طرز تهیه باسلوق ژله ای برای شب یلدا، فقط با یک پیمانه نشاسته

0
14
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید برای مراسمات خاصی مانند شب یلدا خودتان شیرینی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه باسلوق ژله ای

یکی از شیرینی‌های قدیمی که بسیاری از ایرانی‌ها به آن علاقه دارند، باسلوق ژله ای است؛ به همین دلیل است که در بسیاری از مراسمات خود مانند شب یلدا یا عید نوروز از آن استفاده می‌کنند؛ یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از افراد به این شیرینی علاقه داشته باشند، طرز تهیه باسلوق ژله ای است که بسیار راحت بوده و می‌توانید با چند قلم مواد در دسترس آن را آماده کنید؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نحوه درست  باسلوق ژله ای را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم باسلوق ژله ای

برای تهیه این شیرینی خوشمزه به 1/2 پیمانه نشاسته گل، 1/5 لیوان آب سرد، 1/2 لیوان شکر، 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، 2 قاشق گلاب، 1 بسته پودر ژله به طعم دلخواه و به مقدار لازم پودر نارگیل نیاز دارید.

طرز تهیه باسلوق ژله ای

طرز تهیه باسلوق ژله ای

روش‌های مختلفی برای تهیه باسلوق وجود دارد و شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را با نشاسته ذرت، نشاسته گل و پودر ژلاتین درست کرد؛ در این روش طرز تهیه باسلوق ژله‌ای با نشاسته گل را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول

در مرحله اول تهیه باسلوق خانگی لازم است که نشاسته را درون قابلمه ریخته و به آن آب سرد اضافه کنید؛ سپس مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و و بعد از آنکه نشاسته درون آب حل شد، زیر قابلمه را روشن کردن و اجازه می‌دهیم با حرارت ملایم مواد به غلظت دلخواه برسد.

مطلب پیشنهادی:  نابینایان چگونه خواب می‌بینند؟

مرحله دوم تهیه باسلوق ژله ای بازاری

در این مرحله پودر ژلاتین و ژله را به قابلمه اضافه کنید و به طور مداوم به مدت 20 دقیقه هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب و به غلظت برسد و بوی خامی نشاسته از بین برود.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه باسلوق خانگی ساده، گلاب را به مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید تا به خرد مواد رود و در نهایت برای براق شدن و تهیه باسلوق مجلسی، مقداری روغن مایع را به آن اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه باسلوق ژله ای
مرحله چهارم طرز تهیه باسلوق ژله ای

بعد از آماده شدن باسلوق خانگی، شعله گاز را خاموش کرده و درون یک ظرف مناسب مقداری روغن بریزد و به خوبی آن را چرب کنید؛ سپس مایع باسلوق را درون ظرف بریزد و و با کمک یک قاشق خیس، سطح مواد را صاف کنید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله طرز تهیه باسلوق ژله ای، ظرف را به مدت 2 الی 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد سفت شده و شکل لازم را به خود بگیرد؛ بعد از گذشت این مدت زمان، باسلوق را از یخچال درآورده و به فرم دلخواه برش بزنید؛ سپس آن‌ها را درون پودر نارگیل یا آرد، غلتانده و در ظرف دلخواه بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…