جنگل بامبو، متفاوت‌ترین جنگل دنیا در ژاپن

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قطعا جنگل‌های زیادی را در طول عمرتان دیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید یکی از متفاوت‌ترین و زیباترین جنگل‌های جهان، جنگل بامبو ژاپن است؟ تابه‌حال جنگلی با درختان خاص و استثنایی بامبو را دیده‌اید؟
جنگل بامبو

جنگل بامبو یکی از عجیب‌ترین جنگل‌های روی زمین است که درختان آن شکل خاص و جالبی دارند. سفر به ژاپن بدون دیدن این جنگل استثنایی هیچ‌وقت یک سفر کامل نخواهد بود. همراه دلتامگ با این جنگل زیبا و عجیب بیشتر آشنا شوید.

جنگل زیبا و مسحورکننده بامبوی ژاپن

ژاپن را با شکوفه‌های صورتی و زیبای درختان گیلاسش می‌شناسند که یکی از نمادهای منحصربه‌فرد این کشور شده است. بااین‌حال ژاپن جاذبه‌های طبیعی فراوان دیگری نیز دارد که زیبایی این کشور را چند برابر کرده‌اند. یکی از این زیبایی‌ها، جنگل بامبو است که در میان زیباترین جنگل‌های طبیعی جهان قرار گرفته است. صدای خش‌خش این بامبوها چنان دلپذیر است که اینجا را یکی از صد منظره صوتی ژاپن نامیده‌اند.

جنگل زیبا و مسحورکننده بامبوی ژاپن

جنگل بامبو چگونه به وجود آمده است؟

منطقه آراشیاما در توکیو، ژاپن، به‌عنوان یک منطقه اشرافی شناخته می‌شود. این منطقه دارای مناظر بسیار زیبایی است؛ اما کاشت درختان بامبو زیبایی آن را دوچندان کرده است. این منطقه پر از ویلاهای کلاسیک است و درختان بامبو را برای زینت‌بخشیدن به این ویلاها کاشته بودند. در دوران تاریخی ادوها، بامبو برای استفاده در صنایع‌دستی کشت می‌شد و همچنین در تهیه غذاهای ژاپنی نیز به کار می‌رفت. با ورود به دوران مدرن ژاپن و تغییرات فرهنگی و سبک زندگی، بسیاری از این باغ‌های بامبو متروکه شدند و آپارتمان‌ها جای آن‌ها را گرفتند. در سال 1967، دولت ژاپن تصمیم گرفت که از این منطقه و جنگل بامبوی ژاپن مراقبت کند.

آراشیاما ژاپن

خصوصیات درخت بامبو چیست؟

چه چیزی این درختان را منحصربه‌فرد ساخته و آن‌ها را تا این حد محبوب کرده است؟ این درخت در واقع بومی کشور چین بوده و به دلیل افسانه‌ها و شایعاتی که پیرامونش وجود دارد، شهرت یافته است. بامبو درختی از خانواده خیزران است؛ اما چینی‌ها معتقد بودند که هرکس این درخت را بکارد و در خانه خود داشته باشد برای او شانس و اقبال بسیاری را به همراه خواهد آورد به همین دلیل امروزه به آن درخت شانس هم می‌گویند.

مطلب پیشنهادی:  با فواید و مضرات مصرف چای آشنا شوید

جنگل بامبو کجاست؟

این جنگل زیبا و استثنایی در شمال شهر کیوتو، در منطقه آراشیاما و در دامنه کوه‌های طوفان قرار گرفته است. جنگل بامبو توکیو، خیابان اصلی و پل توگتسوکیو در منطقه آراشیاما ژاپن یکی از بهترین مراکز توریستی این کشور هستند.

جنگل بامبو توکیو

جنگل بامبو توکیو، مکانی آرامش‌بخش و زیبا

جنگل بامبو ژاپن در فاصله 7 کیلومتری از شهر توکیو قرار دارد. در نزدیک این جنگل یکی از معابد معروف شینتو به نام  نونومیاجینجا قرار گرفته و در میان جنگل نیز می‌توانید باغ‌های زیبا و معبد تنریوجی یکی از معابد بودایی‌ها را ببینید. این جنگل بسیار زیبا و سحرآمیز و در مذاهب مختلف جایگاه و ارزش خاصی دارد به همین دلیل در نزدیکی آن می‌توانید معابد زیادی را ببینید. این جنگل در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری جهان است که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 459

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    26 دی 1402 در 6:46 ب.ظ

    چه طبیعت عجیب و زیبایی داره!

    پاسخ

    • زینب پروانه

      27 دی 1402 در 10:58 ق.ظ

      بله واقعا زیباست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…