بهترین کرم پودر از نظر پزشکان چه ویژگی‌هایی دارند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از لوازم‌آرایش‌هایی که بسیار لازم است و هر خانمی باید داشته باشد کرم‌پودر است. این محصول دارای ویژگی‌های مختلفی است که افراد قبل از خرید باید از آن اطلاع داشته باشند.
بهترین کرم پودر

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند آن است که بهترین کرم پودر دارای چه ویژگی‌هایی است؟ چه بخواهید معایب صورت خود را بپوشانید و یا اینکه آرایشی بی‌عیب و نقص داشته باشید، کرم پودر بیشترین اثر را در خروجی کار دارد. اگر محصولی اشتباه استفاده کنید می تواند باعث کیکی شدن، جوش زدن و یا ایجاد حساسیت پوستی شود. همراه دلتامگ باشید.

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان

ما در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که یک کرم‌پودر خوب دارای چه ویژگی‌هایی است که هنگام خرید دچار مشکل نشده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

زمانی که می‌خواهید یک کرم‌پودر خریداری کنید،  با فاکتورهای مختلفی در محصولات مواجه می‌شوید. عواملی مانند قیمت، نام برند، خواص درمانی و مراقبتی، کرم‌پودر مناسب برای پوست چرب، خشک و… و بسیار عوامل دیگر.

اما تا کنون فکر کرده‌اید بهترین کرم پودر از نظر پزشکان دارای چه ویژگی‌ است؟ در ادامه می‌خواهیم ببینیم که دکتر تئو وان لین متخصص پوست و درماتولوژی چه عواملی را برای خرید بهترین کرم پودر بیان می‌کند که هم بتواند به‌خوبی روی پوست شما بنشیند و مناسب ویژگی‌های پوستی‌تان باشد و هم به‌مرورزمان بتواند باعث بهبود جلوه و درخشندگی پوست شما شود.

قبل از خرید کرم‌پودر اگر مشکل پوستی دارید، آن را رفع و درمان کنید

دکتر تئو می‌گوید یکی از موضوعاتی که قبل از خرید کرم‌پودر باید به آن توجه داشته باشید آن است که آیا مشکلات پوستی خاصی دارید که باید درمان بشود یا خیر؟

مشکلات رایج پوستی مانند حساس‌بودن پوست، اگزما و بیماری روزاسه از جمله شایع ترین مشکلاتی است که باید بررسی و رفع بشوند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که دارای یکی از این مشکلات پوستی هستید در ابتدا به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

به گفته دکتر تئو مهم نیست که یک محصول آرایشی چه فرمولاسیونی دارد. در هرصورت استفاده از لایه‌های ضخیم کرم‌پودر می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست شود. در این حالت حتی اگر بهترین کرم‌پودر از نظر پزشکان را نیز استفاده کنید، نتیجه دلخواهتان را نگرفته و نتیجه برعکس می‌گیرید.

مطلب پیشنهادی:  با تاثیرات ویتامین C برای پوست آشنا شوید

قبل از خرید کرم‌پودر اگر مشکل پوستی دارید، آن را رفع و درمان کنید

نوع پوست خود را مشخص کنید

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان متخصص کرم‌پودری است که مطابق نوع پوست شما انتخاب شده باشد؛ بنابراین این نکته بسیار مهم است که قبل از خرید کرم‌پودر بدانید پوستتان نرمال، خشک، چرب یا مختلط است. دکتر تئو در کتاب خود روش آسانی را برای تشخیص نوع پوست پیشنهاد می‌کند:

  • در ابتدا صورت خود را شسته و برای 30 تا 60 دقیقه اجازه دهید تا کاملا خشک شود.
  • حالا دستمالی بر روی ناحیه T (بینی و پیشانی) و گونه‌ها بکشید تا به کمک آن چربی پوستتان را بررسی کنید.
  • اگر دستمال خشک بود، نشان‌دهنده این است که پوست خشکی دارید. اگر در هر دو ناحیه گونه‌ها و ناحیه T چربی دیدید، احتمالاً پوست چربی دارید و اگر گونه‌ها خشک بود ولی بینی و پیشانی کمی چرب بود، شما پوستی نرمال یا مختلط دارید.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

دکتر تئو همچنین بیان می‌کند که انتخاب رنگ مناسب یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب کرم‌پودر است. هر شخصی رنگ پوست منحصربه‌فرد خود را داشته و بسیاری از برندها طیف محدودی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهند.

بنابراین، جدا از پیداکردن رنگ مناسب کرم‌پودر، تحقیق و بررسی کنید که آیا این رنگ با تناژ رنگی بدن شما همخوانی دارد یا خیر؟ بهترین کرم‌پودر به تأیید پزشکان کرم‌پودری است که علاوه بر تأثیرات مراقبتی، بتواند با طبع بدن شما (تناژ گرم، سرد یا طبیعی) همخوانی داشته باشد.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

مقدار کمی از کرم‌پودر را تست کنید

حتی اگر کرم‌پودر انتخابی شما، بهترین کرم‌ پودر از نظر پزشکان متخصص پوست باشد نیز ممکن است با پوست شما سازگاری نداشته باشد؛ بنابراین، همواره متخصصان درماتولوژی توصیه می‌کنند که قبل از خرید کرم‌پودر، ابتدا تستر آن را مصرف کرده تا اگر مستعد جوش یا واکنش‌های آلرژیک به مواد آرایشی هستید متوجه شوید.

تعداد کلمات مطلب: 618

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…