انتخاب بهترین شامپو برای موی سر با چند نکته طلایی

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شامپوها از ترکیبات مختلفی ساخته شده‌اند که هر یک از این ترکیبات برای یک سری افراد مناسب است؛ بنابراین دانستن این نکته که چه شامپویی مناسب ماست، بسیار مهم خواهد بود.
انتخاب بهترین شامپو

انتخاب بهترین شامپو شاید برای برخی از افراد بی‌اهمیت باشد؛ اما باید بدانیم که همین کار به‌ظاهر ساده در زیبایی و طراوت مو بسیار مؤثر است. شامپو علاوه بر اینکه به تمیزکردن مو کمک می‌کند روی حالت، جنس و کیفیت مو نیز اثر دارد  به همین علت انواع مختلفی از شامپو در بازار وجود دارند. همراه دلتامگ باشید.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین شامپو

هنگام انتخاب بهترین شامپو قبل از هر چیز باید جنس موهای خود را بشناسید و نیاز آن‌ها را بدانید. بعد از این مرحله باید برندهایی که شامپوی مورد نیاز شما را داشته بررسی کرده و در نهایت اقدام به انتخاب بهترین شامپو برای موهایتان کنید.

بعد از خرید شامپو اگر موهایتان با آن سازگار نبود یا دچار ریزش مو، شوره و هر مسئله دیگری شدید لازم است به این نکته توجه داشته باشید که باید هرچه سریع‌تر مصرف شامپو را قطع کرده و دوباره در مورد شامپو تحقیق کنید.

شامپوی مناسب برای موهای نازک

شامپوهای حجم دهنده بهترین انتخاب برای افرادی است که موهای نازک و کم‌پشتی دارند. این شامپوها باعث سنگینی مو نمی‌شوند اما می‌توانند به شکل طبیعی موها را تقویت و در نهایت حالت دار کنند.

شامپوی مناسب برای موهای ضخیم

اگر موهای ضخیمی دارید، انتخاب بهترین شامپو برای شما استفاده از شامپوهای آبرسان و مرطوب‌کننده است. این شامپوها به بهبود رطوبت مو، افزایش درخشندگی مو و صافی موهای شما کمک کرده و برای بازیابی شادابی ازدست‌رفته موهای شما بسیار گزینه مناسبی است.

شامپوی مناسب برای موهای موج‌دار

برای موهایی که نه لخت هستند و نه فر بهتر است از شامپوهای مناسب خودشان استفاده کنید. شامپوهای متعادل‌کننده که خیلی مرطوب نبوده و از جهتی باعث خشکی مو هم نمی‌شوند، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده این افراد هستند.

شامپوی مناسب برای موهای موج‌دار

شامپوی مناسب برای موهای مجعد

نگهداری و حالت دادن به موهای فر و مجعد کار بسیار سخت و دشواری است. زیرا این موها نسبت به سایر موها آسیب‌پذیری بیشتری دارند. این موها که بیشتر دچار موخوره می‌شوند باید با شامپوهایی که قابلیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارند، شسته شوند.

مطلب پیشنهادی:  عجایب کلیسای وانک و رازهایش که هیچ‌گاه کشف نشده‌اند

این شامپوها از سنگین‌شدن موها جلوگیری کرده و می‌توانند به‌سادگی موهای شما را از شر موخوره نجات دهند.

شامپوی مناسب برای موهای آسیب‌دیده، رنگ شده و شکننده

استفاده از شامپوهایی که پروتئین بالایی دارند می‌تواند به بهترشدن وضعیت موهای آسیب‌دیده کمک کند. این موها بیش از هر چیز به تقویت‌کننده‌ای مناسب برای بهبود سلامتی و طراوتشان نیاز دارند. موهای رنگ شده نیز می‌توانند از شامپوهای مخصوصشان که در بازار تنوع بالایی دارند کمک بگیرند.

فواید انتخاب بهترین شامپو

  • بهبود شرایط مو
  • تحریک رشد مو
  • محافظت از رنگ
  • درمان شوره

فواید انتخاب بهترین شامپو

انتخاب شامپوی مناسب چه ارتباطی به پوست سر دارد؟

یکی از سؤالاتی که بسیار پرسیده می‌شود آن است که انتخاب بهترین شامپو و شامپوی مناسب برای موی سر چه ارتباطی به پوست سر دارد؟

در پاسخ این سؤال باید بگوییم که اگر پوست سر چرب باشد، نباید از شامپوی مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده کرد و به‌جای آن باید از شامپوهایی استفاده کرد که حجم دهنده، تقویت‌کننده و متعادل‌کننده هستند.

اگر پوست سر خشک است باید برعکس نوع چرب پوست سر عمل کرده و از شامپوهایی استفاده کر که علاوه بر مرطوب‌کنندگی و آبرسانی فاقد سولفات باشند.

چه موادی در شامپو می‌توانند برای انسان مضر باشند؟

سولفات، پارابن، فرمالدهید، هگزاکلروفن و فتالات موادی هستند که می‌توانند در سلامت انسان ایجاد مشکل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما

برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب علاوه‌بر این‌که به مواد تشکیل دهنده آن باید دقت کنید، دانست…