خواص ماست برای پوست و مو شما را شوکه می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از لبنیات‌هایی که طرفداران بسیار زیادی دارد ماست است. این خوراکی خوشمزه فواید بسیار عالی برای پوست و مو دارد.
خواص ماست برای پوست و مو

خواص ماست کم نیست و افراد معمولاً از روی عادت از این خوراکی خوشمزه استفاده می‌کنند؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ می‌خواهیم به شما بگوییم که ماست چه معجزاتی برای پوست و موی شما انجام می‌دهد.

خواص ماست برای پوست و مو

اگر به دنبال درمان مشکلات پوستی و درمان ریزش موهایتان هستید و دوست دارید از محصولات طبیعی استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده از ماست در روتین پوست و موهای خود استفاده کنید.

دندان‌هایی سفید و درخشان

ماست مانند شیر دارای کلسیم بوده که برای داشتن لبخندی سالم به آن نیاز دارید. برای سفیدشدن دندان‌هایتان مقداری ماست ساده را با انگشت روی دندان‌هایتان بمالید. قبل از آبکشی بگذارید تا چند دقیقه بماند. باگذشت زمان، از لبخند غنی از کلسیم و درخشان خود لذت خواهید برد.

حالت‌دهنده مو

در مورد خواص ماست باید بگوییم که این خوراکی سفیدرنگ می‌تواند به درخشش و حالت نرم و ابریشمی موهای شما کمک کند. مقداری ماست ساده را بردارید و مانند ماسک روی موهای خود بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید.

خواص ماست مثل کاهش آفتاب‌سوختگی

با نزدیک‌شدن به فصل تابستان بسیاری از افراد اقدام به آفتاب‌گرفتن می‌کنند. مالیدن ماست ساده‌روی پوست به مدت 15-20 دقیقه می تواند به کاهش آفتاب سوختگی کمک کند. فقط لازم است که مقداری از ماست را به پوست خود مالیده و با آب خنک بشویید. در این روند پوست شما احساس آرامش و رطوبت خواهد داشت.

خواص ماست مثل کاهش آفتاب‌سوختگی

خواص ماست مثل کاهش‌دهنده تیرگی زیر چشم

غالباً، تیرگی زیر چشم نتیجه کم‌آبی پوست است. با زدن چند قطره ماست ساده زیر چشم به آرامش این قسمت حساس کمک کنید. نکته جالبی که باید بدانید آن است که حتی بعد از یک روز استفاده هم ممکن است تفاوتی را مشاهده کنید.

ماسک صورت

برخی از افراد دوست دارند از ماسک‌های طبیعی استفاده کنند. ماست ساده ماده اصلی بسیاری از ماسک‌های صورت است. برای ساخت این ماسک یک فنجان ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید سپس به پوست خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  جاهای دیدنی چابهار؛ از گورستان اجنه تا کوه‌های مریخی!

مرطوب‌کننده لب

برای نرمی و مرطوب کردن خشکی پوست نیز از ماست می‌توانید استفاده کنید. نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را به یک قاشق چای‌خوری ماست ساده اضافه کنید. حالا خوب مخلوط کنید و به‌عنوان ماسک مرطوب‌کننده به لب بزنید. اجازه دهید ماسک لب به مدت چند دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

تسکین خشکی پوست

مقداری ماست ساده را روی پوست سر ماساژ داده تا خشکی، خارش و التهاب را کاهش دهد سپس شامپو بزنید و مثل همیشه بشویید؛ بنابراین یکی از خواص ماست تسکین خشکی پوست است.

تسکین خشکی پوست

نرم‌کننده کف پا

پاهای ما به ویتامین احتیاج داشته بااین‌وجود یکی از نادیده قسمت‌های بدن که به آن توجه کمتری می‌شود، کف پا است. برای ایجاد یک اسکراب طبیعی می‌توانید از ماست و گردو استفاده کنید و پاهایی نرم و صاف داشته باشید. می‌توانید نصف فنجان پودر گردو را با یک فنجان ماست مخلوط کنید و به‌صورت اسکراب، به کف پاهای خود بمالید.

رفع وزی مو

وز کردن مو از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد با آن روبه‌رو هستند. ماست می‌تواند وز موها را از بین ببرد. تنها چیزی که برای تهیه ماسک مو نیاز دارید، یک فنجان ماست ساده، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و دو قاشق غذاخوری عسل است. ماسک را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس با شامپو بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…