4 مدل غذای لقمه ای خوشمزه، برای زمانی که وقت آشپزی ندارید

1
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر زمان کمی برای آشپزی دارید و یا از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.
غذای لقمه ای

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه خانم‌ها و آقایانی که آشپزی می‌کنند، درست کردن غذا هنگامی است که زمان کمی داریم؛ در چنین مواقعی انتخاب یک غذای لقمه ای خوشمزه که در مدت رمان کمی آماده شود، می‌تواند به ما کمک بسیاری کند؛ اما انتخاب انواع غذاهای قلمه ای که طعم و مره خوبی داشته باشد و بتوان از آن در مهمانی‌ها و یا مراسمات استفاده کرد، کمی مشکل است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ، چند مدل غذاهای لقمه ای برای مهمانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع غذاهای لقمه ای

همه ما تا نام غذای لقمه ای را می‌شنویم ناخودآگاه یاد لقمه‌های نان و پنیری می‌افتیم که برای مدرسه همراه خود می‌بردیم؛ اما لقمه تنها به نان و پنیر محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با چند قلم مواد ساده که در خانه دارید، قلمه‌های خوشمزه درست کرده و. برای وعده‌های ناهار یا شام نیز استفاده کنید.

پیراشکی گوشت غذای لقمه ای برای بیرون

همیشه نیاز نیست که برای بیرون یک غذای سنگین با خود ببرید گاهی می‌توانید با درست کردن یک لقمه خوشمزه، از دورهمی خود لذت ببرد؛ برای تهیه این غذای خوشمزه که در مدت زمان کمی آماده می‌شود به یک بسته خمیر پیراشکی، 200 گرم گوشت چرخ کرد، 1 عدد پیاز، 1 عدد تخم مرغ و 2 عدد گوجه فرنگی نیاز دارید.

غذای لقمه ای

طرز تهیه پیراشکی گوشت

در ابتدا یک عدد پیاز را رنده و آب آن را به خوبی بگیرید؛ سپس گوشت و ادویه را به آن اضافه و به خوبی ورز دهید؛ مواد آماده شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را با کمی روغن تفت دهید؛ سپس روی یک سطح صاف خمیر پیراشکی را پهن کرده، مقداری گوشت را در مرکز آن قرار داده و بپیچید؛ در نهایت با استفاده از فرچه روی آن را مقداری زرده تخم مرغ بزنید و به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا خمیر طلایی شود.

اسنک لقمه ای

این مدل طرز تهیه لقمه با نان لواش، بسیار خوشمزه است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ برای مواد میانی این لقمه به 5 ورق نان لواش، 200 گرم ژامبون گوشت،  6 قاشق غذاخوری سس مایونز، 20 گرم خیارشور، 50 گرم قارچ، 2 عدد سیب زمینی و 150 گرم پنیر خامه‌ای نیاز دارید.

غذای لقمه ای

طرز تهیه

برای این غذای لقمه ای ابتدا نان لواش خود را به صورت گرد برش بزنید، سپس آن ها را به صورت رول در بیاورید. ژامبون مرغ و گوشت را به صورت نگینی خرد کرده و کمی به آن پنیر خامه ای، سس مایونز، خیارشور و پودر سیر اضافه کنید و درون یخچال بگذارید؛ در این فاصله سیب زمینی‌ها را نگینی خرد و آبپز کنید؛ سپس قارچ‌ها را نیز به همراه کمی آبلیمو و روغن تفت دهید و سیب زمینی را به آن اضافه کنید و مواد را مجدد درون یخچال قرار دهید. نان‌های برش داده خود را درون روغن سرخ کنید و آن‌ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود و بعد درون هریک را با مواد پر کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کوفته سیخی، متفاوت‌ترین کوفته‌ای که باید امتحان کنید

نان ذرت و هات داگ غذای لقمه ای برای شام

هات داگ با نان ذرت جزو غذاهای لقمه ای مجلسی است که می‌توان از آن به عنوان فینگرفود در مهمانی‌ها و یا تولد استفاده کرد؛ برای تهیه این لقمه خوشمزه به 2 پیمانه آرد ذرت، 1 پیمانه آرد گندم، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 3 عدد تخم مرغ، 1 پیمانه ماست، نصف پیمانه پنیر چدار، هات داگ به تعداد نفرات و 100 گرم کره نیاز دارید.

غذای لقمه ای

طرز تهیه تک لقمه سوسیس

در ابتدا لازم است فر را با دمای 200 درجه روشن کرده تا گرم شود؛ سپس در این فاصله در یک ظرف مناسب آرد ذرت و گندم را به همراه جوش شیرین مخلوط کرده و پنیر چدار را به آن اضافه کنید و بعد تخم مرغ و کره آب شده را اضافه کرده تا یک خمیر لطیف به دست آید؛ در نهایت خمیر را درون قالب‌های دلخواه دیخته و هات ئاگ‌ها را روی آن قرار دهید؛ بعد از گذشت 20 دقیقه لقمه خوشمزه شما آماده است.

غذای لقمه ای با سیب زمینی

پیراشکی سیب زمینی جزو بهترین غذاهای لقمه ای برای مدرسه است که بسیار مقوی بوده و می‌تواند فرزند شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد؛ برای تهیه این غذای خوشمزه به 1 بسته خمیر پیراشکی، 4 عدد سیب زمینی، 1 عدد تخم مرغ، نصف پیمانه نخود فرنگی، 1 پیمانه جعفری و شوید و به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

غذای لقمه ای

طرز تهیه

در این روش ابتدا سیب زمینی‌ها را آبپز کرده و بعد به همراه نمک و فلفل در تابه تفت دهید و بعد نخود فرنگی را به آن اضافه کنید؛ سپس خمیر پیراشکی را روی یک سطح قرار داده و ترکیب خود را به همراه جعفری و شوید به آن اضافه کنید؛ پیراشکی‌ها را رول کرده و  زرده تخم مرغ را روی پیراشکی ها بکشید و سپس آن ها را درون سینه فر بگذارید تا بعد از ۲۰ دقیقه این غذای لذیذ آماده شود.

یک نظر

  1. ناشناس

    13 آذر 1402 در 1:21 ب.ظ

    پیشنهاد های عالی بود من که دوست دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…