طرز تهیه ادویه کباب کوبیده؛ راز خوشمزه شدن کوبیده رستورانی لو رفت!

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید که کوبیده شما هم مانند رستوران عطر و طعم عالی داشته باشد، از این ادویه‌ها استفاده کنید.
ادویه کباب کوبیده

کباب کوبیده یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با گوشت گوسفند تهیه می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد؛ بسیاری از ما که طرز تهیه کباب کوبیده را می‌دانیم هم مایل نیستیم ان را در خانه درست کنیم؛ چرا که معتقدیم کباب کوبیده رستورانی، طعم و عطر بهتری دارد؛ اما لازم به ذکر است راز خوشمزه شدن کباب کوبیده، ادویه آن است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه ادویه کباب کوبیده را به شما آموزش دهیم.

ادویه کباب کوبیده چیست؟

در طرز تهیه کباب کوبیده از گوشت چرخ کرده، پیاز، ادویه و چربی گوشت استفاده می‌شود؛ بنابراین یکی از دلایل لذیذ شدن این غذا، ادویه کبابی است که برای مزه‌دار کردن گوشت در آن استفاده می‌شود و عطر و طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد؛ این ادویه، ترکیبی از چند ادویه و طعم‌دهنده در میزان مشخص است که با اضافه کردن آن به مایه کباب کوبیده، گوشت خام و ساده، به کبابی خوشمزه تبدیل می‌شود؛ این ادویه‌ها عبارتند از:

ادویه کباب کوبیده

سماق

یکی از مهم‌ترین ادویه کباب کوبیده رستورانی، سماق است که مزه بسیار خوبی به گوشت می‌دهد و عضو ثابت ادویه‌ها به شمار می‌آید؛ یکی از ترفندهای آشپزهای حرفه‌ای این است که بجای سرو این ادویه در کنار غذا، از آن در خود مواد کوبیده استفاده می‌کنند؛ این ادویه کلسترول گوشت را کاهش داده و به هضم راحت‌تر کباب کوبیده کمک می‌کند.

پودر پیاز، از ادویه کباب کوبیده

درست است که در مواد کوبیده از مقدار زیادی پیاز استفاده می‌شود، اما استفاده از پودر پیاز عطر و بوی بهتری به کباب می‌دهد. پودر پیاز، خواص پیاز خام را دارد و اثرات منفی مصرف گوشت قرمز را کاهش می‌دهد.

ادویه کباب کوبیده

پودر لیمو

پودر لیموعمانی از ادویه‌های جادویی است که در تهیه کباب کوبیده از آن استفاده می‌شود؛ علاوه ر آن خواص بالای پودر لیمو باعث می‌شود تا هضم غذا برای ما بسیار راحت‌تر شود.

مطلب پیشنهادی:  ناگفته‌هایی از پل ورسک که تاکنون نمی‌دانستید!

زردچوبه

به طور کلی می‌توان گفت این ادویه در تمام غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و خاصیت ضد سرطانی دارد؛ علاوه بر ان رنگ بهتری به غذا می‌بخشد؛ بنابراین استفاده از آن را در کوبیده رستورانی فراموش نکنید.

زنجبیل، ادویه کباب کوبیده

در طرز تهیه ادویه کباب کوبیده، زنجبیل نقش بسزایی دارد و عطر و طعم غذا را فوق‌العاده می‌کند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت راز خوشمزه شدن کوبیده رستورانی، استفاده از این ادویه است.

ادویه کباب کوبیده

نمک و فلفل

این دو جزو طعم دهنده‌های اصلی در بسیاری از غذا به شمار می‌آیند؛ اما لازم به ذکر است که استفاده بیش از اندازه فلفل سیاه در کباب کوبیده، باعث تیره شدن رنگ آن می‌شود.

مقدار لازم برای ادویه کباب کوبیده چقدر است؟

برای تهیه کبابی لذیذ و خوشمزه باید به مقدار و اندازه ترکیبات در ادویه کباب کوبیده توجه کرد؛ به همین دلیل بهتر است از تمام ادویه‌هایی که در بالا ذکر شده، به میزان نصف قاشق چایخوری استفاده کنید.

ادویه کباب کوبیده

بهترین زمان استفاده از ادویه مخصوص کباب کوبیده

در آخر برای پخت کبابی لذیذ، اطلاع از زمان استفاده ادویه‌ها اهمیت زیادی دارد. برخلاف بسیاری از غذاها مانند خورشت‌ها، ادویه داخل کباب کوبیده صرفا تا قبل از پخت این غذا قابل استفاده است و بعد از آن تنها می‌توان ادویه‌ها را روی غذا استفاده کرد.

تعداد کلمات مطلب: 519

یک نظر

  1. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 7:08 ب.ظ

    خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خانم باسیاست با این ترفند از شوهرت پول بگیر

روش پول گرفتن از همسر باید با سیاست خانومانه انجام شود. موضوع گرفتن پول از همسر یکی از مسا…