سلامت خود را حفظ کنند ضروری هستند. شما می‌توانید روزانه یک تخم‌مرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

برای رشد سریع مو

انواع توت‌ها را برای رشد سریع مو بخورید

انواع میوه‌هایی که شامل خانواده توت‌ها می‌شوند مانند توتفرنگی‌، شاتوت، توت سفید، زغال اخته، بلوبری، تمشک و سیاه برای رشد مو بسیار مفید و مهم هستند. توت‌ها یکی از منابع مهم و سرشار از ویتامین c هستند. این ویتامین به این دلیل برای رشد سریع مو مفید است چون آنتی‌اکسیدان است و از فولیکول‌هایی که در شما وجود دارد و برای مو مضر هستند، مراقبت می‌کنند. کلازن یکی دیگر از مواد مفید برای سلامت ماندن پوست و مو است. ویتامین c به ساخته شدن کلاژن نیز کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  با خوردن سیر سیاه لاغر شوید

برای رشد سریع مو

اسفناج

از خوردن اسفناج برای رشد سریع مو غافل نشوید. اسفناج این گیاه که دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین c، ویتامین a، آهن و فولات است. همانطور که ذکر شده بود ویتامین c برای سلامت مو بسیار مفید و اثربخش است. یکی دیگر از ویتامین‌هایی که مانند ویتامین c برای رشد سریع مو بسیار مهم است، ویتامین a می‌باشد. آهن به علت اینکه متابولیسم بدن را بالا می‌برد، بالا رفتن متابولیسم یا سوخت و ساز بدن به رشد مو سرعت خوبی می‌بخشد. اگر کم‌خونی دارید بهتر است روازنه مقداری اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید. با درمان کم‌خونی می‌توانید برای اینکه موی شما سریع‌تر رشد کندف قدم مثبتی بردارید.

آووکادو

آووکادو با اینکه جزو میوه‌ محسوب می‌شود اما منبع بسیار خوبی برای چربی نیز هست. این چربی جزو چربی‌هایی که برای بدن مضر هستند نیست.

برای رشد سریع مو

آووکادو مقدار بسیار قابل توجهی از ویتامین E، را در خود دارد. این ویتامین هم جزو آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌آید و نکته بسیار مهمی که در آووکادو وجود دارد این است که شما را از استرس و تنش دور نگه می‌دارد. استرس یکی از بدترین عوامل ابتلا به ریزش مو است و برای اینکه رشد سریع مو داشته باشید، خوب نیست. آووکادو را در برنامه غذایی خود جای دهید. این میوه علاوه بر اینکه به سلامت موی شما کمک می‌کند برای آرامش اعصاب شما نیز مفید است.

یک نظر

  1. رزیتا

    28 فروردین 1403 در 2:16 ب.ظ

    کاش واقعا موثر باشه.
    توت خیلی خوبه. مخصوصا وقتی خیسه تازس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…