علائم تنبلی تخمدان را جدی بگیرید

6
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سندروم پلی کیستیک می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در زنان شود. با مطالعه این مطلب از نشانه های آن آگاه شوید.
درمان تنبلی تخمدان

علائم تنبلی تخمدان گاهی انقدر نشانه های ساده ای دارد کهشما آن ها جدی نمی‌گیرید. پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان، این بیماری که مختص زنان است و می‌تواند باعث بروز زمینه برای مشکلات بسیار زیادی همچون ناباوری باشد و زندگی افراد را تحت تاثیرات بسیار منفی قرار دهد. همراه با دلتامگ باشید تا با علائم تنبلی تخمدان آشنا شوید.

تنبلی تخمدان چیست؟

افراد مبتلا به تنبلی تخمدان، در این قسمت از اعضای خود تعدادی کیست های کوچک یا کیسه هایی پر شده از مایع در تخمدان خود هستند. این کیست ها در حالت عادی برای بدن زنان ضرری ندارد اما مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که این کیست ها باعث برهم خوردن هورمون های زنانه می‌شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که تنبلی تخمدان در پی دارد، برهم خوردن چرخه قاعدگی است. همچنین زنانی که به تنبلی تخمدان دچار هستند با آکنه و جوش های بزرگ، چاقی، ترشح بیش از حد هورمون های جنسی و رشد بیش از اندازه موهای زائد درگیر هستند.

علائم تنبلی تخمدان

عوامل بروز تنبلی تخمدان چیست؟

با وجود پژوهش های بسیار زیاد هنوز پزشکان نتوانسته اند دلیلی قطعی برای این بیماری نیافته اند. اما نتایج برخی تحقیقات به اینکه تنبلی تخمدان با سطح بالای انسولین در بدن، ژنتیک و همچنین چاقی و اضافه وزن زیاد ارتباط دارد.

علائم تنبلی تخمدان چیست؟

نشانه هایی که برای شما مانند زنگ خطر ابتلا به تنبلی تخمدان هستند. از این نشانه ها غافل نشوید و حتما با مراجعه به پزشک در درمان تبلی تخمدان خود کوشا باشید. زیرا در صورت اینکه طولانی مدت با این بیماری درگیر باشید، امکان ناباروری و مشکلات هورمونی زنانه برای شما بسیار زیاد خواهد شد و آسیب هایی به شما خواهد زد که سخت قابل جبران خواهد بود.

قاعدگی های نامنظم

یکی از اصلی ترین و شایع ترین نشانه های  تنبلی تخمدان، وجود قاعدگی های نامنظم است.اگر حداقل در سه ماه اخیر قاعدگی شما به تعویق افتاده یا اصلا عادت ماهیانه نداشته اید بهتر است با مراجعه به پزشک از علت آن باخبر شوید. قاعدگی می‌تواند در برخی ماهها باه دلیلاضطراب ، استرس، میزان رابطه جنسی واختلال در هورمون ها نیز از نظم خود خارج شود. اما اگر هر ماه اینبی نظمی تکرار شد، زنگ خطر تنبلی تخمدان در شمابه صدا در آمده است.

مطلب پیشنهادی:  با 3 مورد از عجایب ترسناک جهان آشنا شوید

سطح بالایی از اضطراب و افسردگی

اگر به تازگی خلق شما بیش از همیشه پایین آمده یا در حال تجربه اضطراب هایی هستید که علتی برای آن نمی‌یابید، ممکن است علت آن تنبلی تخمدان باشد.

علائم تنبلی تخمدان

فشارخون بالا

از دیگر علائم تنبلی تخمدان، بالا رفتن بی دلیل فشار خون شما است. اگر برنامه غذایی خود را به طور سالمی رعایت می‌کنید، اضافه وزن ندارید و در ژنتیک شما فشار خون بالا دیده نمی‌شود، ممکن است به دلیل وجود تنبلی تخمدان باشد.

ناباروری

یکی دیگر از نشانه های تنبلی تخمدان که بسیار باعث بروز مشکلات در زندگی افراد و مشکلات روحی آن ها می‌شود، نابارورب است. اگر مدت زیادی است که برای بارداری در تلاش هستید اما نتیجه ای نمی‌گیرید بهتر است با انجام آزمایش تنبلی تخمدان از سلامت تخمدانهای خود آگاهی یابید.

علائم تنبلی تخمدان

آکنه و جوش و رشد بیش از حد موهای زائد

جوش های زیاد و چرب شدن بیش از حد پوست یکی از علائم تنبلی تخمدان است. رشد بیش از حد موهای زائد که شباهت زیادی به موهای مردانه داردو زخامت آن زیاد است می‌تواند از نشانه های تنبلی در تخمدان شما باشد.

علائم تنبلی تخمدان

درد لگن

درد در قسمت لگن به دلیل تنبلی تخمدان ها است. زیرا کیست های کوچکی که در تخمدا های شما وجود دارد باعث فشار و درد در قسمتلگن شما می‌شود.

دیابت نوع2

خانم هایی که درگیر اضافه وزن و چاقی هستند با بالا رفتن سطح قند خونشان امکان ابتلا به دیابت نوع 2 را دراند که یکی ازخطرناک ترین مشکلاتی است که تنبلی تخمدان ایجاد می‌کند. زیرا فردمبتلا تا آخر عمر با این بیماری درگیر خواهد ماند.

6 دیدگاه

  1. همراه با شما

    25 فروردین 1403 در 10:16 ب.ظ

    عالی ممنون از اظلاعاتی که در اختیار خواننگان می گذارید

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      26 فروردین 1403 در 8:28 ق.ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    26 فروردین 1403 در 0:40 ق.ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      26 فروردین 1403 در 8:27 ق.ظ

      سپاس

      پاسخ

  3. ناشناس

    26 فروردین 1403 در 6:31 ب.ظ

    سلام وقت بخیر مطالب بسیار کاربردی بود .

    پاسخ

    • مبینا جعفری

      27 فروردین 1403 در 9:24 ق.ظ

      سلام ممنونم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…