همه آرایشگرها از این روغن برای شما استفاده می‌کنند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی به پوست و مو از جمله کارهای مهمی است که افراد باید در طول زندگی خود انجام دهند. استفاده از محصولات طبیعی تاثیرات بسیار موثری برای سلامت پوست و موهای شما دارد.
خواص روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا آنقدر زیاد است که اگر از آن اطلاع داشته باشید حتما آن را جزو روتین پوستی خودتان قرار می‌دهید. روغن ماکادمیا از جمله روغن‌های گیاهی بوده که اخیرا به‌دلیل مزایایی که برای سلامت مو و پوست دارد، محبوبیت پیدا کرده و در شبکه‌های اجتماعی، زیاد از آن صحبت می‌کنند. همراه دلتامگ باشید.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

روغن ماکادمیا از دانه‌های درخت ماکادمیا استخراج می‌شود و دارای خواص متعددی برای پوست است:

  • خواص روغن ماکادمیا مثل ترمیم‌کننده پوست: روغن ماکادمیا حاوی اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتولئیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک است. این اسیدها به ترمیم و نرم‌کنندگی پوست کمک می‌کنند.
  • آنتی‌اکسیدان: حضور آنتی‌اکسیدان‌ها در این روغن، از پوست در برابر آسیب‌هایی از جمله افتراق UV محافظت می‌کند و به علت داشتن ویتامین E، باعث پیشگیری از آسیب سلول‌های پوست می‌شوند.
  • مرطوب‌کننده: روغن ماکادمیا به دلیل ساختار شیمیایی خاص خود، به‌خوبی وارد لایه‌های پوست شده و داخل پوست رطوبت ایجاد می‌کند. این ویژگی موجب احیای پوست خشک و خسته می‌شود.
  • خواص روغن ماکادمیا مثل کاهش التهاب‌ها: روغن ماکادمیا می‌تواند در کاهش التهاب‌ها و التیام پوست مؤثر باشد. این خاصیت به‌خصوص برای افراد با پوست حساس یا مشکلات پوستی مفید است.
  • خواص روغن ماکادمیا مثل پیشگیری از چین‌وچروک: این روغن به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ویتامین E پیری و ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست 

خواص روغن ماکادمیا برای مو

روغن ماکادمیا برای موها نیز خواص متعددی دارد:

  • مرطوب‌کننده قوی: روغن ماکادمیا به‌خوبی و به‌صورت عمقی وارد موها شده و آنها را مرطوب و نرم می‌کند. این ویژگی برای موهای خشک و آسیب‌دیده بسیار مفید است.
  • تقویت موها: موها از اسیدهای چرب و ویتامین E در روغن ماکادمیا بهره‌مند شده که به تقویت موها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند.
  • ضد الکتریسیته ساکن: این روغن به‌عنوان یک ضد الکتریسیته ساکن طبیعی عمل می‌کند و موها را از الکتریسیته ساکن محافظت می‌کند.
  • خواص روغن ماکادمیا مثل کاهش خشکی موها: اگر موهای شما به دلیل شوره، آسیب یا عوامل دیگر خشک شده‌اند، روغن ماکادمیا می‌تواند به کاهش این خشکی و بازگرداندن طراوت به موها کمک کند.
  • پیشگیری از شکنندگی مو: اسیدهای چرب در روغن ماکادمیا به تقویت ساختار موها و پیشگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند.
مطلب پیشنهادی:  جاذبه های گردشگری قشم را بشناسید

خواص روغن ماکادمیا برای مو

حجم‌دهی به مو با روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا به‌خاطر ویژگی‌های مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده‌اش می‌تواند به حجم‌دهی و نرمی موها کمک کند. این ویژگی‌ها از طریق تغذیه مو، حفظ رطوبت آنها، و جلوگیری از شکنندگی موها ایجاد می‌شوند. جالب است بدانید که آرایشگرها بعد از براشینگ یا کوتاهی موهای شما برای حجم‌دهی به مو از این روغن استفاده می‌کنند.

برای حجم‌دهی به مو با استفاده از روغن ماکادمیا، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • استفاده در حالت رطوبت: بهترین زمان برای جذب روغن‌ها هنگامی که مرطوب هستند، است. پس از شستشوی موها، آنها را کمی خشک کنید تا خیسی زیادی آنها برود و سپس روغن ماکادمیا را بمالید.
  • مقدار مناسب استفاده: از مقدار کمی از روغن ماکادمیا شروع کنید و آن را به‌تدریج افزایش دهید تا مطمئن شوید که موها زیاد روغنی نمی‌شوند. مقدار واحد را بر اساس طول و نیاز موهای خود تعیین کنید.
  • استفاده از روغن به‌عنوان ماسک: می‌توانید روغن ماکادمیا را به‌عنوان یک ماسک نیز استفاده کنید. مقدار زیادی از روغن را به موها مالیده و آنها را با یک کلاه حمام معمولی بپوشانید. بگذارید موها به مدت حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت خشک شوند و سپس بشویید.
  • استفاده به‌عنوان حالت‌دهنده: روغن ماکادمیا را می‌توانید به‌عنوان یک حالت‌دهنده نیز استفاده کنید. بعد از شستشوی موها، مقدار کمی از روغن را به موها بمالید و آنها را به‌آرامی ماساژ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 ماده غذایی که قاتل چربی شکم هستند

چربی سوزی شکم یکی از دشوارترین کارها است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با اینکه چاق نیستند ا…