درمان سنگ کلیه در منزل با 6 روش

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما کلیه های سنگ ساز دارید و به دنبال راهکارهایی ساده برای درمان و بهبودی آن هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.
درمان سنگ کلیه در منزل

درمان سنگ کلیه در منزل به شما این کمک را می‌کند تا بدون جراحی‌های سخت و دارو با عوارض زیاد، سنگ کلیه خود را درمان کنید. این درمان‌های خانگی برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهند بود زیرا با مواد اولیه بسیار آسانی آماده می‌شوند. سنگ کلیه یک بیماری خطرناک است که اگر به خوبی درمان نشود بسیار سخت و دردناک خواهد شد. پس اگر سنگ کلیه دارید با دلتامگ همراه شوید تا با درمان سنگ کلیه در منزل آن را به طور کلی از بین ببرید.

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه همانطور که از اسم آن مشخص است از کانی‌های موجود در ادرار تشکیل می‌شود. این سنگ ها با ادرار از بدن خارج می‌شوند. سنگ‌هایی که کوچک هستند بدون اینکه بخواهد مشکل خاصی ایجاد کند از طریق ادرار خارج خواهد شد. اما اگر سنگ ها ابعادشان بزرگ‌تر از 5 میلی متر باشد، به مجرای ادراری آسیب وارد می‌کند. این آسیب و سنگ کلیه باعث درد در قسمت پشت کمر، پهلو و شکم می‌شود. این درد خیلی شدید و مزمن است و هر بار ممکن است تا یک ساعت بیمار درد را تجربه کند. ادرار های افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند بسیار دردناک است. دیگر عارضه‌های سنگ کلیه، استفراغ و وجود خون در ادرار می‌باشد.

درمان سنگ کلیه در منزل

درمان سنگ کلیه در منزل با نوشیدن آب

یکی از ساده‌ترین درمان‌ها برای سنگ کلیه، آب نوشیدن است. در واقع سنگ کلیه به دلیل اینکه بدن انسان به اندازه کافی آب دریافت نکرده است، دچار این بیماری شده است.اگرچه این بیماری زمینه‌های زنتیکی هم دارد و می‌تواند ارثی باشد. آب نوشیدن باعث می‌شود سنگ‌هایی که در کلیه شما وجود دارد و در آنجا رسوب کرده است، کم کم با ادرار دفع شود. درست است که نوشیدن 8 لیوان اب برای هیدراته شدن بدن انسان کافی است اما با این‌حال این مقدار آب برای کسی که به سنگ کلیه مبتلا شده است کافی نیست. بهتر است حداقل روزانه 1 لیتر آب بنوشید.

درمان سنگ کلیه در منزل

با کرفس سنگ کلیه خود را درمان کنید

کرفس می‌تواند یکی از روش های درمان سنگ کلیه در منزل باشد که بسیار ساده است. کرفس به دلیل اینکه یک گیاه با منبع بسیار زیادی از آب است، بسیار ادرارآور است و شما با خوردن کرفس یا آب کرفس بیشتر از قبل ادرار خواهید کرد. کرفس به پاکسازی کلیه شما از موادی که به آن آسیب می‌زنند مانند رسوب‌ها، سنگ‌های ریز و درشت و نمک موجود در کلیه می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  ازدواج فامیلی خوب است یا بد؟

درمان سنگ کلیه در منزل

درمان سنگ کلیه در منزل با هندوانه

هندوانه به دلیل اینکه یک میوه‌ای که 90 درصد آن از آب تشکیل شده است، یک گزینه بسیار مفید و مناسب برای دفع سنگ کلیه می‌باشد. هندوانه را برای دفع سنگ کلیه و حتی جلوگیری از ابتلا به آن می‌توانید میل کنید. آب هندوانه را اگر روزانه حداقل یک لیوان در برنامه غذایی خود قرار دهید بسیار برای کلیه شما مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید هندوانه را آبپز کرده و آن را میل کنید.

تاثر شگفت‌انگیز کاهش وزن بر بهبود سنگ کلیه

اگر شما دچار اضافه وزن هستید و به سنگ کلیه مبتلا شده‌اید حتما با استفاده از یک برنامه رژیم متعادل وزن خود را کاهش دهید. باید به یاد داشته باشید که پروتئین به مقدار زیاد با اینکه تاثیر به‌سزایی در لاغری و کاهش وزن شما دارد اما تجمع پروتئین بالا می‌تواند از یکی از عوامل اثرگزار بر شکل‌گیری سنگ کلیه باشد. به همین جهت بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و اگر این امکان برای شما وجود ندارد بهتر است یک رژیمی که همه مواد غذایی به اندازه یکسانی در آن استفاده می‌شود را رعایت کنید.

درمان سنگ کلیه در منزل

با نوشیدن چای سبز سنگ کلیه خود را درمان کنید

چای سبز یک گزینه مناسب و کم هزینه برای درمان سنگ کلیه در منزل است. شما می‌توانید با قرار دادن این چای در برنامه غذایی خود به طور روزانه به بهود سنگ کلیه خود کمک کنید. چای سبز به حدی برای سنگ کلیه شما مفید است و برای درمان آن موثر می‌باشد که حتی اگر هنوز به سنگ کلیه مبتلا نشده‌اید و در این باره نگرانی دارد نیز به پیشگیری از آن کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…